Diary

Everything you are looking for is not out there. It’s already inside.

IMG_0756

Everything you are looking for is not out there. It’s already inside.

Flash back: De weken voordat ik naar Bali ging was ik gespannen. Ik werd wakker met mijn schouders op slot en een onbestemd gevoel. Waar blijft verdomme die baan die ik wil?

Op Bali zakte de spanning dag bij dag van me af. Op Bali lukte het me goed in het nu te leven. Ik sportte heel veel en at gezond. Maar belangrijker nog: ik leerde mezelf een beetje beter kennen. En ben eigenlijk heel erg oké met wie ik ben, met wat ik wil en waar ik voor sta. Eenmaal terug thuis werd ik al snel weer wakker met die spanning in mijn schouders en mijn eigen opgelegde druk om toch maar heel snel een baan te vinden en bepaalde keuzes te maken.

Nee. Nee, zei ik tegen mezelf. Dit is belachelijk. Je hoeft niet op een Indonesisch eiland te zitten om oké met jezelf te zijn. Om lief voor jezelf te zijn, in het nu te leven en iedere dag te kijken naar wat jij op dit moment nodig hebt. Wat jouw dag beter kan maken. Een positieve mindset kun je net zo goed in Nederland creëren. En dat was de afgelopen weken prioriteit nummer één. Ik ben hyper bewust van hoe alles me laat voelen, heb het gevoel mentaal nog nooit zo sterk geweest te zijn. Bali, de marathon, ik weet zeker dat ze hier aan hebben bijgedragen. Maar het lukt me nu zo goed dit gevoel vast te houden. Ik ben zo bewust van hoe ik me voel, hoe ik op situaties en personen reageer en wie ik ben.

En dat is heel erg fijn. Ik solliciteer nog druk maar mijn geluk hangt op dit moment van hele andere dingen af. Nee, van mezelf. Vandaag was een dag vol kleine toevalligheden en geluksmomentjes. Zo las ik een hoofdstukje in een boek dat precies dit zei: alles wat je nodig hebt zit in jezelf. Het was pas daarna dat ik de tekst op mijn net gekregen tasje opmerkte: Everything you are looking for is not out there. It’s already inside.

Dus daar ben ik de laatste tijd op een positieve manier erg mee bezig. Ik mediteer ’s ochtends. Ik doe rustig aan met hardlopen, want de marathon heeft toch wat impact gehad. Ik ga naar yoga. Ik heb goede gesprekken met een vriendin op een terras in Utrecht.  Ik doe dingen voor mezelf. Ik doe dingen voor anderen mensen. Ik zocht naar een manier om mijn huidige werk iets uitdagender te maken en vond die. Ik wilde er altijd op mijn blog voor waken om niet te zweverig over te komen; maar dat kan me eigenlijk niet zo veel meer schelen.

Moraal van dit verhaal? Neem eens de tijd voor jezelf. Ik had geen hoge verwachtingen van mijn reis naar Bali in termen van dingen over mezelf leren. Maar ik leerde mezelf  wel beter kennen. Leerde nog beter wat ik nodig had om rust in mijn hoofd te krijgen en houden. Ik zie het iets als wat constant aandacht nodig heeft, dat in het nu leven. Maar ik voelde me nog nooit zo bewust van het dagelijks leven. En dat doet me goed.

Liefs!

You Might Also Like

43 Comments

  • Reply
    Mariët - Your Inspiration Blog
    April 24, 2014 at 21:58

    Wat een héérlijk stuk Lin, en wat ben ik blij dat ik jou morgen ga ontmoeten. Kom maar op met dat ‘zweverige’, want ik wil gewoon de echte jou terugzien op je blog en als die soms een beetje zweverig is; bring it on. Fijn om te merken dat zoveel mensen de laatste tijd zo bezig zijn met bewust leven, rust creëren. Fijn, fijn, fijn.

    • Reply
      Bianca
      April 24, 2014 at 22:06

      Zoo benieuwd naar het resultaat van jullie morgen!

  • Reply
    Bianca
    April 24, 2014 at 22:05

    Je bent zoveel meer dan oké. Al zo veel dat je maar even bereikt hebt!

    Maar de moraal van moraal is zo belangrijk. De laatste tijd kan ik me niet goed ontspannen of niks doen. Tijdens het niks gaat er zoveel door me hoofd dat ik alles wil opschrijven en oh laat ik het ook meteen maar doen dan. of eerst doen en dan willen ontspannen maar dat er dan weer wat anders komt. Ik word er wel een beetje gek van. Maar mijn ontspan moment is toch wel rennen geworden. Een uur lang zijn mijn gedachten bij fijne dingen en bij het rennen!

  • Reply
    Paul
    April 24, 2014 at 22:06

    Ik snap je zelf opgelegde druk qua werk. Maar je werk is niet wie je bent, al kan het bijdragen aan je geluk omdat het je voldoening geeft. Dus wijs dat je je geluk haalt uit andere dingen!

