MLL: BOLOGNA 14/03/15

By March 15, 2015 Travel 10 Comments

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.37.08
Bologna, food capital van Italie, you do not dissapoint!

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.50.09

From Ugh to okay in 25 minutes.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.50.42
Time for breakfast met mijn leuke reisgenootjes Chantal en Denise.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.51.04
Het is net te koud om op de patio te eten. Na al dat eetgeweld van de dag ervoor volstaat een bordje fruit met yoghurt en natuurlijk een cappuccino. En die laatste smaakt zo goed.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.51.27
Om 10.00 lopen we ons hotel uit op zoek naar de plaatselijke VVV. We weten alledrie bijna niets van Bologna en willen geen cultuur barbaren zijn. Een guided tour it is, zodat we ons daarna zonder schuldgevoel op locale cuisine kunnen storten.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.52.05
Het plaatselijke bestuur heeft schitterende fresco’s in hun kantoor. En door de stad slenteren is sowieso geen straf met dit heerlijke zonnetje.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.52.21
Een gothische basilik. De kerk van Bologna had de grootste van Italie moeten worden, maar daar stak de paus een stokje voor. De kerk mocht zeker niet groter worden dan de St Pieter in Rome. Competitief volkje, die Italianen.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.52.58
Pasta galore! In de overdekte Mercato vind je heel veel delicatessen.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.53.15
Gelukkig had ik erg licht ontbeten en heel veel zin in Italiaanse lekkernijen.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.53.34
Parmaham, Parmezaan, Mortadella en balsamicao zijn enkele van de streekproducten.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.53.59
Rechts zie je een van mijn favoriete Italiaanse salades; met octopus, bleekselderij, aardappel en olijf. In Rotterdam eet je deze bij Spaghettata.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.54.21
Tijd voor een van deze koekjes. Zagen er helaas lekkerder uit dan dat ze smaakte.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.54.39
Tijd voor een late lunch bij Eataly. Dit is een restaurant / delicatessenzaak en wijnbar in een. Ik kocht er o.a. boter met witte truffel en at er (wederom) een plaatselijke specialiteit: tortellini in brodo. 

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.54.59
Denise overtuigt ons na nog een glas prosecco in de zon met haar mee te gaan winkelen; iets waar ik normaal tijdens een weekendje weg niet echt zin in heb. Maar ik scoor vast mijn eerste festivaloutfit van het jaar, een nieuwe broek voor de lente en. want ik heb er nog niet genoeg, nieuwe top van nike.

‘s Avonds gaan we terug naar La Traviata, het restaurant waar we gister lunchten. Het eten was er zo goed en er is nog heel veel van de kaart dat we willen proberen.

Schermafbeelding 2015-03-15 om 07.18.32

Om 22.00 gaan we aan tafel en beginnen we met salumni misti. gevolgd door risotto.

Schermafbeelding 2015-03-15 om 07.18.55

De pasta met ragu blijft favoriet.

Schermafbeelding 2015-03-15 om 07.19.23

Eigenlijk kan er geen dessert meer bij, maar goed het is onze laatste avond in Bologna. Tiramisu en aardbeien met mascarpone zijn onweerstaanbaar.

Moe en voldaan rollen we ‘s avonds laat het restaurant uit. De frisse lucht en de wandeling naar ons hotel doen ons goed en ik maak nog snel deze blog af. Good night!

Op naar nog een hele zondag in Bologna! Bye!

PS: Deze citytrip ontdekte ik via srprsme. Je hoort dan op Schiphol pas waar de reis heen gaat, ontzettend gaaf! Het hele verhaal lees je op Girlslove2travel.

10 Comments