Food

Double chocolate bliss balls

Swiss chocolade aardbeien

Nu ik met de 30day yoga challenge bezig ben, mis ik Bali behoorlijk. En niet alleen om de prachtige yogastudio, ook de gezonde chocolade treats die overal op het eiland verkrijgbaar zijn, mis ik. Ik dook de keuken in en creëerde zelf gezonde chocolate bliss balls, zoals ik ze op Bali at.
Met mijn zusje bezocht ik een tijdje geleden Lifestylelab, waar ze o.a. een reep pure chocolade van Swiss in haar handen kreeg. Omdat ze niet dol op puur is nam ik deze mee naar huis en maakte ik er het volgende recept mee. IMG_0410

IMG_0416

Ingrediënten
Reep pure chocolade van Swiss 72% (fairtrade)
15 dadels
75 gram amandelen
3 eetlepels geraspte kokos
een eetlepel honing
2 eetlepels rauwe cacao
1 eetlepel kokosolie
Eetlepel tahin

Mix alle ingrediënten in een keukenmachine behalve de chocoladereep. Voeg wanneer nodig een klein beetje water toe zodat je een plakkerige massa krijgt. Pas op, niet teveel water in 1x toevoegen, dan wordt het te nat. Begin met een eetlepel per keer.

Draai kleine balletjes van de massa en leg even weg op een bordje. Smelt de chocoladereep nu au bain-marie. Laat iets afkoelen en doop de balletjes dan in de gesmolten chocolade. Wanneer je chocolade overhebt kun je deze gebruiken om nog wat fruit in te dippen, aardbeien bijvoorbeeld.

Laat een half uurtje in de koelkast hard worden en serveer op een wit bord of in een wit schaaltje. Doet het ook erg leuk tijdens de eerste picknick van het jaar, hopelijk dit weekend.

Bon appetit!

You Might Also Like

22 Comments

  • Reply
    Lianne
    May 13, 2014 at 11:26

    Double bliss indeed. Straks proeven! Ok doei!

  • Reply
    Annemieke
    May 13, 2014 at 11:34

    Zit ik dan, op de uni. Het water loopt me in de mond! ;-)
    Ik maak ze zelf regelmatig, maar dan zonder ze nog weer in te dompelen in gesmolten chocola. Goede tip!

  • Reply
    Rosselle
    May 13, 2014 at 11:35

    OMG! Wat lekker! Save some for me please!!

  • Reply
    Dionne
    May 13, 2014 at 11:36

    Hmmm, dit ziet er heerlijk uit!

  • Reply
    Nicky
    May 13, 2014 at 11:49

    Oeh, dat klinkt wel heel erg goed! Als het salaris weer gestort is hup ik de ecoplaza binnen :)

  • Reply
    Esther
    May 13, 2014 at 12:37

    Jeetje, dit ziet er veel te lekker uit! Het water loopt me in de mond hier op mijn werk achter mijn pc. Ik ga dit recept dit weekend nog maken voor mijn vrienden! Mooie foto’s ook.

  • Reply
    Yvonne
    May 13, 2014 at 12:54

    Hmm wat lekker zeg en wat een mooie foto’s heb je gemaakt. Die eetlepel tahin lijkt me echt een perfecte combinatie:)

  • Reply
    Linda
    May 13, 2014 at 12:56

    Wat zien ze er heerlijk uit, fijn ook dat ze van verantwoord chocolade zijn! Dit lijkt mij ook een heerlijke traktatie voor deze zomer :)

    Hiernaast heb ik jou blog ook genomineerd voor de ‘Very Inspiring Blogger Award’, ik geef het stokje graag aan je door. Details over de nominatie vind je in mijn blogpost van vandaag!

    Liefs, Linda

  • Reply
    Marieke
    May 13, 2014 at 13:02

    Ohh zo lekker! Ik gebruik Swiss vaak voor brownies, heerlijke chocolade idd!

  • Reply
    Brenda
    May 13, 2014 at 13:06

    Ik hou van dit soort balletjes. Én sinds ik de detox heb gedaan ben ik ook gek op echte pure chocolade.
    Dit recept sla ik dus op :) Tnx

  • Reply
    Bianca
    May 13, 2014 at 13:59

    Mmm dat ziet er erg lekker uit x

  • Reply
    Mandy
    May 13, 2014 at 15:43

    MM dit klinkt heerlijk!

  • Reply
    Mieke
    May 13, 2014 at 17:32

    Dit klinkt heerlijk! Ga ik ook eens maken. :)

  • Reply
    Ise
    May 13, 2014 at 17:48

    Hm dat ziet er goed uit!

  • Reply
    Nuria
    May 13, 2014 at 19:12

    Mmmmm, dit ziet er echt verrukkelijk uit!

  • Reply
    Eva
    May 13, 2014 at 20:21

    Oh lekker zeg! xx

  • Reply
    Suuz
    May 13, 2014 at 22:18

    Dit klinkt heel goed!!! Lekker :-) en vooral heerlijke combinatie met de Yoga!!

  • Reply
    Samantha
    May 14, 2014 at 09:43

    Oooooo wauwieeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik was afgelopen weekend bij Godiva in Londen en oooo my daar lagen deze ook! Heb me in kunnen houden, maar nu ik dit zie…..JUMMIE

  • Reply
    Cherissa Blans
    May 14, 2014 at 20:45

    Heerlijkkkkkkkk, heb gelijk weer zo’n trek in chocola!

  • Reply
    Sarah
    May 15, 2014 at 11:51

    Ziet er super lekker uit!
    Erg leuke blog heb je, ik heb’m nog maar net ontdekt maar ben er helemaal verliefd op :)
    Kan niet wachten op je volgende post!

  • Reply
    Marcella
    May 16, 2014 at 16:27

    Yum, klinkt erg lekker! Ik ben dol op zo puur mogelijke chocolade. Maar es maken dus!

  • Reply
    josie
    May 18, 2014 at 14:29

    Dit ga ik volgende keer als ik aardbeiden in huis heb echt maken!