Food

Smoothie bowls & Raspberry oats

Schermafbeelding 2015-03-10 om 20.23.23

Tijdens mijn middelbare schooltijd was iedere minuut die ik langer in bed kon blijven liggen Winst. Op een gegeven moment had ik een ritueel dat er voor zorgde dat ik ‘s ochtends maar 20-25 minuten nodig had om de deur uit te gaan. Hoe anders is dat nu. Ik neem, ook doordeweeks, alle tijd om op te staan. Een goed begin is echt het halve werk en daarom vind ik het fijn om gezond en afwisselend te ontbijten. Hier zijn mijn drie favoriete ontbijtjes van lately:

Smoothie bowl
Nu het weer lente wordt ontbijt ik graag met een smoothie bowl. zoals ik ze graag op Bali at. Een heerlijk, gezond en vegan ontbijtje.

Twee bananen (uit de koelkast)
100 ml amandelmelk (of andere plantaardige melk)
eetlepel chiazaadjes
Handje bevroren frambozen/bessen + beetje als topping
Mix van nootjes, gedroogde mango en kokosschaafsel

Mix de bananen met de plantaardige melk en het bevroren fruit tot een roming mengsel. Giet dit in een kommetje en maak af met de chiazaadjes, bevroren fruit en de mix.

Raspberry oats
Halve banaan
Frambozen
200 ml soyamelk
3 eetlepels havermout
Gojibessen + zonnebloempitten

Mix de banaan, bevroren frambozen en soyamelk met een staafmixer. Kook in een pannetje op laagvuur met de lepels havermout. Blijven roeren tot je de goede dikte hebt. Serveer met een handje fruit en een topping van gojibessen en zonnebloempitten.

Blue monday brekky

magere kwark
bevroren fruit
Brownies

Hoezo gezond? Oh well, het waren zelfgemaakte paleobrownies en ik ben een groot voorstander van de 80/20 rule. Dit kan je natuurlijk ook best voor je ontbijt toepassen ;)

Wat is jouw favoriete ontbijtje? En maak je er juist wel of geen tijd voor?

Happy humpday!

You Might Also Like

7 Comments

  • Reply
    Danielle
    March 11, 2015 at 08:05

    Oh heerlijk ik neem ook altijd uitgebreid de tijd om te ontbijten, mijn favorieten?

    – 2 rijstwafels met kalkoen bacon en ei
    – Magere kwark met zelf samengestelde muesli
    – good old havermout

    jouw smoothie bowls zien er ook echt lekker uit, dat moet ik ook eens proberen!

  • Reply
    Eva
    March 11, 2015 at 11:11

    Ahhhh nu wil ik weer ontbijten <3

  • Reply
    Debby
    March 11, 2015 at 11:32

    Ik ben nog steeds heel erg goed in uitslapen haha, maar neem wel graag de tijd voor een goed ontbijt! Bedankt voor de tips, mjam!

  • Reply
    Eva - eighty7
    March 11, 2015 at 11:50

    Yum! Ik eet eigenlijk altijd een bak yoghurt met granola; saaaai haha! Hoe langer ik kan blijven liggen, hoe beter!

  • Reply
    Anne
    March 11, 2015 at 15:12

    Klinkt goed! Zo’n rustig begin van de dag werkt voor mij ook beter, heb ik gemerkt. Mijn favorieten zijn op dit moment gezonde american pancakes, een smoothie met banaan, bevroren rood fruit, sinaasappelsap en havermout of een kom yoghurt met zelfgemaakte granola. Kan daar serieus naar uitkijken als ik ga slapen haha!

  • Reply
    Jildou
    March 11, 2015 at 21:29

    Ik begin er steeds meer tijd voor te maken. Helemaal niet zo lastig en die extra 15 minutes in bed zijn het stressen nou ook niet echt waard

  • Reply
    Ise
    March 12, 2015 at 12:17

    Het ontbijt is echt mijn favoriete maaltijd! Ik ga morgen ook eens zo’n smoothie bowl uitproberen :)

Leave a Reply

%d bloggers like this: