Food

Gevulde paprika’s met feta, munt en quinoa

Gistermiddag bedacht ik tijdens het hardlopen dat ik iets gezond wilde als lunch. Het hardlopen ging heerlijk en voor het eerst in tijden kon de rits van mijn jasje een stukje naar beneden. Langs het water genoot ik van de frisse lucht maar voelde ik ook iets anders, iets wat me nog maar vaag bekend voor kwam. Met de trek in een frisse salade besefte ik het me; er zit lente in de lucht.

Munt, feta en citroen, tijdens de lente onmisbare ingrediënten in mijn koelkast. Ik gebruikte ze in een salade van quinoa maar vulde nog wel paprika’s hiermee. Door de warme paprika’s nog wel een beetje winters, maar met een duidelijke boodschap: lente kom maar snel.

Ingrediënten:

150 gram quinoa
2 eetlepels djintan
een kleine rode ui
twee tomaten
100 gram feta
klein handje munt
3 eetlepels citroensap
zout
peper
olijfolie
drie paprika’s (kleur naar keuze)

Verwarm de over voor op 200 graden. Kook de quinoa volgens de verpakking beetgaar. Ik voeg meestal wat meer water toe omdat ik het lekkerder vindt als er geen te erge bite aan de quinoa zit. Snijd intussen de tomaten en rode ui fijn. Verwijder de takjes van de munt en snijd de blaadjes zeer fijn.

Giet wanneer nodig de quinoa af en doe de quinoa in een kom. Meng de ui, tomaat, munt en djintan hier door heen. Maak op smaak met zout, peper, olijfolie en citroensap. Brokkel de feta er overheen.

Quinoa salade

Was de paprika’s en snijd het kapje eraf. Verwijder de pitjes en vul de paprika’s nu met de quinoasalade. Zet de paprika’s in een schaal in de oven en laat ze hier zo’n 25 minuten instaan. Serveer met nog wat munt en feta.

Bon appetit

You Might Also Like

20 Comments

  • Reply
    Marieke
    March 1, 2013 at 10:10

    Mmmmmm lekker!!! En wat een mooie foto’s. :D

  • Reply
    Jesdiny
    March 1, 2013 at 10:44

    Mmmm klinkt echt heerlijk!

  • Reply
    tineke
    March 1, 2013 at 12:50

    ohhh yum! Ik krijg hier honger van!

  • Reply
    Bianca
    March 1, 2013 at 12:58

    De gevulde paprika variant lijkt me wel wat!

  • Reply
    Nanda
    March 1, 2013 at 13:22

    Oh lijkt me heerlijk! Gevulde paprika’s zijn altijd goed :)

  • Reply
    Daphne
    March 1, 2013 at 14:47

    Zoiets heb ik laats op de verjaardag van een vriendin gegeten, het was erg lekker! Vooral met de quinoa en feta erin :)

  • Reply
    Angelina
    March 1, 2013 at 14:48

    Ziet er weer heerlijk uit! Gevulde paprika’s staat nog steeds hoog op mijn lijstje om te proberen.. ;)

  • Reply
    kim
    March 1, 2013 at 16:07

    ziet er lekker uit! Alleen houdt ik niet zo van feta.. voor wat zou je dat kunnen vervangen?

    • Reply
      Lin
      March 2, 2013 at 16:27

      Ik denk dat het met geitenkaas ook erg lekker is.

  • Reply
    Marije
    March 1, 2013 at 16:51

    Hmm, dat ziet er heerlijk uit zeg! Ik heb quinoa in huis gehaald, maar er nog niks mee gemaakt! Daar moet echt verandering in komen!

  • Reply
    Bo
    March 1, 2013 at 18:41

    Dat ziet er heerlijk uit!

  • Reply
    annouska
    March 1, 2013 at 23:48

    Hmm ziet er goed uit!!

  • Reply
    Ianna
    March 2, 2013 at 16:27

    Ziet er heerlijk uit! Past ook prima binnen mijn uitdaging van deze maand, dus ga het binnenkort eens uitproberen.

  • Reply
    Danique
    March 2, 2013 at 18:39

    Hmm, heerlijk. Ben niet zo’n groot fan van paprika maar zo te zien is het ook zonder de paprika lekker!

  • Reply
    Ianna
    March 4, 2013 at 21:25

    Vandaag heb ik een receptje gemaakt met jou paprika-quinoa recept in gedachten, alleen dan met tomaten en een paar ingrediente extra! Super lekker! Ik zet het woensdag (als het goed is) op mijn blog. :)

    • Reply
      Lin
      March 5, 2013 at 00:57

      Leuk, ik ben benieuwd!

  • Reply
    Marcella
    March 5, 2013 at 22:58

    Yum, ziet er heeeerlijk uit!

  • Reply
    Gevulde tomaat met quinoa en groene kruiden | Beginspiration
    March 6, 2013 at 09:35

    […] Ik besloot dat het tijd was om mijzelf weer aan een quinoa receptje te wagen. Geinspireerd door DailyLin en haar gevulde paprika’s, maakte ik deze gevulde tomaten met quinoa. Ik gebruikte als […]

  • Reply
    Gevulde tomaten met quinoa en groene kruiden – Tastie.nl