  • Reply
    Marloes
    April 24, 2014 at 22:09

    Wat een mooi stuk om te lezen zeg! Wat fijn voor je dat het nu zo goed met je gaat en super dat je met ons wilt delen hoe je dat gedaan hebt : ). Hier ga ik komende tijd ook eens meer bij stil staan.

  • Reply
    Suzanne
    April 24, 2014 at 22:10

    Daarom vind ik je blog zo leuk! Jij bent meer dan een ‘normale’ blogger. Je bent slim en denkt over meer na dan de laatste outfits of lekkerste wijn.

    Alles komt goed! Ik snap je ook helemaal qua banen!

  • Reply
    Lauriëtte
    April 24, 2014 at 22:29

    Herkenbaar verhaal en mooi geschreven! Fijn om te horen dat er meer mensen zijn die proberen een goede balans te vinden tussen alles :)

  • Reply
    Aniek
    April 24, 2014 at 22:32

    Mooi geschreven! En voor mij mag er alleen maar meer van dat ‘zweverige’ komen hoor!

  • Reply
    Anneke
    April 24, 2014 at 22:35

    Wat zeg (schrijf) je toch vaak ontzettend zinnige dingen. Ik moet ook eens wat bewuster gaan worden over mezelf. Wat ik nu doe, wat ik wil en waar mijn gevoel allemaal door wordt beïnvloed.

  • Reply
    Benthe
    April 24, 2014 at 22:43

    Wauw Lin, wat een mooi stuk. Wat ben jij goed bezig :)

  • Reply
    Julia
    April 24, 2014 at 23:01

    Mooi, inspirerend stuk! Doet me denken aan je post “I am not my job”.

  • Reply
    Joëlle
    April 24, 2014 at 23:13

    Na wat omzwervingen heb ik nu een leuke baan, maar het blijft wel werk. En inderdaad, you are not your job. Maar in deze maatschappij is het best lastig om jezelf niet te definiëren vanuit economisch – of neoliberalistisch, hoe je het ook wilt noemen – oogpunt. Doet me ook denken aan een blogje dat Des een tijdje geleden schreef, over hoe mensen zich altijd voorstellen met “ik ben X en ik werk als Y/bij bedrijf Z”, maar dat dat eigenlijk helemaal niet aangeeft wie jij bent. En wie ik ben, of hoe ik me dan wel echt goed zou voorstellen, daar ben ik nog altijd een beetje naar op zoek.

    Blijf gewoon solliciteren op wat je leuk vindt, geniet van deze tijd – hoe lastig dat ook is – en die 40+-urige werkweek komt vanzelf.

  • Reply
    Hester
    April 24, 2014 at 23:13

    Wat een ontzettend inspirerend verhaal, dit kon ik echt even heel goed gebruiken!

  • Reply
    Sandra
    April 24, 2014 at 23:20

    Ik kijk met zoveel bewondering naar je en lees met heel veel plezier deze openhartige blogjes. Wat fijn dat je steeds meer geluk en rust in jezelf vind.

    • Reply
      Sandra
      April 24, 2014 at 23:21

      vindt dus :’) slaap lekker!

  • Reply
    rinus
    April 24, 2014 at 23:47

    Een mooie baan is ook niet alles en werk is maar iets in het leven, hoeveel die iets?, vul het maar in.
    Vaak is het gras aan de overkant mooier en beter, maar meestal niet dus je bent op de goede weg, gewoon je gevoel volgen en blij zijn als je een vlinder ziet waar je onwijs blij van kan worden, daar kan geen geld tegen over staan!!!.

  • Reply
    Nadia
    April 25, 2014 at 08:15

    Wat mooi geschreven. Ik bewonder je echt om wat je doet, hoe je in het leven staat, hoe je voor je eigen geluk gaat.

  • Reply
    yvonnedo
    April 25, 2014 at 08:38

    Erg mooi en inspirerend!

  • Reply
    Jolien
    April 25, 2014 at 08:57

    Ik herken jou in dit stukje mooie dame. Evenwichtig, weloverwogen en bewust, ik zou willen dat ik daar iets meer van had. Mooi geschreven <3

    • Reply
      Lin
      April 27, 2014 at 09:31

      <333

  • Reply
    Annemieke
    April 25, 2014 at 09:03

    Wauw, ontzettend mooi geschreven. Ondanks dat ik mijn master nog moet afronden, en ik al een baan heb, vliegen mijn gedachten ook elke dag heen en weer en herken ik ergens je druk. Wie ben ik, wat wil ik en waar wil ik naar toe? Inspirerend om te lezen hoe jij er mee om gaat!

  • Reply
    Anke
    April 25, 2014 at 09:05

    Erg mooi geschreven, iets om over na te denken! Bewonderenswaardig hoe zelfbewust jij bent.

