Food

Win: 3×2 kaartjes voor Bacchus Wijnfestival

Schermafbeelding 2014-07-16 om 14.47.45Op 5, 6 en 7 september 2014 opent het Bacchus Wijnfestival in het Amsterdamse bos haar  deuren voor iedereen die op zoek is naar een festival met in de hoofdrol meer dan 250  wijnen uit alle windstreken, gecombineerd met alle denkbare mobiele keukens, DJ’s en live acts.

In de zomer ga ik heel graag naar festivals, het liefst naar technofestivals om de hele dag te dansen in de zon. Het eten dat op festivals geserveerd wordt heb ik met de jaren beter zien worden. Van friet van Piet naar Haute Friture en van een klef broodje naar vers gerolde sushi en ander heerlijk street food. Maar die wijntjes, oh man, Afgelopen Awakenings moest de wijn op smaak gebracht worden met veel ijs en dan nog was het niet veel. Dat mis ik op festivals, goede wijn.

In september kun je goede wijn op een festival drinken tijdens het Bacchus wijnfestival. Op dit festival staan tien verschillende wijnkoperijn en naast iedere wijnkoperij  staat een mobiele keuken. Van klassiek tot aan streetfood, alle wijn spijscombinaties zijn aanwezig. Zo eet je een oester bij een strakke Chablis en bestel je bij je vette chardonnay uit Napa Valley een nog vettere hamburger van de barbecue.

Het beste van twee werelden
Lekkere wijn is stap één, maar dan wel met het onvervalste festivalgevoel. Live on stage  staat daarom een eclectische mix van bands en DJ’s die rauwe blues tot ontspannen house  en funky hip hop tot aan snerpende saxofoons ten gehore brengen. In het wijnlokaal zijn er  spannende verhalen over wijn te beleven en te horen. Mobiele keukens zorgen voor
smaaksensaties die arm in arm gaan met de wijn en sommeliers maken iedereen bekend  met de wereld van wijn en spijs voor de beginner tot aan de connaisseur.

Win 3×2 kaartjes voor Bacchus Wijnfestival
Ik ga zeker proberen een van de dagen een kijkje te nemen bij dit festival. Wil jij ook aanwezig zijn? Laat in een comment achter op welke dag je een bezoekje aan het festival zou willen brengen. That’s it!

See you there?

Liefs!

You Might Also Like

53 Comments

  • Reply
    Tessa
    July 20, 2014 at 16:23

    Hartstikke leuk, dat had ik al met potlood in mijn agenda geschreven. Leuk, en overheerlijk!
    Ik doe graag mee voor de zesde van september!

  • Reply
    Mandy
    July 20, 2014 at 16:27

    Oeh, 5 september! Tof!
    Vrijdagmiddag en avond heerlijke wijntjes drinken, dansjes doen en muziek luisteren.. I’m inn!

  • Reply
    Mimi
    July 20, 2014 at 17:01

    I know…! Gisteren op Buiten westen en OMG ook hier was de witte wijn met ijs niet veel. Een WIJNfestival lijkt me helemaal TOP. De 7e lijkt me een mooie datum om minstens 7 soorten te proberen! :)

  • Reply
    Dorien
    July 20, 2014 at 17:03

    Ooh leuk! Een vriendin en ik hadden het er toevallig gisteren over dat we hier wel heen willen op 7 september! Dus ik doe graag mee aan de winactie :D

  • Reply
    Stephanie
    July 20, 2014 at 17:07

    Hi Lin,

    Goede actie en wat een leuk festival! Lekker eten en wijn, er is geen betere combinatie. Ik zou graag op zaterdag 6 september willen gaan!

  • Reply
    Tessa
    July 20, 2014 at 18:04

    Wow, dat klinkt fantastisch! Ik doe graag mee voor 6 september

  • Reply
    Jolien
    July 20, 2014 at 18:21

    Leuk! Ik wil graag 5 september (dan heb ik nog een dagje rust voor de markstadrun de 7e voor het geval al die goede wijntjes in mijn benen zakken ;) haha)

  • Reply
    Bente
    July 20, 2014 at 18:31

    Dit klinkt echt als een super fijn festival! Ik zou hier heel graag de 6e naar toe willen!

  • Reply
    Stephanie
    July 20, 2014 at 18:47

    Dit festival klinkt perfect! Lekker in de nazomer genieten. De meeste festivals moet ik missen omdat ik vrijdag en zaterdag werk dus zondag de 7e zou voor mij ideaal zijn!

  • Reply
    Ruth
    July 20, 2014 at 18:47

    Ja, daar willen Lies en ik op 6 september bij zijn!

  • Reply
    Brigitte
    July 20, 2014 at 19:13

    Dit lijkt mij een super leuk festival. Zeker de combinatie goede wijn en lekker eten. Ik doe graag mee voor 6 september. Ben ook erg benieuwd naar de streetfood.

  • Reply
    Jenny
    July 20, 2014 at 19:34

    Wat gaaf! Nooit van gehoord! Ik zou daar op 7 september wel eens willen gaan proeven en genieten!

  • Reply
    Jenny
    July 20, 2014 at 19:35

    Zelfde Jenny als boven maar dan met emailadres ;)

  • Reply
    Denise vN
    July 20, 2014 at 19:35

    Het ziet er ontzettend leuk uit! Ik zou graag op vrijdag 5 september met mijn moeder willen gaan.
    Liefs,
    DenisevN

  • Reply
    Julie
    July 20, 2014 at 20:00

    Ziet er een super leuk wijnfestival uit! Ik zou heel graag op 6 september gaan!

  • Reply
    Lian
    July 20, 2014 at 20:08

    Ik ben echt gek op wijn! Ik ben op 1 september jarig, maar dan zit ik helaas in de collegebanken, dus ik zou graag op 6 september mijn verjaardag vieren met heerlijke wijn op dit festival! Veel van mijn vrienden gaan namelijk op die dag naar Into the Woods, een technofestival wat niet helemaal mijn ding is. Ik kan vast wel iemand vinden die samen met mij wil proosten op mijn verjaardag op deze dag, zodat ik het wel nog kan vieren!

  • Reply
    Renske Hermans
    July 20, 2014 at 20:29

    Dat weekend komt een vriendin uit Duitsland een aantal dagen vakantie vieren in ons mooie land! Dit lijkt mij een ideaal uitje om samen heen te gaan op zaterdag!!

  • Reply
    Linda
    July 20, 2014 at 20:29

    Zaterdag de zesde! Wat een leuk festival! En goede wijn op een festival is inderdaad fijn, geen chateau migraine aub. ;-)

  • Reply
    Bianca
    July 20, 2014 at 21:19

    Ik wilde sowieso gaan! Elke dag kan ik wel, liefst vrijdags.
    Ga je ook?

  • Reply
    Mischa
    July 20, 2014 at 21:30

    Jaaa wat een leuke actie! Ik ben dol op lekkere wijn-spijs combinaties en in een festivalsetting lijkt dat me helemaal fijn. Heb geen voorkeur voor een dag, kan zowel 5-6-7 september!

  • Reply
    Myrthe
    July 20, 2014 at 21:35

    Oehh, onder het motto ‘wie niet waagt..’

    Zondag 7 september om mijn verjaardag in te luiden op 8 september :)

  • Reply
    Lotte
    July 20, 2014 at 21:52

    Oh klinkt top!! 6 (of 7!) sept zou ik graag willen

  • Reply
    Maaike
    July 20, 2014 at 21:55

    Leuke actie zeg! Lijkt me heel leuk om daar heen te gaan, op 7 september.

  • Reply
    Sigrid
    July 20, 2014 at 22:41

    Aah leuk een wijn festival! Super slim initiatief! Ik heb hetzelfde probleem als jij: ik wordt echt zo niet vrolijk van die cheap ass vino die ze altijd schenken op festivals! Gegarandeerd een enorme kater met bonkende hoofdpijn de volgende dag. Dat kan zeker beter!! Ik zou het leuk vinden om hier naartoe te gaan op zondag 7 sept, so fingers crossed :)

  • Reply
    Marjolein
    July 20, 2014 at 22:43

    Ooh zaterdag valtifest en dan zondag genieten van wijn&lekker eten lijkt me echt een perfect weekend! Ik doe dus graagee voor kaartjes voor zondag 7 september

  • Reply
    Esther
    July 20, 2014 at 23:31

    Jeetje, wat een leuke prijs. De 6de lijkt me een leuke datum om te gaan. I loooove wine tasting :-)

  • Reply
    Anne
    July 21, 2014 at 00:08

    Klinkt heel goed! Ik zou graag de 5de gaan :)

  • Reply
    Kelly
    July 21, 2014 at 09:51

    Wat een leuk initiatief! Goede muziek en lekkere wijnen, inderdaad best of both worlds! Ik doe graag mee voor 6 september.

  • Reply
    maud
    July 21, 2014 at 10:48

    Wat leuk zeg! Ik ga toevallig vanavond naar een introductiecursus over wijn. Misschien sluit dit hier mooi op aan ;-).
    Ik zou graag 6 september willen gaan.

  • Reply
    Andrea
    July 21, 2014 at 11:02

    Wat tof! Ik zou graag 5 september gaan!

    Liefs

  • Reply
    Nancy
    July 21, 2014 at 11:20

    Ik zou het liefst op zondag 7 september naar het wijnfestival gaan. Lazy Sunday Afternoon! Lekker op zondag genieten op een festival, dat is toch heerlijk? Het festival klinkt als een festival naar mijn hart, want ik kan niet tegen wrange piswijntjes die je normaal gesproken ook in slechte cafées krijgt, het liefst gewoon een fijne en goede wijn en als dat nog eens arm in arm gaat met fijne keukens en goede muziek dan ben ik in heaven :)

  • Reply
    Petra
    July 21, 2014 at 11:27

    Oooooooh 7 september graag!

