Food

Quinoa salade met mango & geitenkaas

Deze salade at ik afgelopen vrijdag bij Ashley. Een heerlijk vegetarisch gerecht, dat eventueel ook prima kan als bijgerecht, deze salade met mango en geitenkaas. Het romige van de geitenkaas past heel goed bij de zoete mango en de djintan geeft het gerecht een oosters tintje.

Ingrediënten voor twee

 150 gram quinoa
zout & peper
rode wijn azijn
Djintan (gemalen komijnzaad)
Een mango
Een halve komkommer
3 bosuitjes
een kwart rood uitje
100 gram geitenkaas

Kook de quinoa volgens de verpakking gaar (ik laat de quinoa vervolgens nog nagaren door een deksel op de pan te leggen, dit maakte de quinoa net wat zachter).

Snijd de bosui en het rode uitje fijn. Snijd de mango en komkommer in blokjes. Maak de quinoa op smaak met zout, peper, rode wijnazijn en een eetlepel djintan. Voeg de rode ui, bosui, mango en komkommer toe aan de quinoa. Verdeel over twee borden en voeg tot slot de geitenkaas toe.

Bon appetit.

You Might Also Like

17 Comments

  • Reply
    Nuria
    January 29, 2013 at 08:59

    Ik houd absoluut niet van geitenkaas maar een salade met mango lijkt me wel erg lekker!

  • Reply
    Nanda
    January 29, 2013 at 10:03

    Ik heb nog nooit quinoa gehad, maar dit lijkt me echt heerlijk! Snel een keer proberen :)

  • Reply
    Suzanne
    January 29, 2013 at 10:53

    Ik ben dol op geitenkaas! (Zelf laatst heerlijk appelflapjes met geitenkaas op de site gezet, zo lekekr!) Ook mango is één van mijn favorieten dus ik moet dit zeker eens proberen.

  • Reply
    Petra
    January 29, 2013 at 11:03

    Jum Jum, ik gebruik nog steeds jouw quinoa recept voor mijn ontbijt, maar misschien dat ik deze maar eens als lunch ga proberen.

  • Reply
    Melanie
    January 29, 2013 at 12:32

    Ziet er heerlijk uit! Ik ben alleen niet zo’n fan van geitenkaas.

  • Reply
    Eva
    January 29, 2013 at 12:36

    Oh dat ziet er echt heerlijk uit. En I loooove geitenkaas, dus elk recept met dat erin is eigenlijk al goed ;)

  • Reply
    Stephanie
    January 29, 2013 at 12:47

    Jummm dit lijkt mij echt heerlijk! ik ben dol op geitenkaas.

  • Reply
    Marieke
    January 29, 2013 at 16:12

    Ik heb dit nog nooit gegeten, misschien toch maar eens doen. Mango en geitenkaas vind ik iig heerlijk!

  • Reply
    Annouska
    January 29, 2013 at 18:36

    Ziet er goed uit. Heb je misschien een goeie tip voor de mango als vervanger, ik ben namelijk allergisch voor mango. Maar het lijkt me wel lekker maarja :P

    • Reply
      Lin
      January 29, 2013 at 22:28

      Misschien met witte druiven? Ik vind witte druiven met geitenkaas een hele lekkere combi!

  • Reply
    Bianca
    January 29, 2013 at 20:16

    Ik herken die geitenkaas! Iets wat ik altijd in huis moet hebennn

  • Reply
    Our Taste Book
    January 29, 2013 at 20:39

    Hm.. heb hier nog wat geitenkaas liggen!

  • Reply
    Michelle The World is a Book
    January 29, 2013 at 23:51

    Ziet er heerlijk uit!

  • Reply
    Simone
    January 30, 2013 at 10:10

    Ik begin toch wel heel benieuwd te worden naar geitenkaas! Mijn moeder heeft me ooit verteld dat het smaakt zoals geiten ruiken en sindsdien durf ik het niet meer te proberen!

  • Reply
    Marike
    January 30, 2013 at 14:34

    Het ziet er ook prachtig uit, dus ik twijfel niet over de smaak! :)

  • Reply
    Anne
    January 31, 2013 at 18:49

    Deze heb ik opgeslagen, lijkt me erg lekker. Ik hoop dat de groenteboer de mango’s nog in de aanbieding heeft volgende week…

  • Reply
    Sam
    May 26, 2013 at 15:52

    Heb hem net op als lunch, lekker!