Travel

MLL: BOLOGNA 14/03/15

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.37.08
Bologna, food capital van Italie, you do not dissapoint!

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.50.09

From Ugh to okay in 25 minutes.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.50.42
Time for breakfast met mijn leuke reisgenootjes Chantal en Denise.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.51.04
Het is net te koud om op de patio te eten. Na al dat eetgeweld van de dag ervoor volstaat een bordje fruit met yoghurt en natuurlijk een cappuccino. En die laatste smaakt zo goed.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.51.27
Om 10.00 lopen we ons hotel uit op zoek naar de plaatselijke VVV. We weten alledrie bijna niets van Bologna en willen geen cultuur barbaren zijn. Een guided tour it is, zodat we ons daarna zonder schuldgevoel op locale cuisine kunnen storten.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.52.05
Het plaatselijke bestuur heeft schitterende fresco’s in hun kantoor. En door de stad slenteren is sowieso geen straf met dit heerlijke zonnetje.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.52.21
Een gothische basilik. De kerk van Bologna had de grootste van Italie moeten worden, maar daar stak de paus een stokje voor. De kerk mocht zeker niet groter worden dan de St Pieter in Rome. Competitief volkje, die Italianen.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.52.58
Pasta galore! In de overdekte Mercato vind je heel veel delicatessen.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.53.15
Gelukkig had ik erg licht ontbeten en heel veel zin in Italiaanse lekkernijen.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.53.34
Parmaham, Parmezaan, Mortadella en balsamicao zijn enkele van de streekproducten.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.53.59
Rechts zie je een van mijn favoriete Italiaanse salades; met octopus, bleekselderij, aardappel en olijf. In Rotterdam eet je deze bij Spaghettata.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.54.21
Tijd voor een van deze koekjes. Zagen er helaas lekkerder uit dan dat ze smaakte.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.54.39
Tijd voor een late lunch bij Eataly. Dit is een restaurant / delicatessenzaak en wijnbar in een. Ik kocht er o.a. boter met witte truffel en at er (wederom) een plaatselijke specialiteit: tortellini in brodo. 

Schermafbeelding 2015-03-14 om 19.54.59
Denise overtuigt ons na nog een glas prosecco in de zon met haar mee te gaan winkelen; iets waar ik normaal tijdens een weekendje weg niet echt zin in heb. Maar ik scoor vast mijn eerste festivaloutfit van het jaar, een nieuwe broek voor de lente en. want ik heb er nog niet genoeg, nieuwe top van nike.

‘s Avonds gaan we terug naar La Traviata, het restaurant waar we gister lunchten. Het eten was er zo goed en er is nog heel veel van de kaart dat we willen proberen.

Schermafbeelding 2015-03-15 om 07.18.32

Om 22.00 gaan we aan tafel en beginnen we met salumni misti. gevolgd door risotto.

Schermafbeelding 2015-03-15 om 07.18.55

De pasta met ragu blijft favoriet.

Schermafbeelding 2015-03-15 om 07.19.23

Eigenlijk kan er geen dessert meer bij, maar goed het is onze laatste avond in Bologna. Tiramisu en aardbeien met mascarpone zijn onweerstaanbaar.

Moe en voldaan rollen we ‘s avonds laat het restaurant uit. De frisse lucht en de wandeling naar ons hotel doen ons goed en ik maak nog snel deze blog af. Good night!

Op naar nog een hele zondag in Bologna! Bye!

PS: Deze citytrip ontdekte ik via srprsme. Je hoort dan op Schiphol pas waar de reis heen gaat, ontzettend gaaf! Het hele verhaal lees je op Girlslove2travel.

You Might Also Like

10 Comments

  • Reply
    Lauriëtte
    March 15, 2015 at 09:59

    Wat heerlijk! Als ik de foto’s zo zie doet het me heel erg denken aan Florence! Geniet!

  • Reply
    Merel
    March 15, 2015 at 10:19

    O man man man man mannnnnnnnn. NEED TO GOOOOOO!!!!

  • Reply
    Nuria
    March 15, 2015 at 10:22

    Ziet eruit als een heerlijke dag!

  • Reply
    Francis
    March 15, 2015 at 10:41

    Wat een leuke manier om een nieuwe start te leren kennen! Vooral omdat je er misschien niet snel op een andere manier naartoe zou gaan. Vooral het eten ziet er super uit :)

  • Reply
    Farah
    March 15, 2015 at 11:16

    Wat heerlijk! Ik zou hier ook erg graag naar toe gaan. Al dat lekkere eten, jummie!

  • Reply
    Danielle
    March 15, 2015 at 11:59

    Oh man wat een heerlijk eten zie ik hier allemaal voorbij komen! Heerlijk

  • Reply
    Nancy
    March 15, 2015 at 12:33

    Wat een leuk tripje naar Bologna zeg, ik zou ook net als jullie lekker veel tijd nemen om goed te eten. Want dat is toch hetgeen ik het liefste doe :) Die sprsme tripjes zijn echt heel erg leuk, misschien dat ik het ook eens doe want het is zeker wel leuk dat het zomaar een verrassing kan zijn. Kom je eens ergens anders dan je gewend bent! Veel plezier nog daar ;)

  • Reply
    Stéphanie | Expeditie Aardbol
    March 15, 2015 at 12:35

    Ik vind dit zo’n leuk concept! Leuk ook dat jullie een beetje rondvragen naar fijne plekjes enzo. Wil ik ook!

  • Reply
    Dionne
    March 15, 2015 at 13:01

    Wat een leuke foto’s! Ziet er heerlijk uit!

  • Reply
    Debby
    March 15, 2015 at 13:21

    Ohh heeeeeerlijk, ik wil oook!!!