  • Reply
    Gé Geurtsen
    July 21, 2014 at 11:41

    Leuk zeg! Zes september lijkt me de leukste dag, even proberen!

  • Reply
    Anne
    July 21, 2014 at 13:13

    Wat veel reacties al! En toch MOET ik ook meedoen :) Ik zou dolgraag op vrijdag 5 september gaan.
    Geniet nog van je vakantie.

  • Reply
    Pien
    July 21, 2014 at 16:00

    Ik sluit aan in de rij van wijnliefhebbers :) Aangezien ik niet heel blij kan worden van biertjes en na 1 cocktail al sta te tollen op m’n benen, lijkt t me uitermate heerlijk om eens te kunnen genieten van goede wijn met fijne deuntjes erbij. Ik ga voor zondag 7 september.

  • Reply
    Roos
    July 21, 2014 at 20:37

    Een festival met zo’n naam moet geweldig zijn :-) Ik doe mee, voor de 6e of 7e september. Fijne vakantie daar!

  • Reply
    Ester
    July 21, 2014 at 22:27

    Klinkt heerlijk! Ik zou graag de 7e het wijnfestival bezoeken :-)

  • Reply
    julia
    July 22, 2014 at 10:32

    Aan de wijn op festivals begin ik niet eens meer, omdat het toch niet te drinken is. Maar op dit festival wil ik 7 september wel een wijntje drinken, of op 5 september!

  • Reply
    julia
    July 22, 2014 at 10:32

    Aan de wijn op festivals begin ik niet eens meer, omdat het toch niet te drinken is. Maar op dit festival wil ik 7 september wel een wijntje drinken, of op 5 september!

  • Reply
    julia
    July 22, 2014 at 10:32

    Aan de wijn op festivals begin ik niet eens meer, omdat het toch niet te drinken is. Maar op dit festival wil ik 7 september wel een wijntje drinken, of op 5 september!

  • Reply
    Eva
    July 22, 2014 at 11:03

    Wat een super leuk festival, ik had er nog niet van gehoord! Ik zou graag op zaterdag de 6e het festival bezoeken. Lekker genieten van heerlijke wijntjes en lekker eten (al genoeg mooie namen zie ik op de site!) :D LEUK LEUK!!

  • Reply
    Franka
    July 22, 2014 at 11:39

    Ik wil graag op vrijdag naar Bacchus! Lekkere wijntjes, lekker eten en fijne muziek, hoe kun je beter je weekend inluiden?

  • Reply
    Geertje
    July 22, 2014 at 15:08

    Lijkt me super! Als ik de 7e ga, kan ik perfect mijn super feestelijke weekend afsluiten: Die vrijdag ga ik namelijk ook afstuderen!

  • Reply
    Elga
    July 22, 2014 at 17:30

    Zaterdag 6 september! Ik verlang weer naar een fijne Zuid-Afrikaanse wijn :)

  • Reply
    Sammy
    July 23, 2014 at 09:35

    6 september! I <3 wijn ;)

  • Reply
    Nicky
    July 23, 2014 at 11:11

    Lijkt me een erg leuk en gezellig uitje!

  • Reply
    Lilian
    July 23, 2014 at 16:34

    Toffe actie! Ik doe mee voor 6 of 7 september, om te toasten op mijn verjaardag de dag ervoor.

  • Reply
    Tessa
    July 24, 2014 at 14:31

    Heerlijk! Laat mij er heen gaan en ik zal er een tof artikel over schrijven en misschien ook wel een foto verslag bij doen! Lijkt me namelijk helemaal geweldig! Count me in op 7 september!!

  • Reply
    Evelien
    July 26, 2014 at 11:55

    ☝♫ ☼ ♡ Oeh yes! Gaaf Lin! I’m in, vrijdagavond 5 september please! Tijd voor lekkere drankjes, muziek! Let’s celebrate summer ♡ ☼ ♫ ☝
    Wie weet tot dan!

  • Reply
    Milou
    August 6, 2014 at 19:24

    Yes eindelijk een combinatie van 2 van mijn favoriete dingen: wijn en festivals! Tot nu toe heb ik mij op festivals altijd moeten behelpen met bier vanwege het ontbreken van goede wijn, dus deze kans wil ik niet missen! Zou geweldig zijn om hier op zaterdag 6 september aanwezig te mogen zijn <3

  • Reply
    Leendert
    August 27, 2015 at 19:54

    Heel de week hard gewerkt, dit wil je toch afsluiten met goede muziek en nog betere wijn. Zaterdag lijkt me super!

  • Reply
    pita
    September 1, 2015 at 14:21

    Een mooiere afsluiting van de zomervakantie kan ik mij niet bedenken. Zondag de 7e!

  • Reply
    Saskia
    September 3, 2015 at 14:51

    Genieten van mooie en lekkere wijnen en mijn tante en zus verrassen met kaartjes voor dit heerlijke festival, zaterdag 5 september!