Travel

Een haat/liefdeverhouding met mijn backpack

Ook voor het inpakken naar Indonesië keek ik weer met een sceptische blik naar dat ding. Die grote, gele backpack. “Is het echt niet net zo handig om een koffer in te pakken?” Rollen is toch net zo handig als dragen?

Ik heb een haat/liefdeverhouding met mijn backpack. Ik vind backpacks lelijk. Ze zijn nooit een bijdrage aan je outfit, waar een mooie koffer dat wel kan zijn. De banden gaan op een gegeven moment zeer doen aan je schouders, hoe licht je ook gepakt bent. Dus ook nu twijfelde ik weer heel even.. Kan ik niet gewoon alles in een koffer doen?

Maar nee. Iedere keer blijkt de backpack toch wel heel handig te zijn. De keer dat ik over smalle loopplankjes moest lopen tijdens eilandhoppen in Griekenland. Of de keer in Vietnam toen onze taxi ons hotel niet kon bereiken en we door de hitte nog een zanderig stuk omhoog moesten lopen. Dus ook nu heb ik met gemengde gevoelens mijn backpack ingepakt. Zonder Louboutins, die bewaar ik wel voor tijdens mijn citytrips. Maar met little black dress en rode lippenstift. Ik voel me toch meer flashpacker dan echte backpacker ;)

Maar wie weet is dat na deze reis helemaal anders…

Liefs!

You Might Also Like

15 Comments

  • Reply
    Marieke
    March 11, 2014 at 08:48

    Goede reis babe! Heel hard genieten! X

  • Reply
    Dionne
    March 11, 2014 at 09:12

    Fijne reis! Ik herken het wel. Ik wil het liefste ook geen backpack, alleen soms kan het niet anders!

  • Reply
    Anne
    March 11, 2014 at 09:46

    Herkenbaar! Ik kan de backpack van mijn vriendin soms wel in brand steken (bij wijze van), maar soms is het ook gewoon heel handig. Tja. Hele fijne reis, in ieder geval!

  • Reply
    Marieke
    March 11, 2014 at 10:06

    Haha ik háát koffers dus juist! Om een of andere reden rijd ik altijd met die wieltjes tegen mijn eigen hielen en krijg ik een lamme arm van dat gesleep, maar met een backpack heb je altijd je handen vrij en heb ik verder nergens last van. Misschien niet heel fashionable, maar ik zie er met een koffer dus ook uit als een kneus ;)
    Goede reis!!

  • Reply
    Mandy
    March 11, 2014 at 13:23

    Reizen met een backpack vind ik veel makkelijker dan slepen met zn koffer die overal blijft hangen. Maar ik moet je wel gelijk geven, het ziet er niet charmant uit!

  • Reply
    Undercover Unicorns
    March 11, 2014 at 13:40

    Fijne reis! Wat jij hebt met backpacks, heb ik met koffers. Het ziet er dan wel goed uit, maar het is zo irritant om mee rond te lopen en eenmaal ik er iets heb uitgehaald, krijg ik er nooit alles terug in.

  • Reply
    Ise
    March 11, 2014 at 13:49

    Ik heb voor mijn reis in oktober hetzelfde drama.. ben benieuwd hoe het je afgaat! Heel veel plezier :)

  • Reply
    Merel
    March 11, 2014 at 16:08

    Haha, kan het me helemaal voorstellen. Ik zie mezelf nog in Suriname staan, met een koffer, 2 tassen en een plastic tas met handbagage. Hoezo nog nooit eerder gereisd? Mygod, wat onhandig. En toen zag ik allemaal mensen om me heen met backpacks en dacht ik: UGLY, maar wel heeeeel erg comfortabel. Dus ja, ik zou er wel eentje aanschaffen als ik nu op reis zou gaan!

  • Reply
    LNNK
    March 11, 2014 at 17:36

    Volgens mij heb je exact dezelfde tas als die ik heb. Ik geef absoluut de voorkeur aan een backpack. Veel makkelijker overal in te proppen, makkelijk te dragen. Toegegeven, charmant zijn ze niet, maar ik ben toch wel van de praktische inslag ;-)
    Fijne vakantie!

  • Reply
    Sabine de Witte
    March 11, 2014 at 19:40

    Hihi, herkenbaar! Voor mij een reden om niet te backpacken, althans nog niet. Ik vind mijn concessie naar de rugzak al heel wat :)

    Geniet van je reis!

  • Reply
    Lisa
    March 11, 2014 at 20:27

    Haha, mij lijkt het ook moeilijk (ik vind het al erg genoeg om met een plastic tas rond te lopen, ijdel hè?). Heeeel heeeeeel veel plezier gewenst, ik ben benieuwd naar je verhalen!

  • Reply
    Annemieke
    March 11, 2014 at 21:09

    Ik heb een backpack die je helemaal open kan ritsen als een koffer, om het iets gebruiksvriendelijker te maken. Maar goed, qua uiterlijk is en blijft het een 100% a-sexy backpack. ;-) En wat betreft je bagage. Niets mis met lippenstift en een black dress, toch? Ik houd van een make-uploze dag in heerlijke “basic” kleren, maar geniet dan vervolgens extra van mooie kleren en uren me-time in de badkamer voor een night out.
    Geniet! X

  • Reply
    Nuria
    March 11, 2014 at 22:33

    Geniet ervan!!

  • Reply
    Stephanie
    March 11, 2014 at 23:30

    Fijne reis :D
    Heb geen ervaring met een backpack haha, alleen met koffers!

  • Reply
    Yvon
    March 13, 2014 at 04:58

    Ben je inmiddels al vertrokken? Geniet ervan!

    Ik vind de backpack echt zo fijn! Hup, op je rug en ik houd mijn handen vrij. De mijne is wel veel te groot, ik zou graag een kleinere kopen.