Running

Marathon 2.0 week 4 & 5

Net als vorig jaar hoop ik in april aan de start van de Rotterdamse marathon te verschijnen. Inmiddels heb ik me ingeschreven (ik was nr. 42 woohoo) dus er is geen weg meer terug. Om mezelf (en hopelijk jullie) te motiveren, zal ik wekelijks verslag doen van mijn hardloopavonturen.

Running – the miles
In week 4 tike ik eindelijk weer eens de 10 km aan. Pff dat werd tijd. En goed, ik heb de 10km wel eens sneller gelopen maar was het heerlijk. In week 5 liep ik netjes 3x. Een rustige 6km en 7km gevolgd door today’s run. Ik was van plan vandaag 12 km te lopen. Nog voordat ik de straat uitliep kwam er een helse bui naar beneden zetten en was ik doorweekt. Rennen door de regen vind ik niet zo’n probleem en dus liep ik gewoon door. Rond 5.5 kilometer kwam er ook hagel uit de lucht. Ik rende door. Maar toen het ging onweren ben ik omgedraaid. Safety above all people ;)
Die 12km loop ik dus aankomende week. 

Running – NYC?
De marathon van NYC is voor veel hardlopers het ultieme doel. Mij trok het nooit zo, maar vandaag denk ik daar anders over. Annemerel, Fieke en Francien en mijn trainer Alex zijn nu allemaal in New York en ik geniet heel hard mee. Op dit moment track ik de lopers via de ING NYC marathon app en ze gaan GOEDDDD.

Running – music
Vandaag liep ik met het nieuwe album van Katy Perry. Heerlijk! Vooral op de nummers Roar en This is how we do loop ik een stukje harder.  

Running – small goals
De marathon is een groot doel om voor te trainen en kan daarom soms erg ver weg en abstract lijken. Daarom is het goed om tussen doelen te stellen. Voor mij is dat op dit moment een PR lopen op de Bruggenloop. Vorige jaar liep ik deze run in 1.25 en ik moet nog aardig wat gaan intervallen wil ik weer op dat niveau zitten. Geen intervals meer skippen tot half december.

Hoe gaat het hardlopen bij jullie?

Liefs!

You Might Also Like

13 Comments

  • Reply
    Marjolein
    November 3, 2013 at 19:19

    Wat goed dat je met dit weer ook zo hard traint! Ik zit op dit moment ook Annemerel te volgen, super om te zien dat ze zo goed gaat :D

  • Reply
    bianca
    November 3, 2013 at 19:25

    Hee, volgens mij zag ik je voorbij komen vanmiddag, had je een wit/grijze legging en grijs/roze jasje aan? Goed bezig!
    Was samen met mn vriend een rondje plas aan het wandelen, helemaal doorweekt thuis gekomen..
    Geen hardlopen voor mij vandaag dus, al wordt ik ook helemaal enthousiast van alle hardloopverhalen en ny stories…

    • Reply
      Lin
      November 3, 2013 at 19:26

      Jaaa dat was ik! Zag je ongeveer net na de hagel denk ik. Wat een bui.

      • Reply
        bianca
        November 3, 2013 at 19:38

        Net na de hagel idd, net voor pac. Echt enorme bui!

  • Reply
    Nancy
    November 3, 2013 at 19:29

    Ik ren niet, maar mijn verloofde wel :) Wel heel fijn dat je het zelf wel zo vol houdt en het zo fijn vindt om te rennen en waarom niet doorgaan voor een marathon ooit in NYC? Superleuk toch!

    Groetjes Nancy

  • Reply
    Mylene
    November 3, 2013 at 19:30

    Lekker bezig hé! Ik heb een maand stilgezeten, dus ik moet het weer oppakken. Een marathon is voor mij nog lang niet haalbaar. Eerst maar weer kilometers maken en meedoen aan de Derde Kerstdagloop in Arnhem.

  • Reply
    Jesdiny
    November 3, 2013 at 20:13

    Goed bezig. Lijkt me ook erg slim om kleinere doelen te maken. Het is anders misschien demotiverend als je nog een lange weg moet. Maar je hebt het vorige keer gered dus deze keer gaat het je ook zeker lukken. Vind deze blogjes trouwens erg motiverend!

  • Reply
    Marit
    November 3, 2013 at 21:36

    Bij mij gaat hardlopen eventjes wat minder. Afgelopen week niet gelopen. Heel veel stress wegens school. Maar aankomende week ga ik weer knallen!

  • Reply
    Yolande
    November 3, 2013 at 22:10

    Wauw nummer 42, je was er lekker vroeg bij! Ik ben nu weer een beetje aan het opstarten met hardlopen, op dit moment loop ik gewoon 4 kilometer als ik er zin in heb. Wat meestal zo’n twee keer per week is, maar ik moet ook weer even een doel gaan zoeken. Dan ga ik vast binnenkort weer vaker en langer lopen!

  • Reply
    Lindsey
    November 3, 2013 at 22:48

    Succes met het trainen. Ik begrijp wat je bedoeld met het stukje over NYC. Het begint bij mij ook te kriebelen terwijl ik in september voor het eerst pas 5K liep na 2 maanden trainen. Maar als ik naar Annemerel, Fieke en Francien kijk denk ik: dat wil ik ook!

  • Reply
    Chezzelia
    November 3, 2013 at 23:21

    Je gaat weer lekker en die intervals, hihi idd niet meer skippen maar het gaat jou lukken! Ik ben een soort diesel.. ik moet weer even opstarten hahaha en dat gaat wat langzaam maar ook vooral omdat ik met een hartslagmeter aan het hardlopen ben. Erg wennen!

    En over NY marathon.. same here.. Kriebels en nu wil ik ook hahahaha!

  • Reply
    Hester
    November 4, 2013 at 01:12

    Volgens mij ben je wel goed bezig met trainen, hardloop training loopt bij mij niet zo lekker maar krijg echt kriebels door het ook volgen van Annemerel in de NYC marathon vandaag.

  • Reply
    Des
    November 5, 2013 at 10:45

    hardlopen..oh hardlopen
    nu ben ik weer een week niet gegaan
    motivatie is soms gewoon NERGENS te vinden en ik ben gewoon echt echt moe (dit lijkt als een smoes, maar echt)

    vorige week dus 10 km hardgelopen en deze week ga ik proberen weer wat kilometers te maken