Travel

Hoi An – Raw food cafe

IMG_0447Iemand vertelde me dat het voor vegetariërs en vegans niet makkelijk is in Vietnam. En hoewel ik zeker niet zonder een goede steak kan (wil) zo afentoe en mijn favoriete desserts kaas is, ging ik na twee weken reizen mijn Green Monsters toch wel missen.

De Australische Carol begon in de culinaire hoofdstad van Vietnam Raw Energy, voor iedereen die tussen alle noodles en heerlijke Vietnamese gerechten even heel gezond wil eten.

Cham Island 430

Cham Island 432

Cham Island 433

Cham Island 434

Hoewel het eten in Vietnam echt fantastisch is zijn groentes echt een bijgerecht. Fruit is wel volop aanwezig en ik doe me vooral te goed aan het fruit wat wij thuis niet hebben zoals dragonfruit en mega kokosnoten. Bij raw Energy hebben ze raw food echt tot een kunstvorm verheven en krijg je meer dan wat salade op je bord.

Ik bestelde een heerlijke groene smoothie met verse kruiden (eigenlijk al een maaltijd opzich) en de raw lasagna met komkommer, pesto and cashewnoten. G een bananenchocolade smoothie met een hint van sinaasappelschil en een raw burger van paddestoelen.

In Hoi An is een bezoekje aan dit cafe zeker de moeite waard maar naast een ontbijt, lunch of dinner is een hele detox ook mogelijk! Voor 20 dollar per dag kun je een detox doen. Smoothies, salades, snacks, ontbijt, lunch en dinner wordt dan bij je hotel gebracht. Niet heel erg duur, alle maaltijden voor een dag, al klaar gemaakt en alles zoveel mogelijk organic.

Raw Enery Café
45 Cua Dai Street
Hoi An

You Might Also Like

16 Comments

  • Reply
    Dionne
    August 12, 2013 at 17:10

    Het zou dus echt niet in me opkomen om naar zoiets te gaan op vakantie. Meestal eet ik gewoon wat onderweg beschikbaar is bij kraampjes of wat op straat wordt verkocht. Soms wel eens een restaurantje.

    Maar dit kan natuurlijk ook. Het ziet er in ieder geval superlekker uit. Lijkt me een welkome afwisseling.

  • Reply
    Nuria
    August 12, 2013 at 18:49

    Wauw, dat ziet er goed uit allemaal! Enjoy!

  • Reply
    Ise
    August 12, 2013 at 20:16

    Oh dat klinkt goed! Al zou ik dat liever hier in de buurt hebben dan op vakantie haha.

  • Reply
    Gwen
    August 12, 2013 at 21:01

    Ziet er heel goed uit! En een fijne afwisseling voor al het andere eten dat je daar voorgeschoteld krijgt.

  • Reply
    Marcella
    August 12, 2013 at 21:18

    Yum, klinkt erg lekker en ziet er goed uit!

  • Reply
    Bianca
    August 13, 2013 at 12:48

    Mooie foto’s maak je!

  • Reply
    Laura
    August 13, 2013 at 12:54

    Wat een leuke tip uit Vietnam! Ook ik eet waar de locals eten en ik mis het normale eten pas na een half jaar ofzo, maar dit is wel erg lekker even tussendoor!

  • Reply
    mai
    August 13, 2013 at 18:47

    wat leuk! in vietnam is het idd moeilijk om heen te gaan als je vega bent, bij elk gerecht eet je vrijwel met vlees of vis. nog veel plezier!

  • Reply
    OURTASTE.NL
    August 13, 2013 at 22:24

    Hmmmmm fruit, groente.. shakes!

  • Reply
    Debby
    August 14, 2013 at 10:29

    Oeh, ziet eruit alsof ik me als vegetarier flink kan vermaken daar. Njam, krijg er honger van!

  • Reply
    Ilse
    August 14, 2013 at 22:49

    Wauw, het ziet er in ieder geval onwijs lekker uit! Lijkt me eigenlijk best lekker om weer eens (heel erg) gezond te eten na alle noodles haha.

  • Reply
    Iris
    August 18, 2013 at 01:12

    Wauw, dat klinkt echt gaaf! Ik denk dat ik nooit in m’n leven naar Vietnam ga, maar zo op de foto’s vind ik het ook leuk om te zien hoor. Goed genoeg ;)

  • Reply
    PS by Dila
    August 20, 2013 at 22:50

    Ondanks dat ik niet zo’n fan ben van raw food kan ik niet ontkennen dat dit er echt heerlijk uitziet!

  • Reply
    Johanna
    August 21, 2013 at 20:06

    Dat ziet er allemaal erg lekker uit!

  • Reply
    Food Love and Happiness
    August 29, 2013 at 22:37

    Leuke tip! Kan me voorstellen dat je op vakantie ook weer een dagje gezond wil doen, dan is dit zeker een goed restaurant :)

  • Reply
    Marlou
    October 30, 2013 at 06:26

    Bedankt voor de tip! Ziet er echt heerlijk uit, ik ga er vandaag een kijkje nemen :)