Travel

Travel wishlist: Costa Rica

Foto’s via Andy Rusch

Ooit sprak ik met iemand die een tijdje in Costa Rica was. Hij woonde er een paar maanden en deed er niet veel meer dan surfen, fruit eten en de natuur in zich opnemen (zowel met zijn ogen als, ik geloof, door middel van wat wij veel in Amsterdam aan toeristen verkopen). Hij beschreef hoe lief de mensen waren. Hoe zoet het fruit er was. Hoe geweldig de golven waren. Het waren misschien wel de beste golven uit zijn leven en dat zegt veel voor iemand die uit Australie komt. Het waren in ieder geval de mooiste maanden in zijn leven, daar in dat Costa Rica.

Zijn ogen werden altijd een beetje mistig als hij over Costa Rica sprak. Alsof hij het paradijs had gezien (of zou het teveel aan ingenomen natuur zijn?) In ieder geval sinds ik met hem over Costa Rica sprak wil ik ook. Zoet fruit eten aan het strand. Mijn surfkunsten (ha ha) weer eens afstoffen. Wie weet lag het gewoon aan de Australische golven dat ik geen drie seconde kon blijven staan, ja in Costa Rica gaat het me vast beter af.

Foto’s via Kid Stradivarius

You Might Also Like

16 Comments

  • Reply
    Sophie
    July 22, 2012 at 11:06

    Ongetwijfeld! Ik stond in CR bij mijn eerste golf ooit meteen, het was geweldig!

  • Reply
    Anni
    July 22, 2012 at 11:37

    Ja het is een prachtig land! Ik zou er ook nog wel heen willen! Jammer dat het inmiddels het duurste land van midden-Amerika is. Oh en de sloths die moet je ook zien als je naar costa rica gaat!

  • Reply
    Evey
    July 22, 2012 at 11:56

    Prachtig land! On my wishlist!

  • Reply
    Anne
    July 22, 2012 at 12:18

    Costa Rica staat ook heel hoog op mijn wensenlijstje. Een oud-klasgenootje loopt er stage en plaatst de meest geweldige foto’s op Facebook. Zij houdt zich daar ook bezig met de natuur. Van het groene soort. Iets met bosbouw of iets in die richting. :)

  • Reply
    Ise
    July 22, 2012 at 13:55

    Wauw echt prachtige foto’s, daar wil ik ook heen!

  • Reply
    mille pagine
    July 22, 2012 at 13:57

    Ik zou daar ook heel graag heen willen, maar iemand vertelde me ooit hoe arm het land eigenlijk is, de echte bevolking eigenlijk is… en dat de grote resorts deze mensen totaal niet helpen :( Ik zou nog steeds graag naar Costa Rica willen, maar vraag me af wat daar nou de beste manier voor is.

    • Reply
      mille pagine
      July 22, 2012 at 14:00

      Oh, er is ook een SOS kinderdorp google ik net. Soms word ik echt verdrietig van de wereld.

  • Reply
    Marikee
    July 22, 2012 at 14:20

    Het lijkt me er prachtig! :) Op mijn weblog heb ik een mooi filmpje staan over Costa Rica.

  • Reply
    Linda
    July 22, 2012 at 15:06

    Wauw, mooi!

  • Reply
    Danielle
    July 22, 2012 at 15:43

    Wat een heerlijke, relaxte en idyllische plek!

  • Reply
    Nanda
    July 22, 2012 at 18:19

    Lijkt mij ook een prachtig land :) Maar ik hoor ook slechte verhalen over costa rica, armoede en veel misdaad.. Jammer.

  • Reply
    Joëlle
    July 22, 2012 at 22:30

    Fijne foto’s! Sinds ik zulke positieve verhalen heb gehoord over Panama staat dat land hoog op mijn lijstje, nog wat minder ontdekt en ook veel mooie natuur. Maar mijn reiswensenlijstje is toch al eindeloos, dus Costa Rica kan er ook prima bij ;).

  • Reply
    zoetedagdromen
    July 23, 2012 at 11:46

    Hele mooie foto’s, ik kan het bijna allemaal proeven, ruiken en horen met je geschreven stukje erbij :)

  • Reply
    Indira
    July 23, 2012 at 19:19

    Mooie foto’s zeg, daar wil ik zeker ook een keer heen… Ik hou alleen niet enorm van fruit ;)

  • Reply
    Des
    July 23, 2012 at 20:44

    hoi ik ben dus ook in costa rica geweest, echt tijm of me lijf daar. prachtig, simpel. vriendelijke mensen. we zaten in dominical een heel klein vissersdorpje maar oh.
    ik wil terug

  • Reply
    Ann
    July 27, 2012 at 15:07

    Ahh het strand op de laatste foto kwam me al zo bekend voor, maar daar ben ik ook geweest. Twee weken taalcursus daar. Twee beste weken uit mijn leven. Volgens mij worden mijn ogen ook altijd een beetje mistig als ik erover praat, haha.