Food

5x Travel and Food inspiration

Travel & food, mijn favoriete blogonderwerpen en  samen met hardlopen ook mijn favoriete activiteiten. Ik selecteerde voor deze zondag 5x inspiratie over deze onderwerpen.

In reis op Azie? Meestal heb je aan heerlijk eten geen gebrek. Pad Thai in Thailand, curries in Maleisië of de verschillende food courts in Singapore. Voor een klein bedrag krijg je de meest fantastische gerechten op je bord. Toch heb ik nergens zo lekker gegeten als in Vietnam. De diversiteit van de Vietnamese keuken is enorm; noodlesoepjes met verschillende verse kruiden, salades met lotusstengels, loempia’s, gegrild varkensvlees met limoensap. Ik mis deze keuken ontzettend! Gelukkig heb ik thuis Hanoi Street Food, een boek over koken & reizen in Vietnam. Een aanrader voor iedereen die gek is op de Vietnamese keuken en/of reisinpiratie wil opdoen.

Onlangs bijgewerkt159

Manon van Girlslove2travel bevindt zich momenteel in het betoverende Peru. Op instagram deelt ze vast haar eerste foto’s en ik vind ze zo mooi. Ik ben bezig met het schrijven van een hele uitgebreide nieuwe travel wishlist en Peru staat ergens hoog bovenaan. Ik heb gelezen dat je in Peru heel veel bijzondere hikes kunt maken en na mijn driedaagse trektocht door Sapa wil ik dit graag vaker op reis doen.

Een tijdje geleden las ik al met heel veel plezier de Curacao blogs van Annemerel, nu ik zelf een vakantie naar dit zonnige oord heb gepland, herlees ik ze met nog net wat meer plezier. want eh, die mooie nazomer? Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar in Rotterdam was het de afgelopen dagen tempratuur-technisch best prima, maar vooral ook heel erg grijs!

Nog op zoek naar een leuk restaurant voor vanavond? Ik overweeg om zeer binnenkort weer eens te lunchen of dineren bij The Park in Rotterdam. Ik denk nog vaak aan dit heerlijke dessert (en ik ben totaal geen dessert persoon). Mijn review lees je hier.

DSC_1547.NEF

_DSC9034.NEF

Deze film is echt een must voor foodies! Vond je de film Julie en Julia leuk? Dan is Chef zeker een aanrader. Na een negatieve review van een ontzettend populaire food blogger verliest Chef Carl Casper zijn baan. Omdat hij toch graag zijn creatieve foodie uitspattingen kwijt wil begint hij samen met een collega en zijn zoontje een foodtruck en reist daarmee samen de VS door. Instant feel good movie, gaat dat zien!

Bedankt voor alle Antwerpen tips van vorige week, ik heb een leuk hotel gevonden en een aantal goeie restaurants op mijn lijstje gezet. Deze week zijn meer Antwerpen en Curacao tips erg welkom!

Fijne zondag

You Might Also Like

15 Comments

  • Reply
    Suzanne
    September 7, 2014 at 10:28

    Oeh, had nog niet van Chef gehoord, maar wil die zeker zien nu!

    Peru staat ook hoog op mijn lijst <3

  • Reply
    Joanne
    September 7, 2014 at 10:38

    Nog een Antwerpen tip dan. Cafe Docks mag je niet missen! Zeker niet voor zo’n wijnliefhebber als jij. Bij ieder gerecht wordt een wijntip gegeven. Volg ze op en het wordt een feestje in je mond. Wel even reserveren! X

  • Reply
    Dionne
    September 7, 2014 at 11:03

    Wat een mooie inspiratie! De foto;s zien er geweldig uit!

  • Reply
    Janet
    September 7, 2014 at 11:03

    Ik denk dat je er vast wel over hebt gehoord, maar Karakter op Curacao is echt heerlijk om een dag te vertoeven. Het eten is niet echt om over naar huis te schrijven, maar het uitzicht maakt heeel veel goed (en persoonlijk kon ik het erg waarderen dat het er niet overvloed wordt door kinderen die schreeuwen dat ze net in het water hebben geplast – Papagayo…)

    Restaurant Seasons zit in het nieuwe Acoya hotel en eten is daar juist wel echt om over naar huis te schrijven – finedining op zn Antilliaans.

    Omundo op dinsdag voor lekker eten en een dansje! Hele leuke staff ook. Ben zo jaloers op je dat je er nu heen gaan! Wou dat ik in je koffer mee kon :-)

  • Reply
    Esther
    September 7, 2014 at 11:34

    Peru is echt geweldig, echt een aanrader! Ben er in 2010 geweest, 1 maand voor stage en 1 maand op reis! Mocht je er dus heengaan dan heb ik genoeg tips! :)

  • Reply
    Marlissa
    September 7, 2014 at 11:36

    Leuk! De foto’s van Peru van Manon zijn echt prachtig, maar je hebt ook heerlijke vakanties in het vooruitzicht!

  • Reply
    Lonneke
    September 7, 2014 at 11:42

    Ohhh Hanoi Street Food is een hele goede tip! Ik ben na m’n reis door Vietnam al druk op zoek naar recepten om het heerlijke eten na te maken. Ga ‘m snel bestellen, dankjewel!

  • Reply
    Farah - Food and other Friends
    September 7, 2014 at 11:42

    Ja die film lijkt me leuk!

  • Reply
    Roos
    September 7, 2014 at 12:56

    Wat een fijne inspirerende post, die film ga ik kijken!
    Peru is fantastisch, zeker naartoe gaan! Ben er vorig jaar een aantal maanden geweest en heb regelmatig een beetje heimwee. Zulke gave dingen gezien en gedaan daar, waaronder inderdaad prachtige hikes.

  • Reply
    Linda
    September 7, 2014 at 13:30

    Wat een fijne post! Die film lijkt me echt ontzettend leuk. Ga ik zeker nog kijken.

  • Reply
    Stéphanie | Expeditie Aardbol
    September 7, 2014 at 18:52

    Leuke tips weer! En die film heb ik gisteren gedownload, lijkt me ontzettend leuk :)

  • Reply
    Patricia
    September 8, 2014 at 15:12

    Oh, Curacao! Heerlijk! Wanneer ga je?

    Ik heb het bij Annemerel ook al getipt, en zij is er ook geweest, maar een bezoekje aan de Pirate Bay Beachclub bij Piscadera is echt meer dan de moeite waard! Heerlijk eten, prachtig uitzicht, toffe (live)muziek en aardige mensen! DOEN! En verder natuurlijk de dingen die je van iedereen hoort, maar Klein Curacao is ook zeer aan te raden als dagtocht!

  • Reply
    annouska
    September 8, 2014 at 19:42

    Ik heb toevallig chef dit weekend weten te bemachtigen. Ik hoop dat ik hem morgen samen met mijn vriend kan kijken.

  • Reply
    Mijn Leven Omgooien
    September 8, 2014 at 21:34

    Ik houd heel veel van Oosters eten en hoewel iedereen zegt dat het eten in het land van herkomst veeeeel lekkerder is heb ik het tegenovergestelde ervaren. Ik vind de manier van koken in het buitenland een beetje ranzig soms. Heb een keer gehad dat ik een kom soep kreeg met alle botjes erin drijven. Aarrghh!! Heb er nog steeds traumas van.

  • Reply
    Marcella
    September 10, 2014 at 21:10

    Ik denk aan een week Curaçao in januari, dus na jouw verblijf zijn tips ook zeker welkom! Ik werd ook enthousiast van die moooooie foto’s van Peru, wauwww! Je kan daar een toffe tocht doen naar Machu Pichu, een wishlist dingetje!