Travel

Travel diary – Ubud, Balangan en Dreamland beach

IMG_0300

Mijn reis is bijna ten einde en wat was het een bijzondere reis. Volgens mij ga ik dat pas helemaal beseffen als ik weer thuis ben. Alleen op reis gaan is iets wat ik altijd heb willen doen, wat een beetje eng was maar waar ik nu heel blij mee ben dat ik het gedaan heb. Vandaag deel ik vast wat mooie momenten.

IMG_0371

IMG_0319

Een wandeling door de rijstvelden van Ubud. Het wellicht iets over geromantiseerde beeld van Eat Pray Love, Bali bestaat wel degelijk. Je vindt het tijdens een wandeling naar Sari Organic, een restaurant met een fenomenaal uitzicht over de rijstvelden van Ubud.

Dat het hier zo ontzettend makkelijk is om gezond te leven. Ik drink de beste smoothies (bietjes, ananas, munt <3 ) had de beste salade van mijn leven en drink constant verse kokosnoten leeg.

Kindness of strangers.  Zeggen dat ik dankbaar ben voor de voedselvergifting die ik hier opliep gaat me een beetje ver. Het was vreselijk, men ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld. En misselijk. Maar hierdoor heb ik wel kunnen ervaren hoeveel totale vreemdelingen voor je willen zorgen wanneer het niet goed met je gaat. Een Balinees meisje maakt een drankje met zoutoplossing voor me, alles werd in werking gesteld zodat ik nog een dag langer op mijn fijne kamer kon blijven en een meisje uit Londen dat me groen uitgeslagen in een hoekje zag zitten ging allerlei praktische dingen regelen. Meiden vroegen mijn nummer zodat ze konden vragen of ze nog iets voor me konden beteken. Zo lief.

Mijn reis begon een beetje met het idee, shit dit is wel erg lang alleen. En met een beetje nachtjes aftellen tot ik weer naar huis kon. Inmiddels is die dag bijna aangebroken en wil ik liever blijven. Als ik dan wel G mag laten overvliegen.

Nyepi, oftewel Day of Silence bij een Balinese familie vieren. Het was zo bijzonder om zo’n belangrijke feestdag op traditionele wijze te vieren. De stilte, even niet online kunnen en zachtjes gesprekken voeren met de eigenaresse van de Homestay die ons de hele dag in de watten wilde leggen, ja een bijzondere dag. De Ogoh Ogoh parade de avond ervoor was ook te gek. En een takke herrie haha.

Acro yoga. Ik heb de afgelopen weken heel veel verschillende yogalessen uitgeprobeerd. Op het strand, beschut op Lombok en bij de yoga barn. Ik vond het heerlijk om te variëren met verschillende stijlen, uiteindelijk zelfs plezier te krijgen in downward facing dogs en een paar keer compleet zen/high de studio uit te lopen. Maar de lessen acro yoga, die waren zo vrolijk, daar denk ik echt met een hele grote glimlach aan terug.

Even denken dat het misschien toch niets voor mij is, dat alleen reizen. En dan dagenlang genieten van het alleen zijn, content zijn met het kijken naar de Indische oceaan, op het strand leven en zo veel meer dan genoeg hebben aan je eigen gezelschap.

Balinese gerechten. Naast alle gezonde sapjes en smoothies heb ik natuurlijk ook veel Indonesische en Balinese gerechten geprobeerd. Over een uurtje ga ik naar de markt en ontmoet ik daar een kok. We gaan samen inkopen doen en daarna leer ik vijf nieuwe Balinese gerechten te bereiden.

Mijn volgende update komt denk ik weer vanuit Nederland, met een overload aan foto’s en travel tips. Bedankt voor het meelezen, lieve woorden en meekijken op instagram. Het was mooi.

Liefs!

You Might Also Like

38 Comments

  • Reply
    Natasja
    April 2, 2014 at 07:13

    Ik kan alleen maar zeggen: wat heerlijk om te lezen! <3 En (daar is ie weer) herkenbaar, al reisde ik dan alleen door Australië. Krijg door jouw verhalen helemaal zin om weer eens weg te gaan…

    • Reply
      Natasja
      April 2, 2014 at 07:14

      En geniet nog even van de laatste dagen natuurlijk! (Tis nog vroeg hier:’))

  • Reply
    Josianne
    April 2, 2014 at 07:24

    Wat een fijne post. Ik ben blij dat het zo ontzettend leuk is (geweest), en ik hoop dat je nog lang mag nagenieten!