  • Reply
    Nathalie
    April 25, 2014 at 12:12

    Zo mooi hoe je hierover schrijft! Ik merk aan mezelf dat ik dit soort gedachten snel van me afschuif, want dat voelt dan makkelijker, maar ondertussen word ook ik elke ochtend met gespannen schouders wakker. Jouw stukje is dus echt heel erg inspirerend, dank!

    • Reply
      Lin
      April 27, 2014 at 09:29

      I know how you feel, heel vervelend is dat.

  • Reply
    Loes
    April 25, 2014 at 12:37

    Geluk, rust, benen en banen. Alles komt, maar laat niet alles gaan!

    (Het is altijd fijn om te lezen dat het goed met iemand gaat: 真厲害!)

    • Reply
      Lin
      April 27, 2014 at 09:28

      Wat lief!

  • Reply
    Sanne
    April 25, 2014 at 12:57

    Wat een mooi geschreven stuk. Heel herkenbaar. Alles komt zo als het komt en op zijn tijd ;) Goed om te horen hoe je erin staat. Goed bezig, keep going!

  • Reply
    Suuz
    April 25, 2014 at 13:48

    Wauw wat fantastisch mooi en goed geschreven wauw.. en LOVE THAT QUOTE!
    Respect voor jou en trots op je!

  • Reply
    OURTASTE.NL, Carlijn
    April 25, 2014 at 15:39

    Fijne blog, net als je Instagram tekstje gister(of eergisteren).
    Ik ben net terug van een uur zwemmen en tijdens het zwemmen dacht ik ‘wat fijn dat ik de hele tijd nog nergens aan heb gedacht’.

    Ik had een beetje het gevoel van mediteren, zeker met het zwemmen op mijn rug. HEERLIJK!

    • Reply
      Lin
      April 27, 2014 at 09:27

      Jaaa, dat heb ik als ik op mijn rug in zee zwem, heel fijn is dat.

  • Reply
    Mieke
    April 25, 2014 at 17:14

    Mooi. Geluk komt uit jezelf. Zou ik me ook eens wat bewuster van moeten zijn zo nu en dan.

  • Reply
    Marcella
    April 25, 2014 at 22:05

    Mooi geschreven! Knap hoe je dat zo goed analyseert. Geluk komt uit jezelf, prachtige spreuk!

  • Reply
    Tessa
    April 26, 2014 at 12:17

    Heel erg mooi! En die baan die komt er absoluut, dat weet ik hartstikke zeker

  • Reply
    Nienke
    April 26, 2014 at 17:09

    Erg fijne post dit en herkenbaar. Wat al vaker gezegd is; inspirerend!

  • Reply
    Lizet
    April 27, 2014 at 10:48

    Wauw, heel mooi stuk!

  • Reply
    LNNK
    April 27, 2014 at 10:50

    Amen!

  • Reply
    Con leche
    April 28, 2014 at 15:57

    Heel mooi geschreven dit. Vooral erg herkenbaar en inspirerend, voor mij een goede herinnering om meer m’n geluk te vinden in de dagelijkse dingen en me niet (perse) te identificeren met m’n werk en de verwachtingen die daar van uit gaan. Wat fijn dat jij dit hebt opgeschreven, heel mooi!

  • Reply
    Sabine de Witte
    April 28, 2014 at 17:05

    Heel mooi geschreven en herkenbaar. Ik merk dat ik op reis zoveel beter kan los laten maar eenmaal thuis zoveel van mezelf moet, dat het me steeds vaker opbreekt.
    Even weer resetten en je realiseren waar het om gaat; nu. En ik weet zeker, jij loopt je droombaan sneller tegen het lijf dank je denkt!

  • Reply
    Anne
    May 5, 2014 at 21:29

    Fijne blog en een mooi gedachte om in te geloven. Ik vind bewustzijn en acceptatie hele sterke kwaliteiten.

  • Reply
    Andrea
    May 6, 2014 at 18:51

    Prachtig blogje!

  • Reply
    Suzanne
    May 7, 2014 at 05:59

    Ik ben een stiekeme meelezer op je blog. Ik vind je altijd heel down-to-earth overkomen en ik gun het je ook oprecht dat je je voelt zoals hierboven omschreven.

    Ik zit zelf al een tijd niet lekker in mijn vel, misschien moet ik me ook wat bewuster worden van mezelf en de rust nemen om dit ook te doen. Ik voel me zo gehaast altijd door de huidige samenleving en neem ook niet de tijd om tot rust te komen.
    Bedankt voor je woorden, zweverig of niet… ze komen bij mij aan :)

  • Reply
    Petra
    May 7, 2014 at 12:11

    Prachtig, heel goed!

  • Reply
    Sarah
    May 15, 2014 at 12:15

    Waw! als ik dit lees hoop ik dat ik snel ook zo ver sta om alles zo te verwoorden en te voelen. Het is allemaal enorm herkenbaar, en ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denk.

    Supergoed dat je het Bali-gevoel hebt kunnen vasthouden :)