Diary

De Parade – Rotterdam 2013

Iedere zomer weer trekt De Parade door Nederland. Van Rotterdam reist ze af naar Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Een dag of avond op De Parade staat garant voor muzikaal vermaak, veel theater, bijzonder eten en de zweefmolen die door jong en oud bezocht wordt.

Met indrukkende namen op het programma zoals Conny Jansen, Birgit Schuurman en Freek de Jonge, kun je bekende theatermakers bezoeken voor een fijn prijsje. Of laat je verrassen door onbekende(re) acts zoals de ZZPlayers en Nieuw Niks.

Op De Parade hangt een vrolijke sfeer en jong en oud loopt heerlijk door elkaar. Vrienden spreken af op de terrassen, kinderen bakken zelf poffertjes bij Poffertjespaleis Au Gwen Marie (Jasper en ik deden dat ook) en iedereen heeft moeite met kiezen uit het culi aanbod. Haal iets bij Hot Mamma Hot als je van de Aziatische keuken houdt, ga langs Zijpestijl als je wel een visje uit onze eigen Zeeuwse wateren kan waarderen, of probeer zoals ik de entrecote van La Cantine. Verder zag ik op het terrein Soul Food, Sticky Fingers en een Taco en Burritobar.

De zondagavond vloog voorbij en helaas was dat ook alweer de laatste avond dat de Parade in Rotterdam stond. Volgend jaar kom ik zeker terug voor nieuwe voorstellingen en de Silent Disco. De Parade gaat nog naar Den Haag, Amsterdam en Utrecht; klik hier voor de data.

Ben jij wel eens naar de Parade geweest?

You Might Also Like

19 Comments

  • Reply
    Nuria
    July 2, 2013 at 07:53

    Ik wilde vorig jaar al gaan, dat is toen niet gelukt, dus dit jaar ga ik zeker!

  • Reply
    Marieke
    July 2, 2013 at 07:56

    Jaaaa, wij hebben ook nog even een middagje meegepikt. Superleuke sfeer, lekker mensen kijken vanaf een gezellig terrasje.

  • Reply
    Bente
    July 2, 2013 at 09:33

    Ik heb er zelfs een zomer achter de bar gewerkt. Fantastische sfeer en geweldige voorstellingen!

  • Reply
    Sonja
    July 2, 2013 at 09:45

    Ik ben een paar keer in utrecht naar de parade geweest, en ik vind het altijd erg speciaal. Leuk dus!

  • Reply
    Anna
    July 2, 2013 at 11:02

    Heerlijke foto’s! Ik ga in den haag, kijk er naar uit!

  • Reply
    Daphne
    July 2, 2013 at 14:07

    Leuk, leuk, leuk! Ik wilde vorig jaar in Den Haag gaan, maar er helaas te laat achter gekomen. Misschien dat ik dit jaar nog een dagje mee kan pakken :). Hippe foto’s ook trouwens!

  • Reply
    Kimberly
    July 2, 2013 at 16:44

    Wat een leuke foto’s! Misschien dat ik er ook wel heen ga, lijkt me namelijk echt super leuk!

  • Reply
    Roos
    July 2, 2013 at 16:47

    Hier heb ik vaker over gelezen en het lijkt me zo gaaf! Helaas woon ik niet in de buurt maar misschien dat ik hier wel met mijn zus naar toe kan gaan (zij woont in Utrecht)! Wat tof trouwens dat je zelf je poffertjes moet maken haha, ik hou van dat soort dingen!

    Veel liefs van Rosie

  • Reply
    annouska
    July 2, 2013 at 17:45

    Wat gaaf om te zien, ik denk dat ik over twee weken ook eens ga kijken. :D

  • Reply
    Marloes
    July 3, 2013 at 00:46

    Ik ben een vaste bezoeker van de Parade. En ik maak elk jaar poffertjes, haha. Blijft leuk. Dit jaar staan er ook vrienden van me dus het staat zeker weer op de planning

  • Reply
    Lisa
    July 3, 2013 at 09:04

    Lin! Leuke foto’s.. Ziet er erg gezellig uit!

    X

  • Reply
    Our Taste Book
    July 3, 2013 at 12:53

    Wat leuk! Het lijkt een beetje op de Preuverie de we in de Achterhoek kennen. 24,25,26 juli in Winterswijk!

    Meer info op onze blog!

  • Reply
    Annebelle
    July 3, 2013 at 20:08

    Klinkt super leuk en gezellig!

  • Reply
    Marije
    July 3, 2013 at 20:38

    Oooh leuk! Ik zou wel naar Den Haag willen en ga straks meteen even manlief met mijn puppy ogen aankijken :-)

  • Reply
    Farah
    July 4, 2013 at 13:43

    Ziet er gezellig en lekker uit :)!

  • Reply
    Mylene
    July 7, 2013 at 16:24

    Haha, toen je zei dat kinderen poffertjes bakken dacht ik: shiiiiit, ik doe dat ook altijd. Dat in combinatie met sangria op de schommel is echt puur genieten. Ik ga er zeker weer naartoe als ze hier in Utrecht zijn. :)

  • Reply
    Lindsey
    July 8, 2013 at 10:47

    Toevallig verteld mijn vriendin gisteren over de Parade, had er zelf nog nooit van gehoord. Dus wie weet ga ik er ook nog eens heen met mijn vriendin:)

  • Reply
    PSbyDila.com
    July 9, 2013 at 18:29

    Ik ga naar de Parade in Amsterdam, persoonlijk vind ik dat de leukste stad! :) Liefst zou ik elke avond gaan…

  • Reply
    Olga