Diary

Die scriptie schrijft zichzelf niet

En dat dacht ik stiekem wel een beetje. Dat die scriptie als vanzelf ging. Mijn voorstel stond namelijk vrij snel op papier. Mijn theoretisch kader was ruim voordat studiegenoten ook maar begonnen al ingeleverd en goedgekeurd (omdat ik ook wel hele fijne aanwijzingen kreeg van een docent, in welke hoek ik moest zoeken). De interviews die ik voor mijn scriptie hield waren vooral heel leuk. En toen… toen heel lang niks.

Ik schrijf mijn scriptie over de invloed van beeldgebruik op doorwerking van rapporten van lokale rekenkamers. Klinkt saai?  Ja eens, het klinkt saai, maar het is ontzettend leuk. Maar zoals wel vaker, wegen nu ook de laatste loodjes het zwaarst. In juli kwam het hele proces stil te liggen en in augustus ging ik 4 weken op reis door Vietnam. In september had ik wat opstartproblemen. In mijn hoofd was de scriptie namelijk al zo goed als af. In mijn hoofd wist ik namelijk precies wat de conclusies waren en welke aanbevelingen ik ging schrijven. Maar toen ik me realiseerde dat als ik dit jaar nog wil afstuderen dat ding a.s. maandag in kladversie ingeleverd moet worden, toen begonnen de woorden eindelijk op papier te komen. Maandag schreef ik 1500 woorden, dinsdag en woensdag haalde ik er 2000 per dag. Het gaat nu goed, het gaat lekker, maar of ik maandag een fatsoenlijke eerste versie kan inleveren?

Er zullen nog heel wat zakken truffelkruidnootjes doorheen gaan ben ik bang.

Liefs!

You Might Also Like

29 Comments

  • Reply
    Josianne
    September 26, 2013 at 07:37

    Heel veel succes ermee! Mij is het ook gelukt, dus jou gaat het ook zeker lukken. I wish you all the best!

  • Reply
    Anne
    September 26, 2013 at 07:38

    Wauw, je hebt begin deze week wel zeker wat werk geleverd! Die truffelkruidnootjes zijn een hele goede motivatie, het lukt je wel!

  • Reply
    Anne
    September 26, 2013 at 07:46

    Veel succes!

  • Reply
    Nuria
    September 26, 2013 at 07:59

    Succes! Klinkt alsof je nu in een goede flow zit!

  • Reply
    Linda
    September 26, 2013 at 08:15

    Heel veel succes! Gaat je lukken! Ik heb vandaag mijn vereniging… Hopelijk ben ik er daarna vanaf ;)

  • Reply
    Debby
    September 26, 2013 at 08:40

    Ahhhh the horror, I know! Ik moet vandaag ook écht beginnen van mezelf.

  • Reply
    Rosanneke
    September 26, 2013 at 09:10

    Ugh, als ik dit zo lees, ben ik zo blij dat ik dat niet meer hoef te doen..Ik kan me nog herinneren hoe het me af en toe frustreerde…Maar met die truffelkruidnootjes gaat het je lukken :-) Succes!

  • Reply
    Annemieke
    September 26, 2013 at 09:12

    Same here, alleen ben ik nog lang niet zo ver als jij. Reserach proposal… Maar waar die van jou zo op papier stond, is het bij mij nog een gestruggle. Gister een vol dagje scriptie en vandaag staat de koffie ook alweer naast me klaar. Good luck babe. We can do this!

  • Reply
    Stacey
    September 26, 2013 at 09:31

    Heel veel succes! Ik heb ook de nodige nachten door moeten halen om dat monster in te kunnen leveren!

  • Reply
    Jolien
    September 26, 2013 at 10:13

    You can do it!!

