Travel

Travel: op reis met Jolien en Eliza

Onlangs bijgewerkt99Heb je weleens dat je een blog van iemand leest en denkt; hey, wat ben jij leuk! Als ik je in het echt tegen zou komen, zouden wij wel eens vriendinnen kunnen zijn. Dat had ik al snel toen ik voor het eerst op de blog Yourlifestyleguide terecht kwam. Met een voorliefde voor reizen, Azië, lekker eten en de stad Rotterdam zag ik veel overeenkomsten.

Er gingen comments over en weer, er werden nummers uitgewisseld en tijdens een persevent ontmoeten we elkaar voor het eerst; er werd non stop gekletst en van een blogvriendinnetje werd Jolien een echt vriendinnetje. Zo eentje waar ik niet alleen non-stop mee kletst maar waar ik ook prima een avondje stil mee op de bank kan zitten met een glas rode wijn, met chocomel en marshmallows en kerstfilms. Zo eentje waar ik vaak om moet lachen, maar ook een waar ik bij kan huilen. En dat doe ik niet snel. Goed, genoeg, ik zou er bijna emotioneel van worden ;) Naast fijne dates die we zelf afspreken hebben we de mazzel regelmatig samen van leuke persevents te mogen genieten; van oesters at The Park tot een geweldige avond bij In de keuken van Floris. Maar echt happy werden we van een uitnodiging van Eliza was here; of we samen het eiland La Palma willen verkennen.

We schoven met data, we mailden heen en weer en toen lagen daar de tickets in onze inbox, deze week vertrekken we voor een weekje naar La Palma. En ik kan niet wachten tot:

We met kleine oogjes op schiphol staan en wakker worden met een grote flat white. We vliegen op een onmogelijke tijd en ik word echt niet vrolijk van mijn wekker die om 02.30 ’s nachts gaat. Maar dat ben ik vergeten zodra ik op Schiphol ben, dan slaan de reiskriebels altijd toe.

We aan het zwembad van Puro Atlantico liggen, onze reisplannen zijn vaak ver van tevoren uitgezocht, we willen allebei op reis altijd heel veel zien. Maar de eerste dagen zijn gereserveerd voor tapas, cava, flessen ijskoude pellegrino en een stapel boeken.

’s Avonds rozig van de zon een vestje aantrekken dat warm genoeg is voor de rest van de avond en genieten van dagverse vis die je op La Palma zo lekker schijnt te kunnen eten.

Onlangs bijgewerkt100

Over de kronkelwegen van La Palma rijden, bekend om haar fijne haarspeldbochten. Ik vind mezelf geen held in de auto maar aangezien ik ook van Chicago naar Texas ben gereden en de huurauto zonder kleerscheuren uit down town Chicago wegreed (vergelijkbaar met rijden in NY) komt dit vast ook goed.

Mijn wekker vroeg zetten voor een heuvelig rondje hardlopen. La Palma is erg in trek bij wandelaars, ik ga daar gebruik van maken maar dan op mijn hardloopschoenen. Daarna heerlijk afkoelen in het zwembad.

Samen vloeken als we geen werkende wifi kunnen vinden; en je daar niet voor hoeven schamen.

Op een Spaanse markt allerlei lekkernijen inslaan, Spaanse ham, worstjes, olijven en daarmee een eigen tapasplankje maken

Even helemaal niets, mijn hoofd stroomde afgelopen weken regelmatig over en hoewel hardlopen je hoofd lekker leeg maakt, hielp dat maar tot op zekere hoogte. Een stapel tijdschriften, een bedje aan het zwembad met als enige activiteit drinken uit de koelkast pakken of een nieuw boek; lijkt me op dit moment echt heerlijk.

Ben je wel eens op La Palma geweest? En heb je nog tips voor ons?

Liefs!

You Might Also Like

27 Comments

  • Reply
    Linda
    July 17, 2014 at 11:38

    Geen tips maar veel goede verhalen over gehoord! Veel plezier, verheug mij op jullie avonturen.

  • Reply
    Nelleke
    July 17, 2014 at 11:38

    La Palma is prachtig! Jaren geleden geweest, mijn allereerste vakantie met het vliegtuig. Wat ik me nog goed kan herinneren is de wandeltocht naar de vulkaan, de laurierbossen en een hele woeste boottocht op zee waarbij ik het grootste gedeelte misselijk overboord gehangen heb. ;)

  • Reply
    t.
    July 17, 2014 at 11:43

    La Palma is zo mooi! Je hebt verschillende mooie wandelroutes. Ik weet niet aan welke kant je van het eiland zit maar het is sowieso allemaal wel aan te rijden. Oa een vulkaanroute: vroeg vertrekken en hopen dat de lucht blauw is, dan heb je echt een mooi uitzicht op een groot gedeelte van het eiland! En verder tja wij hebben bijna alleen maar gewandeld en hardgelopen (het voornamelijk afgewisseld haha, sommige routes nodigden echt enorm uit om rennend te doen). Je hebt trouwens ook wel eens trailwedstrijden daar en die routes liggen er natuurlijk het hele jaar, moet je even op googlen! Super leuk. Uitgaan oid lukt er niet en hippe tentjes heb ik ook niet gezien; het is echt een senioreneiland (leuk als je bij de gate aankomt, waarschijnlijk ben je de jongste in het vliegtuig haha). Veel plezier! Echt gaaf dat je dit met je blog mag doen :)

    • Reply
      Lin
      July 19, 2014 at 09:53

      Het viel mee ;) Ook veel kids en stelletjes. Maar kan de me de vele senioren voorstellen door de vele mooie wandelroutes.

