Food Travel

De leukste Food Trucks in Parijs

Schermafbeelding 2014-01-26 om 20.34.18

Obsessed. Ik heb afgelopen week een lichte obsessie voor Food Trucks in Parijs ontwikkeld. De chef voor wie ik werk is een ontzettende francofiel en gaat zo veel mogelijk naar Parijs; soms enkel op een vrije dag om te lunchen. Toen ik Parijs als klassiek beschreef ontvlamde hij in een heel relaas over de food revolution in Parijs.

Hij vertelde over Japanse en Amerikaanse chefs die le Marais overnemen, over experimenteel koken en liet al snel een lijstje zien van zijn favoriete foodtrucks in Parijs. Wat eerst nog vrij ondenkbaar leek (Hamburgers? Amerikaans eten? Op straat in Parijs?) Is nu een ware hype. De ene na de andere food truck verschijnt; onder de Eiffeltoren, voor het Louvre en op andere plaatsen met een typische Parisian feel. Anthony Bourdain spreekt in dit filmpje nog over 1/2 goede food trucks, inmiddels zijn er zoveel meer. Ik verzamelde een flinke lijst met food trucks in Parijs die ik zou willen bezoeken;

Schermafbeelding 2014-01-26 om 20.18.55

De Amerikaans/Canadees Jordan Feilders trouwde met een francaise en stopte met zijn bureau-baan om een foodtruck in Parijs te beginnen. Cantine California heeft verschillende burgers, pancakes en een breakfast burrito. The dude’s burger heeft een Franse twist door de beaufort kaas. Check hier waar je hem welke dagen kan vinden. Schermafbeelding 2014-01-26 om 20.25.57

Le Camion qui fume was een van de eerste food truck hypes in Paris en schijnt zeer goeie burgers en cheesecake te hebben. Check hier waar je de truck kan vinden. 

Schermafbeelding 2014-01-26 om 20.34.18

Goody’s co-founders Ibrahim and David have opened one of the few food trucks in service after hours that offers cooked-to-order gourmet burgers, fresh fries topped with a creamy sauce maison and sinfully good desserts, including Oreo Tiramisu and apple crumble or a fruit salad for the diet-conscious. (bron.) Met zo’n beschrijving staat Goody’s hoog op mijn verlanglijstje. Check de kalender hier.

Schermafbeelding 2014-01-26 om 20.39.58

 

Deux filles, un camion; de gezondere variant van een foodtruck met in plaats van burgers & fries, salades, verse ingrediënten en Aziatische en Indiase geïnspireerde gerechten. In de lente verschijnen ze weer in het Parijse straatbeeld; houd hun facebook page in de gaten.

Schermafbeelding 2014-01-26 om 20.51.59

Mozza & Co. mobile trattoria is een rijdende mozzarella bar. Kies uit vier verschillende soorten mozzarella (buffallo, burrata etc.) en kies uit olijfolie, Italiaanse ham en/of basilicum. Check de website voor de verblijfplaats van de bar.

Over twee weken ga ik ongetwijfeld een truck (of 2, 3) uittesten en zal ik op Dailylin.nl verslag doen. Naast alle foodtrucks staan Champagne, kaasjes en de coco chaud van Angelina op mijn Paris to do list.

Welke foodie hotspots mogen Li & ik nog meer niet missen?

Fijne maandag!

You Might Also Like

10 Comments

  • Reply
    Sabine
    January 27, 2014 at 08:43

    Oh heerlijk! Ik dacht dat ik het voorlopig wel even gezien had met Parijs omdat ik er al een paar keer ben geweest, maar nu ik dit artikel lees/zie heb ik direct weer zin om er heen te gaan.Wat een toffe foodtrucks, jum!

  • Reply
    Sabine de Witte
    January 27, 2014 at 10:38

    Ooh, ik wil ook weer! Donderdag mag ik weer foodie in Parijs uithangen voor 1 dag, daarna snel weer een tripje boeken.

    Fijne post, keep those Paris updates coming please!

  • Reply
    Laura
    January 27, 2014 at 13:24

    Wat een leuk artikel! Ik kende alleen le Camion qui fume, maar ga de rest ook snel uitproberen! En klopt idd van die Amerikaanse en Aziatische invloeden. Ik woon nu sinds anderhalf jaar in Parijs en zie hier steeds meer USA en Asian fusion. Een aanrader is Miss Ko, een heel mooi nieuw Aziatisch/Frans restaurant op Avenue George V (bij de Champs-Elysees). En verder aanraders: Pirouette (Franse bistro, bij les Halles), Candelaria voor lekkere cocktails en taco’s in le Marais en Mamie Green in het 11e voor lekkere biologische brunch/lunch. Oh en taartjes eten bij Un Dimanche à Paris in Saint-Germain! Veel plezier alvast :)

  • Reply
    Athena
    January 27, 2014 at 13:35

    Als je in Le Marais bent mag je zeker L’As de Falafel niet missen, beter bekend als de beste falafel in Parijs, ik heb erover geschreven in deze blogpost http://www.whiskersandlions.com/2013/12/paris-part-iv.html Ben in december naar Parijs geweest en m’n beste vriendin die daar woont heeft veel hotspots getoont:) (zie mijn Paris posts)

  • Reply
    Lianne
    January 27, 2014 at 15:51

    GOODY’S!!!!!

  • Reply
    Con leche
    January 27, 2014 at 18:03

    Ik wil dus echt NU naar Parijs om daar te genieten van al het lekkers en de Parijse sfeer, dit ziet er echt gaaf uit!

  • Reply
    Nuria
    January 27, 2014 at 19:26

    Hoe leuk is dit!! Ben benieuwd hoe het eten smaakt :)

  • Reply
    Dian
    January 27, 2014 at 19:46

    La pattiserie des rêves! (De naam zegt het al) is sowieso de allerbeste pattiserie ever! Tip: probeer de Saint-Honoré en de Paris-brest ! :-) bon appetit!

  • Reply
    Jasmijn
    January 28, 2014 at 11:43

    Foodtrucks vind ik geweldig! Ik had het geluk om in Austin, TX een paar geweldige trucks te proberen. Toevallig ook favorieten van mijn favoriet Anthony Bourdain :-)
    Ik heb daar trouwens gruwelijk foute gefrituurde oreos in red velvet dip gehad. oh my.

    Ben benieuwd welke trucks je gaat proberen en welke favoriet zijn.

  • Reply
    Hester
    January 28, 2014 at 23:58

    JA sowieso naar Angelina gaan en het beroemde Mont Blanc taartje eten! En bij lekkerste en beste chocolaterie ‘Jaques Genin’ genieten van de beroemde mille feulliers. Parijs = eten, hihi