Food

Koken met Rachel Khoo

Soms komen er van die uitnodigingen in mijn mailbox dat ik mezelf echt even moet knijpen. Zoals bij de uitnodiging voor een kookworkshop met Rachel Khoo. De Rachel Khoo? Ik ben niet snel ‘fan’ van personen maar van Rachel ben ik dat wel. Van haar The Little Paris Kitchen programma en haar vorige kookboek Chez Rachel.

Mijn Franse keuken - rachel Khoo

IMG_0006

Mijn Franse Keuken

IMG_0026

IMG_0049

Samen met een groepje andere food- & lifestylebloggers (en Koffietijd) worden we om 12.00 verwacht bij Mister Kitchen in Amsterdam, waar Monique van Loon van Culy.nl ons verwelkomt. Zij heeft deze workshop samen met Rachel’s uitgeverij opgezet; ik denk dat Monique de leukste baan ter wereld heeft. In een hoekje spot ik Rachel Khoo zelf – ze schikt wat laatste ingrediënten op de tafel en neemt dan het woord. En oh wat is ze leuk. Bubbly, net als in haar kookprogramma.

Ze praat en lacht veel, terwijl ze voordoet hoe we het eerste gerechtje gaan maken. Ik word als snel een beetje verliefd op Rachel. Met zinnen als “If you don’t like food, we can’t be friends.” en “They had lobsters, twice the size of my head – it was amazing.” – maak je mij al heel snel vrolijk.

We maken vandaag gerechtjes uit haar nieuwe kookboek; Mijn Franse keuken. Na Parijs wilde Rachel de rest van Frankrijk ontdekken. En dat deed ze. Van oesters zo uit de zee in Bretagne, de mooiste kruiden in de Provence, maar ook pinxtos party’s in het Franse Baskenland.

DSC_5458

DSC_5465

Wij maken vandaag een aantal van haar Pinxtos, zowel zoet als hartig. Met mijn partners in crime ( Annemerel & Kelly) rasp ik Parmezaan, meng ik crème fraise met Dijon mosterd en leren we tussendoor ook nog even van Rachel waar ze Wasji tape voor gebruikt.  Mijn favoriet van de dag? De parmezaankoekjes met tomaat en verse oregano, die ik zeker bij een volgend etentje ga maken of meebrengen voor de host.

Geïnspireerd en vrolijk stap ik twee uur later naar buiten; mensen die je inspireren van simpele dingen een feestje te maken, die inspireren het leven altijd te vieren, dat zijn mijn favoriete mensen. En natuurlijk kan ik niet wachten om dit weekend lekker Frans te gaan koken. Review van het boek volgt snel.

Liefs!

You Might Also Like

20 Comments

  • Reply
    Jolien
    February 28, 2014 at 10:16

    Oh wat moet dat leuk zijn geweest! En wat een mooie foto’s babe!

  • Reply
    Marieke
    February 28, 2014 at 10:25

    Ohh superleuk!!! Prachtige vrouw. En Parmezaankoekjes?!!! Ik wil!

  • Reply
    Self Help Hipster
    February 28, 2014 at 10:27

    Super leuk babe!

    (en zeer benieuwd naar die koekjes)

  • Reply
    Con leche
    February 28, 2014 at 10:31

    Echt super gaaf dit, ik ben benieuwd naar het kookboek! :)

  • Reply
    des
    February 28, 2014 at 10:42

    ben zo niet jaloers niet, nee.

  • Reply
    Linda
    February 28, 2014 at 10:44

    Wat leuk dat je daar bij mocht zijn! Klinkt wel lekker parmazaanse koekjes :)

  • Reply
    Nanda
    February 28, 2014 at 11:00

    Dat ziet er tof uit, leuk zo’n workshop! En die koekjes lijken me heerlijk.

  • Reply
    Suzanne
    February 28, 2014 at 11:11

    Heel leuk!

  • Reply
    Suzanne
    February 28, 2014 at 11:36

    Haha hier nog zo’n ‘niet jaloers hoor’ type! Gaaaaaaf!!

  • Reply
    Jessie
    February 28, 2014 at 12:14

    Leuk event! Koken is altijd ontspannend en tegelijkertijd inspirerend vind ik en dan zeker als je het van iemand als Rachel Khoo kan leren. Die koekjes klinken trouwens overheerlijk!

  • Reply
    Nicole
    February 28, 2014 at 12:57

    Super leuk! Dus als ik dit weekend een etentje organiseer dan neem jij die heerlijke koekjes mee :p

  • Reply
    Pauline
    February 28, 2014 at 13:07

    Wat was het leuk he? Ben nog aan het nagenieten :) Leuk om je weer te zien!

  • Reply
    Mandy
    February 28, 2014 at 14:27

    Super gaaf om hier bij te zijn!

  • Reply
    Nancy
    February 28, 2014 at 16:48

    Jaloers! Wat leuk dat je daar heen mocht gaan zeg. Heerlijk lijkt me dat, om van haar een workshop te krijgen. Ik vind haar zo’n leuk persoo, althans dat lijkt ze te zijn natuurlijk. Ik ken ze niet :) Ik zag zojuist op de plog van Annemerel voorbij komen dat jullie inderdaad samen op de kookworkshop waren. Wat gezellig.
    Ik ben benieuwd naar je review van haar boek. Ik verslind boeken en vooral kookboeken! Dit zal er dan ook wel weer eentje worden die ik in mijn boekenkastje kwijt wil.

  • Reply
    Felice
    February 28, 2014 at 17:02

    Jaloers! Dit zijn toch wel echt hele gave dingen! Het ziet er geweldig uit en ik snap dat je een heerlijke middag hebt gehad!

  • Reply
    Ines
    February 28, 2014 at 19:59

    Ziet er zo leuk uit! :D

  • Reply
    Nuria
    February 28, 2014 at 21:11

    Leuk! Klinkt echt als een mooie en lekkere ervaring!

  • Reply
    Michelle
    March 1, 2014 at 00:22

    Ik ben echt heel benieuwd naar haar boek! Xx

  • Reply
    Raf