Diary Travel

My life lately 6

Een weekje in La Douce France, een weekje met veel zon, een weekje zonder laptop en Wi-Fi in de buurt en een weekje waarin helemaal niets moest.

Dat resulteerde ongeveer in het volgende dagschema. ’s Ochtends naar het schattige plaatsje Perigeux rijden voor een cappuccino en een croissant . Franse mensen kijken. Boodschappen doen op de plaatselijke markt en van alle kraampjes iets proeven. Thuis komen met tassen vol vers brood, knoflookolijven, zoete aardbeien, wilde perziken en flessen wijn. Afkoelen in het zwembad met prachtig uitzicht op zonnebloemvelden en zo afentoe een hertje.

Veel lezen, een dutje doen in de zon op het meest relaxte ligbed ooit. Beginnen met wijn en een kaasplankje (plank). Teveel eten en teveel drinken. De prachtige sterrenlucht bewonderen omdat het ’s nachts echt heel donker wordt. Repeat x 7 en je weet hoe mijn week er uit zag.

Het huis waar we in verbleven was erg mooi en lag op een heuvel die uitzicht bood over de omgeving. Een stukje bos, een dorpje in de verte en de in bloei staande zonnebloemvelden. Dat het zwembad verwarmd werd was de eerste dagen heerlijk maar aan het einde van de week al niet meer nodig met de tempraturen van ruim boven de dertig graden.

Ging dat helemaal niets doen niet vervelen? Eigenlijk niet, maar om toch nog enigszins in beweging te blijven ging ik een paar keer hardlopen, pakte ik iedere dag even mijn hoelahoep die ook mee op vakantie was en bezochten we een chateau waar ze uiteraard wijn verkochten. Verder las ik l’alchemiste en mange, prie et aime want wanneer kun je beter je Frans ophalen dan in Frankrijk zelf?

Zondag vroeg kwamen we weer thuis en dankzij het mooie weer hier waande ik me nog een klein beetje in Frankrijk. Dit gevoel werd versterkt door oesters en prosecco in de middag. De laatste zonnestralen ving ik op bij terras Maaskant, compleet uitgerust. En na zo’n weekje heerlijk niets doen ben ik nu weer helemaal klaar om hard aan het werk te gaan, en hard te blijven genieten van de laatste weken augustus.

Work hard, play hard.

You Might Also Like

28 Comments

  • Reply
    Anke
    August 13, 2012 at 09:13

    De lucht op je foto’s is zo mooi, kleurrijk en helder blauw. Klinkt als een heerlijke week! Hopelijk kun je hier nog een beetje nagenieten :)

  • Reply
    Marcella
    August 13, 2012 at 09:24

    Wow, mooie foto’s! Klinkt als een heerlijke week!

  • Reply
    Ann
    August 13, 2012 at 09:33

    Ah, dat klinkt als een heerlijke vakantie :-). En mooie foto’s!

  • Reply
    Marahschrijft
    August 13, 2012 at 09:34

    Ah, die foto met dat kindje! Zo lief!

  • Reply
    Anouk
    August 13, 2012 at 09:39

    Wat een heerlijke week en wat een prachtige foto’s! Heerlijk lekker aan de wijn, kaas en zoete fruitjes.. Hmmm! Dat word afkicken;)

  • Reply
    Yara
    August 13, 2012 at 10:01

    Super leuke foto’s! :)

  • Reply
    Linda
    August 13, 2012 at 10:07

    Dat klinkt als een heerlijke week! Na een tijdje niks doen is aan het werk gaan inderdaad altijd wel weer fijn. Trouwens wat knap dat je boeken leest in het Frans. Ik zou er niets van snappen, want mijn Frans is niveau middelbare school :p

  • Reply
    nettelie
    August 13, 2012 at 10:15

    oh my, wat een mooie foto’s! klinkt als de beste vakantie ooit <3
    fijn dat je nu weer helemaal uitgerust aan het nieuwe collegejaar kunt beginnen.

  • Reply
    Eline
    August 13, 2012 at 10:40

    Klinkt als een droomvakantie, Lin :)

  • Reply
    Mirthe
    August 13, 2012 at 10:45

    Ah, wat klinkt dat heerlijk! Zo’n weekje Frans genieten zie ik ook wel zitten!

  • Reply
    Nuria
    August 13, 2012 at 10:45

    Leuke foto’s!

  • Reply
    Jesdiny
    August 13, 2012 at 10:45

    Klinkt als een heerlijke week! En wat een mooie maxirok heb je aan!

    • Reply
      Lin
      August 13, 2012 at 17:02

      Dankjewel! Van de Zara :)

  • Reply
    Indira
    August 13, 2012 at 11:39

    Klinkt geweldig, en de foto’s bevestigen dat!

  • Reply
    Deborah
    August 13, 2012 at 12:09

    Dat klinkt geweldig!! En de foto’s zijn weer erg mooi om naar te kijken.
    Ik kan mij voorstellen dat je even helemaal tot rust bent gekomen zo.

  • Reply
    Sophie
    August 13, 2012 at 12:35

    Viva la france! Wat klinkt dat allemaal heerlijk, ik ben ook gek op Frankrijk.

  • Reply
    Marieke
    August 13, 2012 at 12:55

    Ohh dat klinkt echt als een perfecte week en zo ziet het er ook uit! Fijn dat je zo genoten hebt! :)

  • Reply
    Leonie
    August 13, 2012 at 13:30

    Oh wat een heerlijk stukje tekst. Goed om verder te dromen. Fijn dat je zo genoten hebt!

  • Reply
    Marjolein
    August 13, 2012 at 15:38

    Die fotos geven echt zon vrijheidsgevoel. Fantastisch!

  • Reply
    Tineke
    August 13, 2012 at 15:39

    Lijkt me heerlijk, zo’n vakantie vol niets doen! :) gelukkig was het in Nederland ook nog mooi weer, dan kom je niet direct in zo’n dipje

  • Reply
    Laura
    August 13, 2012 at 16:52

    Wat een heerlijke foto’s!
    En wat is je rok toch leuk <3!

    • Reply
      Lin
      August 13, 2012 at 17:02

      Dankjewel :)

  • Reply
    Foodloveandhappiness
    August 13, 2012 at 18:05

    Dat klinkt heel erg goed! En de foto´s zijn het bewijs van een heerlijke week, fijn hoor:) en wow: zo’n dik frans boek lezen…ik zou niet ver meer komen!

  • Reply
    Jolien
    August 13, 2012 at 19:20

    Klinkt als een heerlijk weekje vakantie!

  • Reply
    Marikee
    August 13, 2012 at 23:14

    Klinkt als een heerlijke week! :)

  • Reply
    Nanda
    August 14, 2012 at 10:14

    Wat een mooie foto’s! :) ik hou echt van Frankrijk, wat een fijn land.

  • Reply
    smiley
    August 14, 2012 at 17:42

    Ziet er als een gezellige vakantie uit! Zo moet dat! ;-)

  • Reply
    Ise
    August 20, 2012 at 15:00

    Ik heb ook zo’n week gehad maar dan op mallorca, heerlijk!