Travel

Travel Bucketlist 2014

Bij een nieuw jaar horen ook nieuwe reisplannen. Geïnspireerd door de travel bucketlist van Sabine  (een van mijn favoriete (reis)bloggers, neem een kijkje op haar fijne blog) schreef ik ook mijn reisdromen voor 2014 op. Het fijne aan deze bucketlist is dat je in het wilde weg kan wegdromen.. Kijk je mee?

Parijs
Dit jaar wil ik nog een keer naar een van mijn favoriete Europese steden. Hoewel ik denk dat Londen op nummer 1 staat, voelt Parijs als thuiskomen. Ik snap de metrolijnen (en ben niet gezegend met een sterk richtingsgevoel), ik versta de mensen (als ze niet te snel praten) en weet iedere keer weer hele fijne eetadresjes te ontdekken. Op mijn bucketlist omdat ik dit keer met mijn beste vriendinnetje naar Parijs wil; een taartje eten bij Laduree, op zoek naar de beste steak tartare van de stad. Uiteraard een fijne wijnbar opzoeken, lunchen bij Le Comptoir en een kaaswinkel leegkopen.

België
Antwerpen heb ik na heel veel bezoeken wel gezien en Brussel is niet mijn stad. Maar er is meer. Mijn ouders zijn gek op Gent en Brugge en deze steden heb ik nog nooit bezocht. Sinds de heerlijke hotspots post van Yourlifestyleguide , droom ik van een weekendje Brugge. Ik moet er gewoon garnalenkroketjes gaan eten. En Belgische chocolade  natuurlijk.

Indonesië
Deze bestemming kan ik binnenkort van mijn bucketlist afstrepen. 10 maart vlieg ik naar Indonesië en daar zal ik uitgebreid verslag van doen. Yogalessen volgen in Ubud, duiken bij de Gili’s en surfen bij Lombok. Can’t wait!

Goed op wintersport
Vroeger trokken wintersportvakanties mij nooit. Tot ik een vriend kreeg die zwaar verslaafd is aan snowboarden (hij ging een keer een maand alleen naar Canada, puur om elke dag te snowboarden). Hoewel een maand wintersport van mij niet hoeft wil ik dit jaar weer boarden. Het liefst met G en onze beste vrienden in een huisje met een buiten jaccuzi. Dan kunnen de mannen lekker de hele dag boarden en doen Li en ik een paar afdalingen om daarna vooral lekker te chillen.

Alaska
De reis die de meeste indruk ooit op mij maakte was naar Nieuw Zeeland, die ongerepte natuur is zo schitterend. Een aantal jaar geleden ging ik op uitwisseling naar Zweden, daar raakte ik bevriend met Danielle. We deden alles samen, hardlopen door de sneeuw, sushi eten en te veel Mintu drinken (een Finse sterke drank). Later kwam ze mij opzoeken in Nederland en ik liet haar alles in Rotterdam zien. Een jaar later zocht ik haar op in de VS; ik bezocht haar studie home town Flagtsaff, ze liet me het te gekke Sedona zien en we maakten een roadtrip naar Las Vegas wwaar we dansten, gokten en op de foto gingen met Danny deVito. Momenteel woont ze in Alaska en het lijkt me zo gaaf om haar weer eens te zien.

San Francisco / California
O
ok hier spelen de prachtige foto’s van Jolien een rol, maar nog meer vriendinnetje Eva. Zij verruilde het koude Nederland voor California en ik mis haar. Met niemand kook ik zo graag als Eva. Normaal mogen mensen in mijn keuken toekijken (en ik neem hun fornuis over) met Eva kook ik samen.  Ook wil ik de stranden zien, de wijnen proeven en gewoon heerlijk in US malls shoppen.

Wat staat er op jouw bucketlist?

You Might Also Like

34 Comments

  • Reply
    Marlous
    January 14, 2014 at 18:08

    Indrukwekkende lijst! Ik ben ook al een beetje aan het nadenken voor het komende jaar. Afgelopen jaar ben ik eind april naar Andalusië geweest en dat was zo leuk! Ten eerste een goede ontsnapping aan de never ending winter hier, maar ook een mooi gebied. Dit jaar wil ik denk ik weer de zon opzoeken in het voorjaar, ik dacht aan Lissabon.
    Een grote reis in de zomer zou ik ook wel willen, maar als we weer zo’n topzomer als vorig jaar krijgen vermaak ik me ook wel hier!

  • Reply
    Anne
    January 14, 2014 at 18:31

    Fijne lijst, als je dat toch allemaal in een jaar kan doen, is het een mooie zeg :). Op mijn lijst staat dit jaar als verrassing Azie ;). Ik wil ook graag weer naar Parijs, voor het eerst naar New York, en wat stedentrips in de omgeving van Berlijn doen (lees: steden die dus vanaf hier dichterbij liggen dan bij Amsterdam).

  • Reply
    Hester
    January 14, 2014 at 18:37

    Brugge staat ook op mijn lijstje! Daar wil ik nog altijd eens heen met mijn vriend en heb er heel veel goeds over gehoord en het lijkt me daar heel mooi ook al ben ik ook geen fan van Brussel.

  • Reply
    Marieke
    January 14, 2014 at 19:12

    Oh Alaska! Dat lijkt mij nou geweldig!

  • Reply
    Nanda
    January 14, 2014 at 19:29

    Mooie lijst, en nog mooier als je dit allemaal in een jaar kunt doen :)
    Ik wil heel graag naar londen, berlijn en azie. Het ziet er naar uit dat londen en azie wel gaan gebeuren, berlijn hopelijk ook!

  • Reply
    anne
    January 14, 2014 at 19:30

    Oef, ik kan mij in veel van jouw bestemmingen wel vinden.. ;) vooral San Fransisco staat bovenaan, maar op de voet gevolgd door Nieuw-Zeeland, nog een keer Australië maar dan de westkust, New York en Sevilla! Ohja, en Edinburgh. Pf!

  • Reply
    Marjolein
    January 14, 2014 at 19:39

    Mooi lijstje. Wat heerlijk dat je binnenkort naar Indonesië gaat, even weg uit dit sombere weer! En Alaska moet geweldig zijn, lekker ruig.

    Mijn lijstje: Barcelona, Roemenië, Maleisië/Singapore tot nu toe. Ligt aan de financiën of ik er nog iets aan toe kan voegen aan het einde van het jaar ;).

  • Reply
    Willemijn
    January 14, 2014 at 20:18

    Ik ga elk jaar op wintersport, heerlijk! Parijs zou ik ook nog een keer naartoe willen.

  • Reply
    Felice
    January 14, 2014 at 20:38

    Mooie en indrukwekkende lijst!
    Voor 2014 wil ik ook graag zo’n lijst opstellen. En ik ben dan wel net een week terug uit Mexico, ik wil héél graag terug naar de zon, warmte, rust en mooie cultuur en mensen! Een beetje heimwee dus.

  • Reply
    kim
    January 14, 2014 at 20:55

    ik droom helemaal met je mee bij die bestemmingen. Wat een fijne vooruitzichten en dromen… hoop dat ze uit kunnen komen!

  • Reply
    Katrien
    January 14, 2014 at 21:01

    Leuke bestemmingen, waar je niet meteen aan denkt! Indonesië of een ander land in die streek ga ik later ook zeker doen.

  • Reply
    Mieke
    January 14, 2014 at 22:03

    Wauw, mooie bucketlist!
    Brugge is inderdaad heel leuk. Zo’n gezellige en mooie stad. Garnalenkroketjes to die for.
    San Fransisco lijkt me ook heel gaaf!
    Zelf ga ik dit jaar voor het eerst naar Griekenland. En ik wil eigenlijk ook al lang naar Denemarken. En ik hoop dat een (kort, niet te ver weg) stedentripje alleen samen met mijn lief er ook nog in zit dit jaar.

  • Reply
    Milou
    January 14, 2014 at 22:29

    nice:)
    ik heb geen bucketlist maar als die had kon ik er wel 2 hele fijne dingen van afstrepen: begin februari op wintersport en van april tm junin naar Vietnam voor mijn stage… ben dus al jouw fijne reisverslagen van vietnam aan het herlezen, heeeel leuk:)!

  • Reply
    Michelle - Travel lifestyle.nl
    January 14, 2014 at 22:41

    Wat een heerlijke lijst! En wat leuk dat je ook een uitwisseling hebt gedaan in Zweden (wist ik niet!). NZ vond ik ook zoo mooi en Alaska staat ook zoo hoog op mijn lijstje. Mijn vriend studeert dit schooljaar in Edinburgh, dus die plek staat weer bovenaan. Samen met een rondreis door Schotland :) Hoop dat je heel veel mooie reisjes kan gaan maken dit jaar! En ik kan nu al niet wachten op je Indonesia adventures, hoe onwijs tof dat je daar solo heen gaat. Veel plezier met de voorpret!

  • Reply
    Stephanie
    January 14, 2014 at 22:51

    Dat zijn een hoop reizen! Ik heb niet echt een travel bucketlist, ik studeer nog en heb nou niet echt bepaald veel geld over maar ga deze zomer wel eindelijk eens buiten Europa dus die kan ik wel van me ‘normale’ bucket list afstrepen:D

  • Reply
    Ines
    January 15, 2014 at 01:13

    Naar Parijs wil ik ook héél graag eens een keertje. Ook lijkt mij australie en nieuw-zeeland geweldig, eerst van die vliegangst afraken!

  • Reply
    Anke
    January 15, 2014 at 09:31

    Kopenhagen, deze citytrip is gelukkig ook al geboekt! :) En Spanje (Barcelona) en al jaren de VS, New York City om mee te beginnen, haha.

  • Reply
    Debby
    January 15, 2014 at 10:55

    Mooie lijst! Ik vertrek maandag naar Nicaragua, spannend! En ik wil de rest van Latijns-Amerika ook nog ooit zien. En mijn lieve vriendinnetje bezoeken in Nieuw-Zeeland.

  • Reply
    Eva
    January 15, 2014 at 12:10

    Mijn bucketlist is oneindig.. Tripjes die al gepland staan zijn voor mij Brussel en New York. Verder hoop ik dit jaar naar Berlijn te gaan (of Kopenhagen, staat ook hoog op mijn lijstje!), Azië te bezoeken (Sri Lanka + Malediven waarschijnlijk), en ik hoop nog even naar Londen te kunnen, houd van die stad :)

  • Reply
    Suzan
    January 15, 2014 at 14:22

    Mooie bucketlist!
    Waarom trekt Brussel je niet zo?

  • Reply
    Nina
    January 15, 2014 at 15:15

    Super mooie lijst! Hoop dat het allemaal afgestreept kan worden binnenkort.

  • Reply
    Maura - YLT
    January 15, 2014 at 17:15

    Hele mooie lijst! Soms ga ik even op je blog kijken voor reisinspiratie. Indonesië staat ook op die van mij. En Vietnam en de Filipijnen en ik wil weer terug naar Australië. Volgende week ga ik een nachtje naar Antwerpen, dus dat is een leuk begin haha ;)

  • Reply
    Nuria
    January 15, 2014 at 19:51

    Hele gave lijst! En zo stoer dat je bijna naar Indonesië gaat!

  • Reply
    Rebecca
    January 15, 2014 at 23:27

    Tsss, jij hebt vast nooit een goede tourguide gehad in Brussel ;). Zet die bestemming maar op je lijstje als ik er ooit weer ga werken!

  • Reply
    Nele
    January 16, 2014 at 12:15

    Zeker naar Brugge komen :)!

  • Reply
    Ann
    January 16, 2014 at 15:04

    Ik mis Italie op je lijst :-)! Maar deze kan natuurlijk al flink tellen. Op naar een avontuurlijk 2014, zou ik zo zeggen!

  • Reply
    Sabine de Witte
    January 16, 2014 at 16:21

    Dank voor de lieve woorden! Mooie bucket list, met veel overeenkomsten! San Francisco staat ook nog steeds op mijn lijst, gelukkig heeft mijn zusje grootse plannen en kan ik dat vast combineren met een bezoekje aan haar.
    Ook Alaska staat er bij mij op, ik zie mogelijkheden ;)

    Ik hoop dat 2014 een heel reislustig jaar voor je gaat worden, met Indonesie als heerlijke start!

  • Reply
    Marieke
    January 16, 2014 at 17:47

    Ik wil dolgraag naar Australie, de westkust van Amerika en Thailand. Verder zou Kopenhagen ook heeeel tof zijn. De roadtrip door Italie die ik al heel lang wil gaat er dit jaar hoogstwaarschijnlijk van komen, jippie!

  • Reply
    Ellen
    January 16, 2014 at 22:43

    oh heerlijk naar Indonesië! Wil er ook graag heen, maar vanuit Stockholm is het vrij prijzig, dus voorlopig geen Indonesië. Verder wat wel al zeker is: Helsinki, Gotland, Atlanta, Seatlle, Åland, NL en Thailand. Verder hopelijk dit najaar op vakantie naar Barbados, de donkere dagen ontwijken ^^

  • Reply
    Limoentje
    January 18, 2014 at 11:54

    Wat een mooie bucketlist! En een aantal plaatsen / landen zijn ook wel heel erg haalbaar, toch?

    Op mijn bucketlist voor 2014 staan onder andere de Filipijnen (gaat volgende week gebeuren), Japan, Cambodja, Shanhaiguan, Tianjin, Luoyang. Hoop dat dat gaat lukken dit jaar! Oh, en Shanghai. :)

  • Reply
    Marcella
    January 18, 2014 at 12:51

    Mooie lijst, wat heerlijk toch dat je naar Indonesië gaat, lijkt me echt prachtig!

    Ik ga over anderhalve week een maand door Nieuw Zeeland reizen, zo zin in! Mede door jouw blogs over het prachtige land ben ik steeds enthousiaster geworden. Ik ben zoooo benieuwd naar de adembenemende natuur daar! Eind maart staat er een weekend Parijs gepland, ik ga daar samen met mijn moeder naartoe. Ik hem hem gewonnen met een wedstrijd waarin ik schreef dat m’n moeder hem echt verdiend heeft. Wat het jaar verder brengt weet ik nog niet. Brugge en Gent lijken me ook echt prachtig, misschien kunnen we daar eens naartoe. Of naar een toffe Duitse stad zoals Hamburg of Berlijn.

  • Reply
    Suzanne
    January 18, 2014 at 17:42

    Herkenbare lijst!

    Ik ga dit jaar naar:

    Oostenrijk (wintersport)
    Alaska
    Californië

    En ik hoop ook nog een stedentripje. Parijs is inderdaad altijd goed! Maar ik wil ook graag nieuwe dingen ontdekken als Berlijn (nooit geweest!!), Rome (zelfde!!) en Praag (schaam…).

    xx

  • Reply
    Laura
    January 19, 2014 at 21:08

    Brugge: zeker doen! Het is mijn favoriete plaats in België, hoewel Mechelen ook hoog op mijn lijstje staat. Daar ooit zo’n relaxed weekend gehad.

    In 2009 maakten we een rondreis naar het westen en midden van Amerika. Achteraf hebben we echt te weinig tijd ingepland voor San Francisco, wat een leuke plek. Maak ook zeker de enigszins afgezaagde fietstocht over de brug en dan in Sausolito het pontje terug.

    En Indonesië? Ik zie je verhalen graag tegemoet, want daar ben ik nog nooit geweest.

  • Reply
    Shirley
    January 19, 2014 at 23:08

    Oooeeee wat een fijn lijstje. Ik heb zeker nog een hoop bestemmingen ook. Overigens op Gili is Big Bubbles Dive & bungalows een echte aanrader ook om te slapen. Schone kamers, voor heel weinig en geweldige mensen. Duiken op Gili was gaaf. Reef sharks en veel schildpadden :)

    Mn eigen bucketlist:

    Tokio (Japan in t algemeen)
    Vietnam
    Kaapstad
    Terug naar Barcelona (ohhh wat mis ik t)
    Rome
    Fiji

    Zoveel, zo weinig tijd ;-)