Travel

Travel: Duiken op Pulau Dayang

IMG_0869

Aan de ene kant was ik verdrietig dat onze tijd in het prachtige Vietnam er op zat, aan de andere kant vond ik het ook heel tof dat we nog twee fantastische bestemmingen op de planning hadden staan: Singapore en Maleisië!

IMG_0850

Vanuit Ho Chi Minh City vlogen we naar Singapore; wat een wereld van verschil. Van de drukke chaos naar het overzichtelijke en bizar schone Singapore. We dropten onze bagage bij onze duikschool en hadden nog een paar uurtjes om de stad te bekijken. Omdat we na Maleisië nog voor drie dagen terug zouden keren in deze wereldstad hadden we geen haast. Op ons gemak bekeken we het bizarre winkelcentrum Marina Bay Sands en aten we Laksa in een van de foodcourts.

 Om 19.00 verzamelden we bij duikschool Blue Reef Scuba om met de bus naar Maleisië te rijden. Wat volgden was een helse nacht. Tot de grensovergang bij Singapore ging alles goed (uiteraard), daarna werd het beduidend minder. Ik stuiterde vier uur lang van mijn stoel en dacht bij de boot ha, eindelijk rust!

In de boot stond de airco op standje vrieskist en rookte de dieselmotor vrolijk naar binnen. Samen met G deelde ik ongeveer 1,5 stoel en er was in de verste verte geen reddingsvest te bekennen. Tel daar bij op dat er de week ervoor een Maleisische veerboot was gezonken en je begrijpt: ik zat niet heel lekker. Maar om 04.30uur kwamen we toch echt in het paradijs aan.

IMG_0853

IMG_0895

IMG_0900

IMG_0857

IMG_0873

Om 04.30 doken we nog voor een paar uurtjes ons bed in, maar om 06.00 ‘s ochtends stond de eerste duik al op het programma. Na een snel ontbijtje maakten we onze gear ready on board en gingen we samen met onze dive master Valerie het water in. Omdat we onlangs nog bij de Cham Islands hadden gedoken, ging alles heel soepel.

De zaterdag en zondag bestonden uit duiken, eten, duiken, eten, duiken, eten en kleine rondjes over het strand lopen. Dat azuurblauw van de zee, daar kan ik nooit genoeg van krijgen. En als je denkt dat het boven water mooi is, dan zou je de onderwaterwereld eens moeten zien. Van inktblauw tot het felle oranje van de Nemo’s. Koraal van felblauw tot tot zachtroze. Hoogtepunt van het duiken waren de schildpadden die we tijdens onze vierde duik zagen; wat zijn die beesten COOL, ze vliegen echt door het water.

Veel te snel kwam er een eind aan onze tijd op Pulau Dayang en gingen we weer in de boot en bus richting Singapore.

Praktische info

Besteed je enkele dagen in Singapore en wil je ook duiken? Heel veel duikscholen in Singapore bieden dit soort weekendtripjes aan. je vertrekt vrijdagavond en bent zondagavond weer terug; ideaal dus voor de mensen die in Singapore wonen en werken. Je krijgt Singapore-kwaliteit in Maleisië, en dat is met een gevaarlijke sport als duiken toch wel fijn. Wij boekten onze trip bij Blue reef Scuba. Heb je iets meer tijd? Dan kun je ook je padi halen.

You Might Also Like

17 Comments

  • Reply
    Farah
    September 3, 2013 at 07:23

    Wauw echt een paradijsje!

  • Reply
    Josianne
    September 3, 2013 at 07:29

    Duiken vind ik nog steeds een beetje eng, maar snorkelen zal daar ook vast heel tof zijn ;)

  • Reply
    Food Love and Happiness
    September 3, 2013 at 07:40

    Wauw, het ziet er prachtig uit! Ik heb nog nooit gedoken, vind de zee allemaal maar een beetje eng haha. Wel gesnorkeld tot best ver ( ja ja), vond ik al heel wat;)

  • Reply
    Anne
    September 3, 2013 at 07:45

    Wauw, wat mooi! Ik krijg echt megareiskriebels van jouw verhalen! Jammer genoeg mag ik niet duiken vanwege mijn astma :( Maar heel tof om over te lezen!

  • Reply
    Jildou
    September 3, 2013 at 09:20

    Wauw! Wat vet dat jullie dat gedaan hebben. Klinkt als een hele hele fijne vakantie

  • Reply
    Jolien
    September 3, 2013 at 09:20

    Wauw, paradijs!! <3 Hoe vet dat je schildpadden hebt gezien zeg… zucht

  • Reply
    Maire
    September 3, 2013 at 10:58

    Wauw, hele mooie foto’s en wat is het daar prachtig! En wat zijn schildpadden cool he? Ik ben er in Indonesië ook meerdere tegengekomen bij het snorkelen, echt super mooi om die dieren te zien vliegen door het water.

  • Reply
    Marije
    September 3, 2013 at 11:20

    Wat een prachtige foto’s! Daar had je die rotreis vast wel voor over.. :-) Zelf ben ik geen duiker, maar mijn man wel. Ik zal hem toch eens overhalen om ook naar Maleisië te gaan, lijkt me prachtig!

  • Reply
    Marcella
    September 3, 2013 at 11:21

    Wauw, ik vind het er boven water al onwijs gaaf uit zien! Ik ben benieuwd wat je onder water gezien hebt, had je ook een camera mee om dat vast te leggen? Al is het in ‘t echt zien natuurlijk nog zoveel mooier! Die Padi, toch nog maar es over nadenken ;-)

  • Reply
    Kiss & Make-up
    September 3, 2013 at 14:43

    Mijn vriend is een fanatieke duiker, maar zelf kan ik het (nog) niet. Deze plek lijkt me er wel ideaal voor :-) Mooie foto’s.

  • Reply
    Joyce
    September 3, 2013 at 16:10

    Wat een prachtige foto´s! Lijkt me erg gaaf om te doen.

  • Reply
    Mariët
    September 3, 2013 at 21:53

    Deze like ik even, aangezien ik in januari die kant op ga en m’n padi heb! Lijkt me geweldig om veel mooie duiken te maken tijdens die reis. Ziet er heerlijk uit, ben helemaal aan het meegenieten van jouw reis!

    Liefs!

  • Reply
    Anouk
    September 4, 2013 at 09:38

    Wat gaaf dat je ook schildpadden hebt gezien, echt een sprookje. Heerlijk om al je verhalen te lezen, inspirerend om zelf ook weer te gaan. Duiken heb ik nog nooit gedaan, ik heb ontzettend vaak ooronstekingen gehad waardoor ik het niet goed durf helaas.

  • Reply
    Michelle @ The World is a Book
    September 5, 2013 at 00:18

    Oh wow; wat een praradijsje! Ik heb nog nooit gedoken helaas. Heb met vliegen al last van helse pijnen in mijn oren, dus ik durf eigenlijk niet zo goed. Waar heb jij leren duiken? En heb je last van je oren? Snorkelen vind ik wel heerlijk; dan heb ik ook nergens last van.

  • Reply
    Nuria
    September 5, 2013 at 07:58

    Prachtig!

  • Reply
    We Are Contentable
    September 6, 2013 at 00:50

    Mooie foto’s, ben zelf net terug uit Mexico maar ik wil onderhand ook wel terug naar zo’n strandje ;)

  • Reply
    Marieke
    September 6, 2013 at 22:36

    WAUW! Ik ben geen duiker, weet niet of ik dat iets vind, maar wil daar echt wel heen!!!