Running

30 yoga days – update 1

Schermafbeelding 2014-05-16 om 08.40.12
Het is alweer 9 dagen geleden dat ik besloot te beginnen aan de 30 day yoga challenge van Erin Motz en eigenlijk gaat het heel erg goed. De filmpjes van Erin zijn goed vol te houden, de lengte varieert van 10 tot 20 minuten, het geen tijd excuus gaat dus niet op. Ook na een drukke dag van de week kon ik het nog wel opbrengen een kwartiertje later te gaan slapen.

Ben ik al leniger? Ik geloof het niet, al lijken mijn voeten misschien iets dichter bij de grond te komen tijdens downward facing dog. Naast deze yoga challenge ben ik nog aan het hardlopen en doe ik aan nog meer yoga. De challenge heeft al het positieve effect op me gehad dat ik weet dat ik meer aan yoga wil doen in mijn leven.

En dus schreef ik me deze week weer in bij een yoga studio. Ook na de challenge wil ik door blijven gaan met yoga, meer kunnen met mijn lichaam. Lenigheid is niet mijn sterkste punt, maar ook met kracht en herhaling kom je verder. En door oefeningen steeds te blijven herhalen en proberen komt ook die lenigheid wel. Crow pose gaat me steeds beter af, helaas zijn de gigantische blauwe plekken op mijn armen daar getuigen van.

Hoe gaat het bij jullie? Ik vind het ontzettend leuk om alle foto’s op instagram te zien, keep ‘em coming! En heb je een dag gemist? Of twee? Dat maakt niet uit, gewoon weer verder gaan waar je bent gebleven!

Ik ga nu aan de slag met filmpje nummer 9, een balancing postures filmpje. Wish me luck ;)

Liefs!

You Might Also Like

11 Comments

  • Reply
    Natasja
    May 16, 2014 at 09:02

    Ha, good luck! Ik heb net twee dagen gemist wegens ‘s ochtends tot ‘s avonds laat de deur uit. Vanavond maar weer oppakken dus, want… ik vind het fijn!

  • Reply
    Annemieke
    May 16, 2014 at 09:09

    Grappig, ik was toevallig ook net een blogpost aan het typen over mijn ervaringen m.b.t. de Yoga Challenge so far. Leuk om jouw ervaringen en voortgang te lezen, al ben je in mijn ogen al een prof. ;-)
    Ondanks dat ik nog maar 7 dagen heb kennis gemaakt met yoga, vind ik het heerlijk! Wederom, je bent een inspiratie, Lin!

  • Reply
    Jessica
    May 16, 2014 at 09:29

    Leuk om te lezen. Bij mij is het er toch een beetje bij ingeschoten door een drukke week. Maar vanavond day 4 doen!

  • Reply
    Nanda
    May 16, 2014 at 09:35

    Goed bezig, leuk zo’n yoga challenge! Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.

  • Reply
    Felice
    May 16, 2014 at 10:46

    Jij bent goed bezig!!
    Ik ben deze week begonnen aan mijn nieuwe baan als verpleegkundige. Ontzettend leuk en leerzaam, maar ook heel veel lopen, staan en snelwandelen op klompen & aldoor nieuwe indrukken. Aan het einde van mijn werkdag ben ik vooral heel erg MOE. Lichamelijk dan. Geestelijk ben ik vooral veel rustiger, nu eindelijk weer te doen waar ik gelukkig van word. Vandaag heb ik een weekend-dag en auw auw mijn beentjes. Ik loop inmiddels drie yoga-lessen achter, maar ik ga ze volgen! Deze achter elkaar zou moeten lukken, een normale yogales duurt ook langer dan 15 minuten ;-). Ik heb er weer zin in! Ik ga mijn matje uitrollen!

  • Reply
    Loes
    May 16, 2014 at 12:59

    Mijn vorige reactie was veel te on-enthousiast, ik was even vergeten hoe het was om dagelijks yoga te doen, maar ik ben helemaal om! Ik krijg er echt energie van. Fijn om te lezen dat dat bij jou ook zo is.

    De filmpjes zijn inderdaad erg goed te volgen en heel prettig! Ik heb mezelf dus wel als een beetje lenig beschouwd, dus ik schrok wel een beetje toen ik mijn knie flink naar boven zag steken op dag één, maar ik merk nu al dat die oefening makkelijker gaat. Dankjewel! :D

  • Reply
    Mieke
    May 16, 2014 at 15:07

    Echt super fijn, die yoga challenge! Zelf kom ik niet iedere dag aan een filmpje toe, maar gister deed ik er twee achter elkaar. Ik deel het een beetje naar mijn eigen idee in.
    Die crow pose is inderdaad heel cool, maar ook pijnlijk voor je armen inderdaad!

  • Reply
    Marcella
    May 16, 2014 at 16:31

    Oeh, ik moet echt mee gaan doen. Wil graag yoga proberen!

  • Reply
    Marije
    May 16, 2014 at 17:59

    Leuk om je ervaring te lezen! Door jou ben ik ook gestart, vandaag ga ik voor dag 3!

  • Reply
    Sarah
    May 18, 2014 at 07:33

    Jammer dat ik niet mee gestart ben, nu is het al zo laat om nog te beginnen. Wel super leuk om je ervaringen te lezen!

  • Reply
    Marlissa
    May 29, 2014 at 20:34

    Ik ben nu bij dag 15 en deze challenge is mijn eerste kennismaking met yoga. Ik moet nog steeds een beetje wennen en het geduld heb ik niet altijd, maar ik merk dat het goed is voor mijn spieren! Een ideale manier om de dag mee te starten, af te sluiten of na een intensieve workout.