  • Reply
    Maura - YLT
    September 26, 2013 at 10:23

    Aah zo herkenbaar! Gewoon heel veel chocola en gaaan! Succes x

  • Reply
    Mandy
    September 26, 2013 at 10:38

    Sterkte Lin! Nog even doorbikkelen. Enneh, die kruidnootjes ren je er wel weer vanaf. Als ze helpen, dan moeten er nog maar een paar zakken bij. ;)

  • Reply
    Felice
    September 26, 2013 at 11:22

    Succes! Blijf in je schrijf-flow, maar denk ook af te toe aan iets wat je hoofd leegmaakt. Bij mij werkt hardlopen daar goed voor. Tijdens een run bedenk ik altijd weer nieuwe inzichten of invalshoeken en voorkom ik zo dat ik vastloop in een denkpatroon.
    Succes! Enne, zorg voor een voldoende voorraad kruidnootjes ;-)

  • Reply
    Nine
    September 26, 2013 at 12:21

    Succes nog! Nog even doorknallen. Ik heb vanmiddag mijn diploma-uitreiking. Hoedje in de lucht en bij mijn oh-zo bff Erasmus op de foto en dan nooit meer terug hoeven. Het was bij mij ook een hobbelige weg, maar ik ben er gekomen. Dan lukt het jou ook. Deseridus staat al klaar ;) Succes!

  • Reply
    Anne
    September 26, 2013 at 12:34

    Succes!! En ook lekker ontspannen tussendoor hè.

  • Reply
    Marlies
    September 26, 2013 at 12:52

    Succes! Hoe fijn als je hem daadwerkelijk hebt ingeleverd. Denk daar maar aan ;-)

  • Reply
    Anja
    September 26, 2013 at 13:18

    Heel herkenbaar! Veel succes!

  • Reply
    Marieke
    September 26, 2013 at 13:21

    Sterkte babe! You can do it! En die truffelkruidnootjes zijn een fijne beloning!

  • Reply
    Anne
    September 26, 2013 at 13:37

    Nog even zo doorpakken en dan ben je er toch gewoon! Doorrennen en dan juichend de finish over zou ik zeggen. Veel succes, you can do it!

  • Reply
    Con leche
    September 26, 2013 at 14:40

    You can do this! Gewoon een eerste versie op papier knallen, daarna nog eens doorlezen en de grote fouten eruit halen en wachten op de reactie van je begeleider, je kunt het! En gelukkig helpen die truffelkruidnootjes je ook!

  • Reply
    Kirsten
    September 26, 2013 at 14:59

    Heel veel succes! En die truffelkruinoten zijn tijdens dat soort dingen ook mijn grote vrienden haha. Maar die sporten we er daarna wel weer af (hopelijk..)

  • Reply
    Sahar
    September 26, 2013 at 18:54

    Bonne chance! Het klinkt alsof het helemaal goed gaat komen :-) en truffelkruidnootjes als brandstof gebruiken is niet verkeerd!

  • Reply
    Anke
    September 26, 2013 at 19:52

    Soms helpt die druk ook een beetje :) Heel veel succes nog!

  • Reply
    Food Love and Happiness
    September 26, 2013 at 22:36

    Allemaal voor een goed doel! Die flow lekker vasthouden en al die kruidnootjes loop je er wel weer af;)

  • Reply
    Ellen
    September 27, 2013 at 13:09

    Ah, ik herken het zo! De lange nachten, interviews transcriben, conclusies naadloos verwerken en de eindeloze stress. Voordeel van het afmaken is dat je straks legaal een paar weken mag bijkomen zonder dat iemand daar ook maar raar van op kijkt, haha. Nog even, go go go!

  • Reply
    Michelle @ The World is a Book
    September 28, 2013 at 15:09

    You can do it! Heel veel succes meis!

  • Reply
    Suzanne
    September 29, 2013 at 09:33

    http://www.artikel255.nl/2013/09/ask-me-anything-about.html?m=0

    Succes met de laatste loodjes!

    Ps vragen over afstuderen solliciteren en starten vehandel ik op mijn blog binnenkort. Niet dat ik alles weet, maar ik heb het ook gered en veel mensen gesproken erover!

    Zie link

  • Reply
    LNNK
    September 29, 2013 at 15:38

    Heel veel succes! De laatste loodjes zijn vaak het zwaarste, maar gelukkig is het de tijd van de pepernoten ;-)

  • Reply
    Marcella
    October 1, 2013 at 10:51

    Succes met de laatste loodjes!