Food

Recept: Zalmpakketje uit de oven

 

Ingrediënten voor twee

2 stukken zalm
Ketjap
Olijfolie
Knoflook
Sesamzaadjes
Suiker
Zilverfolie

Dit recept is zo ontzettend simpel dat ik bijna niet kan geloven dat er na 30 minuten echt zo iets lekkers uit mijn oven kwam.

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Leg de zalm op een stuk zilverfolie en bestrijk de zalm met olijfolie, ketjap, suiker (1 theelepel), uitgeperste knoflook en sesamzaadjes. Vouw de zalm in  de zilverfolie en leg voor 30 minuten in de oven.

C’est toutes! De zalm was perfect van smaak door de ketjap en suiker en heel erg lekker met de sesamzaadjes. Erg lekker met bijvoorbeeld deze salade: klik.

You Might Also Like

20 Comments

  • Reply
    the Self Help Hipster
    July 12, 2012 at 18:10

    Ga ik binnenkort ook eens proberen, lijkt me heerlijk!

  • Reply
    Priscilla
    July 12, 2012 at 18:16

    Echt heerlijk lijkt me, ik ben gek op zalm!

  • Reply
    Eline
    July 12, 2012 at 20:32

    Die combi met ketjap en sesam lijkt me lekker!

  • Reply
    Kinga
    July 12, 2012 at 20:40

    Ah, wat ziet dat er lekker uit zeg! En het klinkt ook heerlijk, liefde voor ketjap!

  • Reply
    simone
    July 12, 2012 at 21:09

    Lijkt me heerlijk, en zo gemaakt. Ik houd ervan!

  • Reply
    Willemvk
    July 12, 2012 at 21:50

    Dat klinkt wel heel erg simpel

  • Reply
    Warmnightsinsummer
    July 12, 2012 at 21:50

    Oooh ik eet echt nooit zalm (omdat mijn vriend het niet lust), maar wauw wat lijkt dit me lekker! Fijn zo’n simpel recept, misschien kan ik mijn vriend aan de zalm krijgen ;-)

  • Reply
    Foodloveandhappiness
    July 12, 2012 at 22:06

    Wat ziet dat er lekker uit zeg! Dit is toch helemaal perfect, zo makkelijk en zulk geweldig resultaat? Ik maak wel vaker van die vispakketjes, vaak doe ik er ook nog wat groente onder (de vis), zodat ik in 1 keer klaar ben. Dit receptje ga ik zeker eens proberen!

  • Reply
    Mylene
    July 12, 2012 at 22:58

    Wow, is dat serieus alles wat je moet doen? Het ziet er vet professioneel uit, maar je kan het dus makkelijk zelf maken. Dat ga ik proberen!

  • Reply
    Marieke
    July 12, 2012 at 23:23

    Ohh deze moet ik een keer maken! Lekker!

  • Reply
    zoetedagdromen
    July 13, 2012 at 08:29

    Oh wat lekker en ziet er inderdaad niet (te) moeilijk uit, leuk!

  • Reply
    judith
    July 13, 2012 at 09:18

    Dat ga ik zeker eens een keer maken, ben gek op zalm!
    Dank voor de tip.

    ps: ik vind dit lettertype een beetje lastig lezen.. dat vorige was beter leesbaar.

  • Reply
    Yara
    July 13, 2012 at 09:36

    Jummie, lekker!!

  • Reply
    Liliane
    July 13, 2012 at 14:34

    Nom, lekker!
    Ik leg dat soort zalmpakketjes in folie ook vaak op de BBQ met allerlei groenten erbij in. Supernomz!

  • Reply
    Nanda
    July 13, 2012 at 18:46

    Klinkt heerlijk! Ga het snel eens proberen :)

  • Reply
    Naomi
    July 13, 2012 at 20:10

    Jeetje, en wat een mooie foto erbij!

  • Reply
    Mirthe
    July 14, 2012 at 18:28

    30 minuutjes en dan zoiets? Wauw, miscchien moet ik toch maar eens leren koken en dit proberen!

  • Reply
    Indira
    July 14, 2012 at 21:56

    Hmmm!

  • Reply
    Fenna
    July 15, 2012 at 09:49

    Wow, ziet er lekker uit, en heel snel klaar!
    Ga ik zeker is proberen! :)
    xx

  • Reply
    Suzanne
    July 15, 2012 at 13:20

    Het lijkt eigenlijk TE simpel voor zo iets lekker, maar het was zeker geweldig! Bedankt voor het heerlijke (makkelijke) recept!