Travel

Travel: Last minute summer plans

Lapalma5
En dan is het opeens (bijna) juli. En heb je nog geen vakantieplannen gemaakt. In april lijkt de zomer nog heel ver weg, maar met deze warme junidagen zit je smeltend achter je laptopje op kantoor te tikken. Een perenijsje brengt misschien wat verkoeling maar is niet hetzelfde als met je tenen in het zand, cocktail in de hand en uitzicht op de zee vakantie vieren.

Tijd om toch maar een vakantie te boeken. Ik zette 5 last minute ideetjes op een rij.

Lapalma2 Lapalma1 lapalma3

Eliza was here
Mijn liefde voor Eliza was here heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Men, wat kan ik uren kijken naar de mooiste accomodaties die daar voorbij komen. In Italie onder de citroenbomen, op loopafstand van een verlaten Grieks zandstrand of zoals Jolien en ik vorig jaar deden; met uitzicht op de diepblauwe zee van La Palma.

Terschelling

Terschelling
Confession: ik ben dus nog nooit op een waddeneiland geweest. En sinds ik de enthousiaste verhalen van Cynthia (bovenstaande foto komt ook van haar blog) lees over dit eiland, wil ik ook heel graag eens naar een waddeneiland en dan zeker naar Terschelling. Een grote stapel boeken mee, bikini en laarzen (je weet het nooit met een Hollandse zomer) en lekker veel buiten zijn en vooral heel weinig doen. Er zitten ook genoeg leuke restaurantjes, ja ik zou me hier wel vermaken.

Bali4 Bali3 Bali2 Bali1

Bali
Heel bewust stel ik dit jaar mijn zomervakantie uit; om eind oktober naar Bali te vliegen. In de weekenden geniet ik zoveel mogelijk van de Nederlandse zomer. Ik moet eerlijk toegeven dat eind oktober nog heel ver weg lijkt en ik dit jaar nog geen 12 vakantiedagen heb opgemaakt. In oktober begin ik aan mijn tweede jaar werken, dus ik heb aardig doorgewerkt. Maar geen gezeur want terwijl ik hier in de weekenden van de mooie Nederlandse zomer geniet (fingers crossed) is er in oktober dat mooie vooruitzicht: Bali.

Ja het is een stuk minder spannend dan een reis door Vietnam, maar nog steeds echt Azië. Met een groot aantal plekken waar je heel goed kunt chillen; precies waar ik in oktober wel aan toe ben.

Champagne2 Champagne1

Champagnestreek
Twee jaar geleden bezocht ik in november de Champagnestreek in Frankrijk. En wat zou ik graag terug gaan in de zomer of in het vroege najaar. Het is een super interessante streek waar je niet alleen de prachtige Champagnehuizen kunt bezoeken (velen al +100 jaar oud), maar ook truffels kunt zoeken en je de meest fantastische chambres d’hotes hebt. Het lijkt me de bestemming om met een cabrio naar toe te rijden of er ter plekke 1 te huren voor een dag of 2.

Berlijn3 Berlijn2 Berlijn

Berlijn
Ook altijd een goed idee? Berlijn! Een stad die volgens mij nooit kan vervelen en die zo groot is dat er ook na 10 weekendjes weg nog genoeg te zien en te ontdekken valt. Dee eerste keer in Berlijn was ik niet heel gecharmeerd van de stad, maar langzaam aan  ging ik de stad toch steeds meer waarderen. Waar bovenstaande brunch bij Chipps misschien wel een groot aandeel in heeft gehad ;)

Wat zijn jullie vakantieplannen? Ik ben benieuwd!

Dit weekend ga ik dansen @ Awake en maandag heb ik – heel luxe – een van die overgebleven vakantiedagen opgenomen.

Liefs!

You Might Also Like

15 Comments

  • Reply
    Kim
    June 27, 2015 at 11:05

    Leuk! Ik hoop foto’s te zien. :)
    Liefs

  • Reply
    Shirley
    June 27, 2015 at 11:06

    Wij gaan verhuizen dus moeten helaas de vakantie op hold zetten. We zouden met mijn ouders meegaan. Nu maar eens kijken waar we naartoe willen als we eenmaal gesetteld zijn. Wel over drie weken een weekend Groningen gepland staan. Ach, even er tussenuit is altijd leuk, toch? ;)

  • Reply
    Natasja
    June 27, 2015 at 11:13

    Champagne! Ik heb nog helemaal geen vakantieplannen. In de zomer ga ik meestal niet weg maar dit jaar heb ik echt helemaal geen idee. Ga ik alleen, boek ik een groepsreis, spaar ik m’n vakantiedagen op… Voorlopig dub ik nog even lekker door!

