Travel

Reizen

Ook als ik een tijdje niet reis, kan ik genieten van ‘het reizen’. In mijn hoofd komt een beeld op van een stad, een moment dat ik deelde met een uitwisselingstudent, een geur, een smaak die je heel bekend voorkomt maar niet van hier is. Een groepje Amerikaanse toeristen doet me denken aan Danielle die ik in Zweden ontmoette en hoe ze me een jaar later haar thuis liet zien (Flagstaff, Arizona). Een Starbucks drive-trough, een McDonald’s clown die zijn handen in een Aziatische groet houdt, Thaise curries, hoe een tropische regenbui aanvoelt in Mexico. Maar ook hoe levendig ik me voel in hele grote steden. De magie van Londen, de brede boulevards in Parijs. Ik ben zo dankbaar voor alles wat ik al heb mogen zien, dankbaar dat ik nog zo kan genieten van steden die ik jaren geleden bezocht. En wat is het gaaf dat er nog zoveel meer te ontdekken valt. Ik kan al intens gelukkig worden van een half uurtje spenderen op de reisboekenafdeling van Donner. Voor nu mag ik uitkijken naar een week in de Franse alpen. De frisse lucht, de vergezichten vanuit de lift en heel de dag sporten in de buitenlucht. Het nieuwe jaar op reis beginnen, dat dat maar de toon voor 2013 mag zetten.

Oslo

Chicago

New York

St Petersburg

Citytrip London

London

Griekenland

Bangkok

Ibiza

Sydney

All pictures by me.

You Might Also Like

21 Comments

  • Reply
    Bianca
    December 20, 2012 at 08:20

    Lucky you! Je hebt echt al veel genien!
    Welk land in favoriet?

  • Reply
    Sophie
    December 20, 2012 at 09:46

    Wat een mooie foto’s zeg! Vooral die laatste bij Sidney, prachtig!

  • Reply
    Marije
    December 20, 2012 at 09:50

    Wat een mooie foto’s! Wat heb je al veel moois gezien zeg! New York en Bangkok staat ook nog hoog op mijn lijstje!

  • Reply
    josianne
    December 20, 2012 at 10:30

    Mooie foto’s heb je overal gemaakt! Dat er nog maar vele mogen volgen.

  • Reply
    t
    December 20, 2012 at 10:57

    toffe foto’s! en DE shorts heb ik ook.

  • Reply
    Nanda
    December 20, 2012 at 11:10

    Wat heb je al veel mogen zien, ben jaloers! Hopelijk volgen er nog veel meer reizen, en mooie foto’s voor ons ;)

  • Reply
    Lara
    December 20, 2012 at 11:14

    Mooi geschreven, toffe foto’s! X

  • Reply
    Desirée
    December 20, 2012 at 11:25

    Wat heb je al veel prachtige plekken mogen bewonderen. Ik wens je een mooi nieuw (reis)jaar toe in 2013!

  • Reply
    Desi
    December 20, 2012 at 12:01

    Wat gaaf dat je al zoveel landen hebt gezien. Ik hoop dat 2013 ook weer een mooi reisjaar (of sowieso een mooi jaar) mag worden. Veel plezier in Frankrijk!

  • Reply
    Marjolein
    December 20, 2012 at 12:30

    Gave foto`s en inderdaad heel herkenbaar. Herinnerigen zijn goud waard!

  • Reply
    Louise van Gend
    December 20, 2012 at 12:48

    Oooh en ik zit toevallig zelf te denken aan tripjes maken. Nu ik je blogje leest wil ik helemaal <3 Wat ben je toch gezegend dat je al zoveel plekken hebt mogen zien <3

  • Reply
    Laura
    December 20, 2012 at 12:51

    Wat een prachtige foto’s!
    En veel plezier in FrankrijK!

  • Reply
    Femke
    December 20, 2012 at 13:35

    Oh wauw! Om jaloers van te worden! Gaaf om zoveel te mogen zien van de wereld. :) En veel plezier in Frankrijk!

  • Reply
    anne
    December 20, 2012 at 14:13

    Het is heerlijk als je zo blij kan worden van reis-herinneringen he. Dat heb ik zelf ook heel sterk. Meteen een motivatie om nog meer nieuwe plekken te bezoeken. Ook als de reis afgelopen is, heb je er nog voor altijd plezier van. Fijne reis naar de Alpen, en dat er maar meer mooie reizen mogen volgen het komende jaar!

  • Reply
    Mylene
    December 20, 2012 at 18:36

    Oh man, ik kan er echt jaloers van worden, haha. Heel veel plezier in de Franse alpen. En dat er nog veel meer reisjes in 2013 mogen volgen. :)

  • Reply
    Foodloveandhappiness
    December 20, 2012 at 22:56

    Super, geniet er van!

  • Reply
    Mirthe
    December 21, 2012 at 00:30

    Wauw, mooi stuk en wat een fijne foto’s ook! Reisherinneringen zijn zo mooi <3 Veel plezier in de bergen he!

  • Reply
    Olga
    December 21, 2012 at 01:16

    Wauw, wat heb je al een hoop gezien joh :)

  • Reply
    Janet
    December 21, 2012 at 15:21

    Het beste van in het buitenland wonen, dat Nederland nu ook vakantie is!

  • Reply
    Marcella
    December 21, 2012 at 15:41

    Prachtig, herinneren aan mooie reizen zijn zo fijn! Veel plezier op wintersport en er komt ongetwijfeld weer veel reisplezier in 2013!

  • Reply
    Nuria
    December 21, 2012 at 21:06

    Hoe tof dat je al zo’n lijst met landen hebt gezien!!