  • Reply
    Nadia
    April 2, 2014 at 07:43

    Jee, is het alweer bijna afgelopen? Wat gaat dat snel. Heel veel mooie ervaringen rijker. :)

  • Reply
    Nuria
    April 2, 2014 at 08:01

    Zo gaaf dat het zo’n mooie ervaring is geweest en dat je ervan hebt genoten!

  • Reply
    Lauriëtte
    April 2, 2014 at 08:47

    Fijn dat je je belevingen gedeeld hebt, ik heb er van genoten! Fijne terugreis alvast! :)

  • Reply
    Con leche
    April 2, 2014 at 09:29

    Jeetje wat gaat de tijd snel en wat moet het een mooie ervaring zijn (geweest) deze reis alleen! Heel gaaf en heel knap dat je het hebt gedaan! Geniet nog van je tijd daar, hopelijk ga je de recepten die je leert met ons delen en alvast een goede terugreis!

  • Reply
    Tewa
    April 2, 2014 at 09:47

    Te gek dat je er zoveel aan hebt gehad! Minder van die voedselvergiftiging, echt vreselijk rot kan dat zijn. Geniet nog van je laatste dagen, groetjes Tewa

  • Reply
    Marieke
    April 2, 2014 at 09:51

    Ik vind je zo dapper! En ben blij voor je dat je iets hebt gedaan wat je zo graag wilde. Geniet van de laatste momenten! En tot gauw! X

  • Reply
    Maire
    April 2, 2014 at 10:15

    Wat gaat de tijd toch snel; dat je reis er nu alweer bijna op zit! Heb van je reisupdate helemaal zin gekregen om weer eens op pad te gaan! Geniet van de laatste dagen en wel thuis!

  • Reply
    Sabine de Witte
    April 2, 2014 at 10:37

    Ooh ik vind je super dapper en ik bewonder je lef! Je ziet er super zen uit en dat weet mij bijna te overtuigen om het ook eens te gaan doen. Bijna, omdat ik eerst mijn Parijs avontuur wil gaan doen en dat er qua planning al lastig op wordt :)

    Geniet nog even van je heerlijke laatste dagen, goede reis terug en ik kan niet wachten op je andere verhalen!

  • Reply
    Merel
    April 2, 2014 at 11:14

    O wow, wat te gek. Ik vind het zo knap dat je dit gedaan hebt!

  • Reply
    OURTASTE.NL, Carlijn
    April 2, 2014 at 12:13

    Het gaat toch best snel inderdaad! Maar wat lijkt het me heerlijk om te doen wat jij nu doet!
    Geniet van de laatste dagen!

  • Reply
    Sanne
    April 2, 2014 at 14:36

    Jij bedankt voor je mooie reisverhalen <3 Geniet van je laatste dagen!

  • Reply
    Louise
    April 2, 2014 at 14:51

    Wauw, wat een geweldig verhaal. Echt petje af dat je zo alleen ver ging reizen en ook nog eens zo lang. Het klinkt echt als een geweldig avontuur (ondanks je voedselvergiftiging) en hoop dat je de laatste dagen lekker verder geniet van je vakantie.
    Petje af dat je dat toch maar ‘even’ doet! Je bent een inspiratie voor me hier mee :) Ik durf het nog niet zo ver weg alleen!

  • Reply
    Michelle
    April 2, 2014 at 15:41

    Zo leuk om dit te lezen en de foto’s te zien. Ik vind het zo knap van je dat je alleen naar Indonesië bent gereisd. Ik doe het je niet na hoor.
    XX Michelle

  • Reply
    Mandy
    April 2, 2014 at 17:53

    Als je ziek bent wil je niet alleen zijn en al helemaal niet in een vreemd land. Lief dat iedereen zo met je meeleefde! Veel plezier nog bij de laatste dagen!

  • Reply
    Jenny
    April 2, 2014 at 18:58

    Mooi om te lezen. Hoe kom je aan die kok dan?

  • Reply
    Anke
    April 2, 2014 at 19:18

    Geniet nog van de laatste paar dagen daar!!

  • Reply
    anne
    April 2, 2014 at 20:17

    Ooh :) Het lijkt me zo spannend, in je eentje op reis. Maar het klinkt tegelijkertijd ook zo fijn!

  • Reply
    Mieke
    April 2, 2014 at 22:12

    Wat lijkt me dat rot, zo’n voedselvergiftiging als je alleen in een ver, “vreemd” land bent. Uberhaupt een voedselvergiftiging is vreselijk. Maar wat lief dat er zo goed voor je werd gezorgd.
    Alvast een goede terugreis en ik kijk al uit naar nog meer prachtige foto’s en verhalen!

  • Reply
    Sanne
    April 2, 2014 at 22:49

    Ik vond het geweldig met je mee te kijken en je hebt mij heel erg gemotiveerd om naar Azië te gaan of in ieder geval eens wat langer alleen op reis te gaan. Ik kijk uit naar (nog meer) foto’s en verhalen als je terug bent. Goede reis terug!

  • Reply
    Iris
    April 2, 2014 at 23:27

    Geniet van je laatste dagen en een veilige reis!!

  • Reply
    Stephanie
    April 3, 2014 at 00:47

    OMG BALI <3 dat is mijn ULTIEME droom! Wauw die foto'sss, ik wil ooohoook!
    Ik wil samen met mijn vriend 3/4 weken gaan, maar dat word eerst nog 2 jaar sparen o.i.d., vreselijk lang wachten voor mijn idee, want loop al jaren met het idee "BALI <3" in mijn hoofd rond!

    Geniet nog even! X

  • Reply
    Sandra
    April 3, 2014 at 07:34

    Wat een prachtige reis heb je gemaakt! En ja, dat omslagpunt, dat je liever wil blijven, emotioneel is dat. Leuk dat je ons op de hoogte hebt gehouden! Enjoy your last days!

  • Reply
    M&m
    April 3, 2014 at 08:18

    Heb je zo goed kunnen volgen, geweldige ervaring. Tot snel, geniet nog even.

  • Reply
    Tessa
    April 3, 2014 at 08:55

    Superleuk en mooi, fijn het allemaal te kunnen volgen zo via je blog!

  • Reply
    Annemieke
    April 3, 2014 at 10:16

    Geen enkele reis is er een om te vergeten, maar deze zeker niet. Knap hoe je het hebt gedurfd om alleen weg te gaan, een wens van je na te gaan en erachter te komen dat (alleen) je eigen gezelschap helemaal niet zo vervelend is. Mooi om te lezen, Lin!

  • Reply
    daphna
    April 3, 2014 at 10:22

    Mooi om het allemaal zo te lezen! Geniet nog van je laatste dagen daar. X

  • Reply
    Rianne
    April 3, 2014 at 12:32

    Ik heb echt een beetje heimwee naar Bali en daarom is het des te leuker om jouw ervaringen te lezen en mooie foto’s te zien! Kan ik toch nog een beetje van het eiland genieten!

  • Reply
    Nanda
    April 3, 2014 at 12:40

    Wauw, de tijd is voorbij gevlogen, je komt alweer terug!
    En wat een prachtige foto’s, vooral die van de zee. <3 Heel inspirerend, en ik kan niet wachten tot ik weer ga reizen!

  • Reply
    Lisa
    April 3, 2014 at 12:41

    Wow, is het alweer bijna afgelopen? Wat is dat snel gegaan! Ik heb je updates met veel plezier gelezen. Geniet er nog van zolang het duurt!

  • Reply
    LNNK
    April 3, 2014 at 18:29

    De tijd vliegt altijd zo als je, je vermaakt. Ik vind Bali nog steeds erg leuk, heel gastvrij. Geniet er nog even van!

  • Reply
    Sylvana
    April 3, 2014 at 20:41

    Aaah nee, voor jou nu ook het eind! Volgens mij heb je nog ontzettend genoten van Bali :) Snel een koffiedate? X

  • Reply
    Linda
    April 4, 2014 at 16:27

    Wat mooi dat je zo fijn kunt terugkijken op je reis! En het oer mij goed om te lezen dat er thank god nog behulpzame mensen zijn wanneer het even wat minder gaat. En de locaties lijken mij ook adembenemend mooi!

  • Reply
    Tinne
    April 8, 2014 at 11:43

    Fijn om te lezen! Heb ook echt genoten van mijn reisje naar Bali in september… (ben er zelf een boek over aan het maken dus het moet wel héél erg goed geweest zijn!) Kwam zelf 3 kilo lichter terug, zonder moeite te doen door al dat lekkere EN gezonde eten :-) Kan echt niet wachten op terug te gaan, zeker na het lezen dan deze post :-)

  • Reply
    Marcella
    April 9, 2014 at 22:26

    Wat heerlijk om te lezen dat het zo fijn was. Echt goed dat de reis zo tof uitpakte. En wauw, ik heb onwijs genoten van je foto’s!!

  • Reply
    Marleen
    June 8, 2014 at 09:18

    Wat fijn dat het alleen reizen goed beviel en wat een bijzondere dingen heb je gedaan en gezien. Nu wil ik daar ook nog zeker heen :)