      • Reply
        Annemieke
        July 23, 2014 at 09:43

        Grappig, mijn ouders zijn er idd laatst geweest om het eiland (wandelend) te ontdekken. ;-)

  • Reply
    Bente
    July 17, 2014 at 11:47

    Ik ben er nog nooit geweest maar wat een heerlijk vooruitzicht! Geniet van jullie weekje weg :)

  • Reply
    Shirley
    July 17, 2014 at 11:53

    Ah wat leuk! Ik werd ook heel blij van het nieuws dat Jolien meeging naar Alicante toen ik daarheen mocht voor een persreis :) Heel veel plezier meiden!

  • Reply
    Suusje Q
    July 17, 2014 at 12:00

    Wat een droomreis! Met een vriendin op persreis, wauw! :-))

  • Reply
    Deborah
    July 17, 2014 at 12:51

    Dat is nog eens een leuke trip!!
    Veel plezier jullie!!

  • Reply
    Dionne
    July 17, 2014 at 12:54

    Wat heerlijk zeg! Geniet ervan!

  • Reply
    Patricia
    July 17, 2014 at 13:07

    Op La Palma ben ik nog nooit geweest, wat zeg ik.. op geen een van de Canarisch Eilanden. Het lijkt me heel mooi.. ben benieuwd naar jullie verslag :) Geniet ervan!

  • Reply
    Ester
    July 17, 2014 at 13:09

    Genieten! Veel plezier en lekker uitrusten :-)

  • Reply
    Suuz
    July 17, 2014 at 13:23

    Ooh wat gaaf!! ENJOY!!!!!!!

  • Reply
    Farah - Food and other Friends
    July 17, 2014 at 13:24

    La Palma is een prachtig eiland!
    Echt een wandel eiland dus dat zou ik zeker niet overslaan. Ik vond zelf de hoofdstad ook erg leuk.

  • Reply
    Wieneke | Fashion Cranberry
    July 17, 2014 at 13:42

    ik heb geen tips, ben dan ook erg benieuwd naar jullie ervaring! Ik ben er jaloers op dat jullie elkaar zo ontmoet hebben en dat jullie nu echt vriendinnetjes zijn, zo leuk! En dan nu samen naar La Palma.

    Heb veel plezier en vooral, ontspannen!!!

  • Reply
    Sabine de Witte
    July 17, 2014 at 13:51

    Klinkt heerlijk, veel plezier dames, ben benieuwd naar jullie avonturen en lees de komende week mee.
    Goede reis vannacht! ;)

  • Reply
    Denise
    July 17, 2014 at 14:48

    Leuk! Ik ben vorig jaar op La Palma geweest. Vond het een heerlijk eiland! Veel verschillende landschappen, dat maakt het eiland ook zo uniek en indrukwekkend. Veel plezier!

  • Reply
    felice
    July 17, 2014 at 17:23

    De foto’s zien er echt heerlijk uit! Jullie gaan lekker genieten daar, tot rust komen en vakantie vieren. Veel plezier maar dat moet goed komen! Have fun!!

  • Reply
    Mandy
    July 17, 2014 at 18:23

    Have fun meiden! Wat een heerlijke kans, ik ben benieuwd naar jullie foto’s.

  • Reply
    Linda
    July 17, 2014 at 22:11

    Dat klinkt als een heerlijke vakantie. Veel plezier samen met Jolien!

  • Reply
    Marlissa
    July 18, 2014 at 07:58

    Jullie gaan naar een prachtige plek te zien aan de foto’s! Een hele fijne vakantie.

  • Reply
    josie
    July 18, 2014 at 11:00

    Veel plezier!!X

  • Reply
    Stéphanie
    July 18, 2014 at 12:03

    Klinkt goed! Heel erg veel plezier, ben benieuwd naar de verhalen en verslagen!

  • Reply
    Nuria
    July 19, 2014 at 08:25

    Heerlijk, geniet ervan!

    • Reply
      Lin
      July 19, 2014 at 09:52

      Thanks Nuria!

  • Reply
    Annemieke
    July 24, 2014 at 09:57

    Mooi: jullie vriendschap, jullie reis samen en jullie individuele blogs. Jullie zijn ongetwijfeld een inspiratie voor velen.

  • Reply
    Explorista
    July 24, 2014 at 10:05

    Leuk dat je zo’n goede vriendin hebt kunnen vinden in de blogwereld. En helemaal heerlijk dat je samen op reis mag. Geniet! Ik word al lichtelijk dromerig bij de gedachten aan tapas, spaanse zon en zwembad ;-)