Running

MARATHON DE PARIS – #40 DAYS

Desktop109

6 weeks to go: ik heb nog niet echt het idee dat ik over 6 weken klaar ben om een marathon te lopen. Maar goed, dat idee had ik vorig jaar ook totaal niet, een aantal weken voor de start. Extra tijd kan ik niet kopen; wel kan ik de weken die ik nog heb zo goed mogelijk besteden, de trainingen die ik doe zo goed mogelijk volbrengen.

Dinsdag
Mijn lange duurlopen op zondag beginnen me een klein beetje tegen te staan; ik vind het heel erg fijn om een dag in het weekend helemaal niets te moeten. +2 uur lopen valt daar niet altijd onder. En dus loop ik sinds een tijdje mijn lange duurlopen doordeweeks. Dit vergt misschien iets meer planning. Dinsdagavond kwam ik namelijk thuis met een compleet lege telefoon en zonder gegeten te hebben. Opladen, eten en pas rond half 8 stond ik buiten. Het waaide hard, ik kwam er niet heel goed in maar kon wel mooi 23 kilometer afstrepen.

Vrijdag
Junk miles time: 5 kilometer om 06.30. Wonderbaarlijk genoeg was mijn pace best prima. Normaal moet ik eerst wel een goed uur wakker zijn om ‘hard’ te kunnen lopen. Een 5kilometerrun doet niet heel veel voor je marathontraining, maar het is wel heel fijn om de dag met een run te beginnen. De rest van de vrijdag spendeerde ik voornamelijk aan projecten met mijn collega’s, het blijft bijzonder om met +35 ondernemende collega’s van mijn eigen leeftijd te werken. Iedere week mag ik weer genieten van inspirerende verhalen.

’s Avonds ging ik naar Den Haag voor een dinner date met Li en haar objet d’amour.

Zaterdag
Zaterdagochtend moet ik eigenlijk met mijn intervaltraininggroepje lopen, maar dit overlapt met Yin/Yang yoga, my current obsession. Yin en yang yoga is de perfecte balans tussen masculiene en feminiene energie; tussen hele actieve yogahoudingen en tussen een pose lang aanhouden voor een diepe stretch. Vooral de yinoefeningen soms wel 10 minuten vast houden vergt veel van me, maar daarna voel ik me zo goed.

Zondag
Verandering van spijs doet rennen. Naast lange duurlopen op zondag was ik ook een beetje klaar met mijn standaard rondjes Kralingse Plas. Afentoe op een andere ondergrond lopen schijnt goed te zijn voor spieren en gewrichten en dus reed ik naar het strand voor een trail run van 9 kilometer. Heerlijk om even door het bos te rennen, door te duinen en wat heuvels mee te pakken. Dit was een run waar ik heel veel energie van kreeg.

Al met al geen slechte trainingsweek; aankomende week moet ik doordeweeks aan de bak want volgend weekend ben ik in Berlijn. Iets meer dansen, iets minder rennen. Ik hoop deze week nog twee duurlopen te kunnen doen en een crossfit en yogalesje mee te pakken.

Fijne week!

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Desi
    February 22, 2016 at 11:37

    Ik vind je weekverslagen altijd zo leuk om te lezen! Heel veel succes alvast en veel plezier in Berlijn :)

Leave a Reply

%d bloggers like this: