Hotspots Travel

Where to stay: The Michelberger Hotel

The Michelberger Hotel in Berlijn is the place to be om te slapen, ontbijten en je avondje stappen te beginnen in het weekend. We arriveren in the Michelberger in het weekend en nadat we even via Welcome to The Jungle borden moeten zoeken, vinden we de receptie.

Verwacht niet het meeste luxe hotel in Berlijn als je hier komt slapen, dan kun je waarschijnlijk beter naar Hotel de Rome meer in het centrum uitwijken. Wat je wel kunt verwachten? Een heleboel quircky details zoals The Big Lebowsky die constant in de gang draait, see trough showers met uitzicht op de slaapkamer en een Zeer Uitgebreid Ontbijt (in het weekend, op doordeweekse dagen is het iets minder, hier betaal je dan ook minder voor).

Tegen de avond verandert de lobby langzaam in een hangout voor hotelgasten en buurtbewoners en dan valt meer dan eens op dat The Michelberger in de hippe wijk Friedrichshain staat. Ik vind het ontzettend leuk wanneer een hotel niet alleen voor gasten van buiten de stad is, maar een onderdeel is geworden van de wijk. In het weekend zie je hier dan ook veel vaste gasten verschijnen die voor de beroemde Michelberger Brunch het hotel opzoeken.

In het hotel werken veel verschillende nationaliteiten en ik raak in gesprek met Jean die hiervoor werkzaam was in hotel Mama Shelter, een ander favoriet hotel van mij. Waar Mama Shelter wat luxer is en daarmee dus perfect in Parijs past, is the Michelberger het hotel voor Berlijn. Wat rauwer, maar voor wie goed kijkt vol met bijzondere details, net als Berlijn zelf.

You Might Also Like

11 Comments

  • Reply
    Marjolein
    May 10, 2013 at 08:57

    Ziet er gaaf uit!

  • Reply
    Joyce
    May 10, 2013 at 09:25

    Ziet er heel leuk uit!

  • Reply
    nettelie
    May 10, 2013 at 09:44

    Ik heb echt ZOVEEL plezier gehad in het Michelberger! Toen het een middagje minder weer was hebben mijn vriend en ik een hele middag in de lounge gezeten (lees: gelegen/gehangen op de comfortabele banken), gelezen, gekletst, mooie muziek gehoord en aan de lopende band verse thee/koffie en taartjes besteld. Wat een sfeer hangt daar! Ik vond de slaapkamers ook luxe genoeg voor een stedentrip. Alles was altijd schoon en netjes en de details in de kamers (maar ook in de lounge, gangen, ontbijtzaal, etc.) waren helemaal mijn stijl :) Het ontbijt was minder geschikt voor mij (als parttime vegan) en dat vond ik daarom dan ook aan de dure kant (p.p. 11 euro doordeweeks, 15 euro (!!!) in het weekend), maar als je van eieren, kaas en worst houdt, kun je hier echt je hart ophalen ;)

    Wist je trouwens dat het Michelberger ook een favoriete verblijfplaats is voor celebs? The National heeft er hun albumlancering gehouden en toen ik er verbleef was Daniël Boissevain er ook (lol).

    Al met al een heel relaaaaaaxed (letterlijk) hotel. Superaardige en bekwame bediening/receptie (hipsters galore!), een fijne sfeer & gratis coconut water!

    Tot zover mijn recensie, latoe

  • Reply
    Jolien
    May 10, 2013 at 10:08

    Wow, wat een gaaf hotel! Deze ga ik onthouden!

  • Reply
    Marieke
    May 10, 2013 at 11:26

    Ohh daar wil ik ook een keer heen! Als ik ooit naar Berlijn ga (hoop over niet al te lange tijd), ga ik hier slapen.

  • Reply
    Nanda
    May 10, 2013 at 12:15

    Lijkt me een prachtig hotel, heb hier al vaker positieve dingen over gehoord en gelezen :)

  • Reply
    Marlou
    May 11, 2013 at 08:44

    klinkt heel gaaf!
    fijne vergelijking ook met de stad, ik wil graag eens terug naar Berlijn :)

  • Reply
    Food Love and Happiness
    May 11, 2013 at 15:29

    Prachtig! En luxe genoeg hoor!

  • Reply
    Marcella
    May 11, 2013 at 23:41

    Lijkt me erg leuk én fijn!

  • Reply
    Our Taste Book
    May 12, 2013 at 14:11

    Wauw! Wij sliepen de laatste keer in een NH, maar nu ik dit zo zie denk ik dat we de volgende keer iets nieuws moeten proberen!

  • Reply
    Beautiful Berlin | In eigen woorden
    July 7, 2015 at 14:13

    […] in het Michelberger hotel in de hippe wijk Friedrichshain. Ik las over dit hotel op de blog van Lin en uiteindelijk was het er nog fijner dan ik verwacht had. Een echte aanrader, dus. Vooral de lobby, […]