  • Reply
    Esther
    June 27, 2015 at 11:42

    Ik ben net een paar weken in Argentinië geweest, gecombineerd met werk. Nu vooral genieten van de Nederlandse zomer, altijd genoeg dingen te doen! Ben benieuwd naar je Bali verhalen, staat op mijn to do list!

  • Reply
    Bente
    June 27, 2015 at 12:19

    Oh ik heb ook echt zoooo veel zin in vakantie. Helaas moet ik ook nog tot oktober wachten. Dan ga ik voor mijn werk naar San Francisco om vervolgens met mijn vriend met een auto door Californië te gaan rijden. Dus dat wordt zeker het wachten waard (al heb ik nu wel heel veel behoefte aan een weekje zon, zee en strand, oh en die cocktail in de hand zou ook lekker zijn).

  • Reply
    Olga
    June 27, 2015 at 15:50

    Ik heb nog 0 plannen gemaakt, maar een vakantie naar de Waddeneilanden lijkt me wel mooi. Als je mazzel hebt (of die hoef je niet te hebben), kom je ook super bruin weer thuis :)

  • Reply
    Puck
    June 27, 2015 at 23:37

    Oeh! Bali! Ik wil weer terug!

  • Reply
    Eva - eighty7
    June 28, 2015 at 14:33

    Ohh wat heerlijk dat je in oktober naar Bali gaat; genieten! Ik ben net terug van een mooie reis, dus ik mag niet klagen. Ik ga in zomer nog een weekend naar Berlijn en in november staat een reis naar Zuidoost-Azië op de planning. Ik weet nog niet precies waar naartoe maar we hebben nog even om dat uit te zoeken ;)

  • Reply
    Maaike
    June 29, 2015 at 00:16

    Fijne tips! Ik ben net terug van een week in Sicilië. Dat was echt heel gaaf en relaxed. Bijzonder eiland. En niet duur! Uit eten en naar de kroeg gaan is heel goed te doen daar. En dan zon en strand en mooie natuur en prachtige oude stadjes. Geweldig eiland. Mijn vriendin en ik bezochten onder meer Pantalica, een duizenden jaren oude necropolis. Was echt super gaaf. Helemaal uitgestorven.

  • Reply
    Sabine de Witte
    July 1, 2015 at 16:06

    Klinkt als heerlijke plannen, Bali een fijn vooruitzicht en als het lekker weer in Nederland is mis je hier ook niets. Uiteraard zijn een paar dagen naar de champagne altijd een goed idee!

    Ik ga kamperen(!) en heb nog wat kleine tripjes staan, mijn echte vakantie bewaar ik voor december. Geniet van de voorpret!

  • Reply
    Michelle
    July 1, 2015 at 16:24

    Heerlijk om nog zoveel dagen ‘over’ te hebben!

    In september doe ik mee aan de marathon in Berlijn, hoop dat ik dan ook nog wat van de stad kan zien! Zal je tip iig meenemen :)

    Verder ga ik 3 weken naar Thailand in november, en dan vooral naar de mooie zuidelijke eilandjes. Na de prachtige plaatjes van GirlsLove2Travel gezien te hebben van Koh Ngai (http://girlslove2travel.com/bounty-eiland-koh-ngai/) heb ik in elk geval vast een paar nachten op dit bounty eiland geboekt. Aangezien we pas in november gaan moet ik alleen nog even geduld hebben!

  • Reply
    Suzanne
    July 1, 2015 at 17:23

    Genieten van eigen land! Maastricht, Almelo en Terschelling staan iig op de planning nog dit jaar. En hopelijk nog een buitenlandtripje, bijvoorbeeld Rome of via Srprs.me!

    enjoy!

  • Reply
    Andrea
    July 5, 2015 at 22:31

    Bali. Heerlijk! Zo’n fijne bestemming. Ik moet ook nog even doorwerken en ga in september op vakantie. Zanzibar dit jaar. Ik ben erg benieuwd!

  • Reply
    We Are Travellers
    July 7, 2015 at 18:11

    Fijn lijstje! Champagnestreek zie ik steeds meer voorbij komen, die velden zien er zo gaaf uit! Verder is Bali & Berlijn eigenlijk altijd een goed idee ;)

  • Reply
    Roos - The London Cookbook
    July 8, 2015 at 12:42

    Wat een heerlijk lijstje! Helaas gaan wij deze zomer niet op vakantie… wilden in Engeland gaan (waar ik woon) maar het komt toch allemaal niet handig uit. Misschien nog een last-minute inderdaad, nu nog een goede bestemming zoeken!
    Ben al op Bali en in Berlijn geweest, maar ik ga zeker even een kijkje nemen bij Eliza Was Here!