Diary

Die scriptie schrijft zichzelf niet (part II)

Het is alweer twee weken geleden dat ik schreef over mijn naderende scriptie deadline. Die deadline is inmiddels al lang verstreken. Gelukkig heb ik hem wel gehaald en heb ik inmiddels de feedback terug gekregen. Eerst per mail. Ik opende de mail met aanwijzingen en commentaar van mijn begeleider, om vervolgens mijn laptop weer heel hard dicht te klappen. Ik zag geen enkele paragraaf zonder commentaar.

Gelukkig bleek het na ons real life gesprek mee te vallen en inmiddels heb ik een nieuwe deadline. Zondagmiddag wil ik mijn final versie inleveren. Dan kan het hele ding naar de tweede lezer en daar krijg ik dan ook weer feedback van te verwerken. We zijn er bijna dus, maar nog niet helemaal.

De truffelkruidnootjes zijn inmiddels verwisseld voor een glas rode wijn. Mijn prime time qua werken ligt namelijk tussen 20.00 en 00.30. Het lijkt wel alsof ik in die uren drie keer zoveel gedaan krijg als overdag. Met een glaasje rode wijn gaat het net nog even iets beter.

Dankzij de goede feedback begint mijn scriptie ook steeds beter te worden. Althans dat hoop ik maar. Volgende week horen jullie meer.

Liefs!

You Might Also Like

27 Comments

  • Reply
    suzanne
    October 10, 2013 at 20:02

    Goed bezig meis!! Wat zijn je plannen voor na de scriptie?

    Xx

  • Reply
    Mirthe
    October 10, 2013 at 20:05

    Heel veel succes nog met de allerallerlaatste loodjes!

  • Reply
    Marlou
    October 10, 2013 at 20:10

    goed bezig! heel veel succes, en mocht het je geruststellen: de kruidnootjes die jij ondertussen laat liggen worden nu goed door mij gegeten – nooit gedacht dat dat zo goed zou helpen bij m’n scriptie :) nu duimen dat ik ook snel op de rode wijn over mag, en jij op vooral veel vrijheid!

  • Reply
    Anne
    October 10, 2013 at 20:14

    Het einde is nu echt in zicht aan het komen! Woohoo :) en daarna voelt het zo goed dat je nu zo hebt doorgetrokken. Good luck nog even.

  • Reply
    Mieke
    October 10, 2013 at 20:19

    Goed bezig! Succes met de laatste loodjes. (en proost)

  • Reply
    Daniques
    October 10, 2013 at 20:53

    Wat spannend! Wel fijn dat je veel feedback krijgt, bij mij ging dat toen heel anders. Nog succes met de laatste loodjes!

  • Reply
    Michelle
    October 10, 2013 at 21:06

    Heel veel succes! Xx

  • Reply
    Anne
    October 10, 2013 at 21:20

    Dit klinkt goed! Veel succes :)

  • Reply
    Melanie
    October 10, 2013 at 21:42

    Succes meid! You can do it :-)

  • Reply
    Bente
    October 10, 2013 at 21:51

    Succes met de laatste loodjes!

  • Reply
    Josianne
    October 10, 2013 at 22:00

    You go girl!! You can do it :D

  • Reply
    Sophie
    October 10, 2013 at 22:01

    Succes! En voor commentaar hoef je niet bang te zijn, niemand schrijft de eerste keer een perfecte scriptie!

  • Reply
    Farah
    October 10, 2013 at 22:04

    Succes!!

  • Reply
    Nathalie
    October 10, 2013 at 22:35

    Succes met de laatste loodjes!
    Ik moet zeggen dat het met mijn scriptie pas echt vooruit ging vanaf het punt dat ik zulke feedback kreeg ;)
    Aan het begin kreeg ik alleen wat vage aanwijzingen waarbij ik dan maar zelf wat ging voort ploeteren.
    Pas toen ik mail begon terug te krijgen waarbij mijn hele word document volstond met rode lijntjes en van die vreselijke tekstballonnetjes aan de zijkant lukte het me om werkelijk dingen af te werken.
    Eindelijk een soort doel, nl:, Zorgen dat mijn word-document geen gekleurde lijntjes/woorden/ballonnetjes vertoonde. En boy dat werkte motiverend :D

  • Reply
    Nuria
    October 11, 2013 at 08:02

    Laatste loodjes! Zet ‘m op!

  • Reply
    Chantal
    October 11, 2013 at 09:27

    You can do it! Heb er echt alle vertrouwen in dat je het gewoon gaat halen :)

  • Reply
    annouska
    October 11, 2013 at 10:05

    Goed bezig, nog even doorzetten en dan is het eind gehaald. ^^ Succes nog!

  • Reply
    Debby
    October 11, 2013 at 10:41

    You go girl, je kunt het! Ik werk ook beter in de avond :’)

  • Reply
    Linda
    October 11, 2013 at 14:47

    Succes met de laatste loodjes! Ik heb ‘s avonds ook altijd de beste concentratie, iets met o-no-ik-heb-de-hele-dag-nog-niets-gedaan-nu-moet-ik-wel denk ik ;-)

  • Reply
    Annemieke
    October 11, 2013 at 15:31

    Good luck with the finishing touch! You know you can!

  • Reply
    Wendy
    October 11, 2013 at 16:11

    Goed bezig en heel veel succes met de laatste loodjes!

  • Reply
    Anne
    October 11, 2013 at 16:55

    Goed bezig! Succes met de laatste loodjes!

  • Reply
    Joy
    October 11, 2013 at 18:19

    Succes met de laatste loodjes! You can do it,

  • Reply
    Marieke
    October 11, 2013 at 23:16

    Succes babe! Nog even bikkelen! Je kan het!

  • Reply
    Michelle @ The World is a Book
    October 12, 2013 at 12:19

    Goed bezig meis! Gaat je helemaal lukken, heel veel succes nog!

  • Reply
    Marcella
    October 13, 2013 at 13:30

    Succes nog even, zet ‘m op!

  • Reply
    LNNK
    October 13, 2013 at 21:35

    Heel veel succes met de laatste loodjes!