Travel

Travel: vliegen voor een tientje

Tickets vanaf 0,99, vliegen voor een tientje en nog 2 plekken beschikbaar voor deze prijs. Kreten die budgetmaatschappijen slaken in de hoop dat jij zo snel mogelijk een citytrip bij ze boekt. Voor niets gaat de zon op, ik nam vroeger niet eens de moeite om deze aanbiedingen te bekijken. Kan nooit. Dacht ik. Tot mijn vriend voor 12 euro naar Stockholm vloog. Inclusief belastingen en administratiekosten. Gister gooide Transavia 5.000 tickets voor een tientje online. Eerlijk is eerlijk, voor de terugvlucht betaal je wel de gewone prijs, maar dit staat duidelijk aangegeven. Dus wil je dit voorjaar nog goedkoop op reis naar Berlijn, Bologna, Nice, Napels of Kopenhagen? Neem dan even een kijkje op Transavia.com.

Bijna boekte ik een reisje naar Kopenhagen. Een retourtje voor 45 euro is toch wel heel aantrekkelijk. Maar ik weet op dit moment niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Jij misschien wel?

Heb jij wel eens heel budget gevlogen? Of andere goede budget travel tips?

Foto’s van Sigfrid Lundberg

You Might Also Like

25 Comments

  • Reply
    Jade
    February 27, 2013 at 08:39

    Ja het kan echt! Ik ben 3 (?) jaar geleden voor 6 euro + de prijs van de koffer gedeeld door 4 naar Milaan gevlogen met vriendinnen. En naar Londen voor 30 euro is ook niet onbekend. ;) Echter was dat met Ryan air en vlieg ik nu liever met een iets duurdere maar betrouwbare maatschappij.

  • Reply
    Nuria
    February 27, 2013 at 09:05

    Ik heb het ook gezien de aanbiedingen!! Zou heel graag een korte citytrip maken maar ik weet echt niet wanneer dat in mijn agenda past.. helaas!

  • Reply
    koffer vol dromen
    February 27, 2013 at 09:06

    Oeh..ik ga meteen even kijken!!

  • Reply
    Josianne
    February 27, 2013 at 09:10

    Waarom nou net nu ik iedere dag stage moet lopen en dus echt maar twee dagen weekend heb? Dat is jammer… :(

  • Reply
    Dina
    February 27, 2013 at 09:59

    Hier een beetje hetzelfde probleem met tijd.

  • Reply
    Janet
    February 27, 2013 at 10:08

    Aahh, jammer!! Ik had je met open armen ontvangen 8-)

  • Reply
    Martine
    February 27, 2013 at 10:14

    Drungli.com is ook zeker een bezoekje waard! :)

  • Reply
    Writerinheels
    February 27, 2013 at 10:40

    O wat gaaf! Misschien ga ik wel. Maar helaas heeft Vriend echt maar twee dagen weekend. Toch lastig als je zelf vrij kunt nemen wanneer je wilt, haha. Of je moet alleen gaan, maar alleen vliegen is echt niet mijn ding.

  • Reply
    Michelle @ the World is a Book
    February 27, 2013 at 10:45

    Ik zag het ook voorbij komen, maar heb ook niks geboekt. Je moet met die aanbiedingen inderdaad wel eg flexibel zijn met je dagen, maar als je dan een keertje geluk hebt vlieg je ook echt goedkoop. Moet je het wel bij handbagage houden of je koffer delen, anders loopt het alsnog erg op ;-)

  • Reply
    annouska
    February 27, 2013 at 11:19

    Heerlijk van die aanbiedingen he, hierdoor vlieg ik met mijn zusje en moeder eind maart voor 180 euro op en neer (180 euro voor 3 personen) Terwijl het normaal zo een 300 tot 400 euro kost als er geen korting is.

  • Reply
    Anne
    February 27, 2013 at 11:46

    Jaaa goede tip! Ik hou wel van budgetvliegen. Maar eigenlijk doe ik dat niet zo vaak, ook wegens tijdgebrek. Als ik alle tijd van de wereld had dan zou ik iedere maand wel een stedentrip willen maken… Heerlijk. Dromen kan altijd, toch :)

  • Reply
    Nanda
    February 27, 2013 at 11:58

    Oh heerlijk die goedkope vluchten! Ik vlieg vaak vanaf Weeze, is ook weer iets goedkoper dan de Nederlandse vluchten. En of ik nou naar Einhoven of Schiphol moet rijden of naar Weeze, dat maakt ook niet uit meer uit :)

  • Reply
    Stephanie
    February 27, 2013 at 12:02

    Heerlijk al die aanbiedingen alleen ben ik altijd bang dat er allemaal toeslagen en zo bij komen;) Ook heb ik niet echt tijd helaaaas.

  • Reply
    kim
    February 27, 2013 at 12:27

    ik zag ze ook al voorbijkomen. Bij rynair heb je op dit moment ook veel kortingen. Meestal zijn de dagen en tijden echt heel vervelend, maar naar londen toe vlieg je nu bijna elke dag in maart en april voor 20 euro retour. Twijfel er echt over om die te kopen, want het is wel naar Londen Stansted, waarnaar je nog 15 euro pp voor de bus naar het centrum moet betalen en dan weer terug (oftewel: de bus is duurder dan het vliegticket). Moet je trouwens ook alleen handbagage meenemen. Verder hebben ze ook nog goedkope tickets naar Porto en daar is het misschien wat warmer in April? Decisions, Decisions…

  • Reply
    Olga
    February 27, 2013 at 13:40

    Ik heb de aanbiedingen gisteren ook nog even bekeken, lijkt me zo leuk om eens spontaan op reis te kunnen gaan!

  • Reply
    Melanie
    February 27, 2013 at 14:56

    Jammer dat het niet voor april geldt, dan wil ik namelijk met vriendinnen naar Praag!

  • Reply
    Marije
    February 27, 2013 at 16:59

    Een retourtje Kopenhagen voor 45 euro? Dat is goedkoop! Ik zou het bijna gaan boeken, haha. Al denk ik dat de hotels daar wel erg duur zijn….

  • Reply
    Marieke
    February 27, 2013 at 17:14

    Ohh ik zou heel graag willen, maar zou ook echt even niet weten wanneer….

  • Reply
    Marjolein
    February 27, 2013 at 20:31

    Ja met Ryanair naar Marrakech voor 60 euro retour. Maar ik vind Ryanair toch geen lekkere maatschappij hoor haha

  • Reply
    Joyce
    February 27, 2013 at 22:23

    Kopenhagen is wel een hele leuke stad! Ben er vorig jaar geweest voor, welgeteld, 2.5 dag. Jammer dat je geen tijd kunt vinden om er naar toe te gaan. Ik trouwens ook niet!

  • Reply
    Yolande
    February 27, 2013 at 22:39

    De moeder van mijn vriend is ooit naar italie gevolgen voor 5 cent. Dat was een hele mooie aanbieding haha, ze moest dan alleen wel vanaf Dusseldorf vliegen.

  • Reply
    Jesdiny
    February 28, 2013 at 14:52

    Bizar he die prijzen. Ik ben net terug uit Lissabon en begin maandag met werken dus even geen citytrips voor mij, maar wel fijn als je voor zo’n leuke prijs even weg kan.

  • Reply
    Limoentje
    February 28, 2013 at 16:47

    Heb wel eens met Ryanair gevlogen. Vanaf Bremen naar Tampere/Helsinki voor studie in het buitenland. Ook vanuit daar naar Estland. Fijne prijsjes!

  • Reply
    Marcella
    March 5, 2013 at 22:56

    Mijn goedkoopste is €60 retour naar Barcelona. Niet super budget, maar wel een prima prijs. Ik zag de aanbieding van een tientje ook, maar ik ben net terug uit Rome ;-)

  • Reply
    PSbyDila.com
    March 17, 2013 at 15:01

    Een hele tijd terug, toen Ryanair nog niet zo populair was, ben ik wel eens voor 2 euro incl naar Madrid gevlogen. Zo heerlijk om praktisch gratis te kunnen reizen.